zo, mijn bijdrage
ik ga een diorama maken, dat zich in stalingrad afspeeld.
de russen hebben een duits munitiedepot veroverd, en die willen dat natuurlijk terug.
terwijl een deel van de russen zich volstopt met vodka en eten, op de 2de verdieping, de kaartenkamer, en daardoor niets meer serieus nemen, vallen de duitsers het gebouw aan. een deel van de soldaten, die de boel bewaken op de eerste verdieping,
bij de munitie, die horen het schot van een PAK kanon. ze rennen naar beneden. maar ook de duitsers komen op het gebouw af. boven op het gebouw is een van de russen aan het proberen contakt met andere eenheden te zoeken, om tanksteun aan te vragen. zullen de duitsers de russen overmeesteren, of zullen de dronken russen een beetje link worden, omdat hun drinkavondje word verstoord en de duitsers K.O. slaan met hun vodkaflessen......
ik heb een 3 verdiepingen gebouw gemaakt, met interieur, maar dat is nog niet helemaal af.
ook zit ik nog te twijfelen of ik een PAK 36 van Tamiya ga gebruiken, of een PAK 97/38 van Italeri.
er komt een Artillerie team, om het gat in de muur te schieten, een MG42/ 34 team om dekkingsvuur te geven tegen eventuele russen die naar buiten komen, en een aanvalsgroep die het gebouw binnen gaan.
foto's :

de ramen van het gebouw worden nog met kleine plankjes dichtgemaakt, alsof het een verlaten gebouw is.
de duitsers komen misschien in een kapot huis aan de overkant.

het gebouw van de binnenkant, nog net helemaal af. er staan wat duitse Panzerfaust's.

het dak, de radio is zelfgemaakt, ik heb ook nog in het gebouw 2 veldtelefoons op beide veriepingen, met een kabel etc.
bijna alles in het huis is zelfgemaakt (is soms helaas ook wel te zien) maar dat geeft de indruk dat het al een tijdje verlaten is.

de kaartenkamer

wat munitie en een veldkachel.
[imghttp://www.modelbrouwers.nl/albums/coppermine/albums/userpics/13671/IMG_3258.JPG][/img]
het PAK team. dee word misschien nog veranderd.
nou, dat was het voor nu. ik wou nu eerst beginnen met de basis van het buitenterrein, maar helaas is de transformator van m'n piepschuimsnijder (een soort naald op een handvat) kapot, en moet ik dus nog even wachten.
er zullen veel figuren op komen, ik denk iets van 15 . er komen ook nog extra russen bij.
en die rus die tankondersteuning aanvraagt, krijgt ook zijn zin. ik ga er een 2de diorama bij maken met een T-34-76, met een boel infantrie, die de oproep hoort en er op af gestuurd word
groet Dan