Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 10:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: After the Battle
BerichtGeplaatst: vr 03 jun, 2011 22:28 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Elke keer komt er weer wat bij
Nu is het duidelijk dat ook een hospik gewond kan raken, het bloed lijkt erg opvallend, maar natte verf en flits halen de boel wel erg belicht omhoog. Ik moet nog een echt gaasje opplakken, tissues werkte minder goed dan ik dacht in combinatie met de verdunde houtlijm. Ik zit alleen nu een beetje te twijfelen of ik het verband ietsies doorbloed zal maken, maar ik ben bang dat dit dan net effe over de top is.

het schiet dus al aardig op en heb ik opnieuw een homemade buste op de plank staan. En weer een hoopgeleerd, zoasl, werk strakker af, ga er niet te lang tussen uit want je verliest de ervaring

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: After the Battle
BerichtGeplaatst: vr 03 jun, 2011 23:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 okt, 2010 21:12 pm
Berichten: 782
Woonplaats: Haaksbergen (overijssel)
man, ik heb hier gewoon geen woorden voor. echt prachtig :brouw:
tja, tips kan ik niet echt geven, ik heb er absolut geen ervaring mee. maar ik zie dat jij dat wel hebt!


groet Dan


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: After the Battle
BerichtGeplaatst: vr 03 jun, 2011 23:22 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Thanks Dan, maar ik denk dat jijd e fouten ook wel ziet, nou ja fouten, tekortkomingen

Nu geef ik toe dat ook bij de masters je op een vergrote foto ook de aanzetten ziet, maar let goed op de nuances van het schilderen, je kan ziet dat ik vloeiender moet werken tussen de kleuren, dus beter moet blenden, de gelaastkleuren zijn eigenlijk met iets teveel wit aangezet, ik had beter toch iets van huidskleur door moeten mengen

Het schulpten (maken van het figuur) moet strakker, dus de lijnen op het model, de plooien moeten zachter of logischer, het oppervlakte moet gladder afgewerkt worden.

leer goed naar figuren te kijken, zoek hoe het gedaan is en je kan hetzelf ook.

Bovenstaande is niet bedoeld om complimenten te vangen of jou mening onder uit te halen, maar meer als leerpuntje waar je bij figuren op kan gaan leten

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: After the Battle
BerichtGeplaatst: vr 03 jun, 2011 23:55 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Erg mooi Bert.
Ik moet wel zeggen dat ik het bloed op de kraag te rood vindt, ik denk als je er een tipje bruin doorheen had gedaan dat het wat meer ingedrenkt overkomt.
Het is nu dezelfde kleur als op het gelaat, en het jack is een donkerdere ondergrond.

Dave


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: After the Battle
BerichtGeplaatst: za 04 jun, 2011 8:57 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Klopt Dave, het was even kijken wat het ging doen, het is een soort transparant rood, en ik was benieuwd of deze na drogen donker zou worden, ik kijk vanmiddag en anders gaat er een zweem bruin doorheen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: After the Battle
BerichtGeplaatst: zo 05 jun, 2011 19:39 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Het roof op de kraag is wat donkerder gemaakt en ik heb eens gespeeld met dat verbandpleister om te zien of dat beter overkwam, ja dus, nu misschien alleen proberen om dit te fixeren met houtlijm

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: After the Battle
BerichtGeplaatst: za 11 jun, 2011 0:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Vet gedaan Bert. Ik was onder de indruk totdat ik deze
Afbeelding
foto zag. Die vond ik niet mooi, echter je bent nog bezig....

Maar je 'twist' naar de gewonde medic, verraste me enorm.
Afbeelding

Wat is het toch leuk om zo nu en dan ergens anders te kijken.

Maak je deze af? Ik ken je als iemand die heel enthousiast aan een project begint, maar ik kom ook wel eens dingen tegen die niet afgerond worden. Of zit ik ernaast?

By the way, hoe is het met Mel Gibson?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: After the Battle
BerichtGeplaatst: za 11 jun, 2011 8:56 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Rene

Je heb helemaal gelijk, ik begin vaak goed, maar kan de concentratie nooit vasthouden, ben gauw afgeleid zullen we maar zeggen, en met veels teveel dingen bezig.

Deze wordt sowieso afgemaakt, maar ik laat de figuren die ik met olieverf doe, vaak even een week of zo uitharden ik moet nl wat filteren en als de onderlaag dan niet goed droog is heb ik een smeerboel. Soms is olieverf na een dag of twee al geheel droog, soms wat langer.
Ik moet nu alleen de jas een beetje repareren, knopen maken en een sokkeltje oid en dan is tie klaar

Mel is eigenlijk heel ver klaar, moet de laatste dingetjes doen, maar dat is nu net het probleem bij mij, de laatste dingetjes

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 jun, 2011 22:09 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Hij is in principe af (zag op de foto dat de knopen niet goed overkomen dus die doe ik nog even in olieverf, in verweerd koperkleur, dat wordt mengen dus)

Maar ik heb best een hoop lol gehad, toch weer de lol van het modelbouwen teruggevonden, na een lange dip, niet dat het nu sneller gaat dan voorheen.

Ook toch weer dingen geleerd
* werk strakker af
* schilder dunner
* beter blenden

Goed, hier dan de Eindfoto's
Nou ja, eind.................ja, toch maar de eindfoto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nee, echt, die knopen ga ik toch nog veranderen, op de foto komen ze wel heel stom over

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 jun, 2011 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 okt, 2010 21:12 pm
Berichten: 782
Woonplaats: Haaksbergen (overijssel)
ik kan niets anders zeggen dan dat het er prachtig uitziet. die knopen, ach die wek je zo bij neem ik aan.
echt mooi geworden hoor! ik deo het je (nu) nog niet na :brouw:


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement