Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 17:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 12 jun, 2011 21:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
ziet er goed uit, maar ik ben het met bert eens dat de uitrusting er groen/grijs uitziet

gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jun, 2011 11:10 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4450
@Isu-122, bedankt.
maar bedoel je te zeggen met:
Citaat:
voor de rest vind ik op de foto's het poppetje wat te sand
dat het jack van het figuurtje te veel nog op sand lijkt dat het niet goed genoeg verweert is? Als je dat bedoelt, ik heb het jack wel verweert maar dat is niet zo goed te zien op de foto's. maar nog wel eens een keer een paar nieuwe. En wat betreft het oog, nog niet gedaan maar ik ga het nog wel doen.

@militairtje, Bedankt.
en zoals je al aangaf het lijkt wat groen grijs, heb je wel wat gelijk in. Ik maak nog wel eens een paar foto's waar je het beter op kan zien dat het groen is.

dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 jun, 2011 16:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Ik heb een prima scherm en ik zie dat de foto's vooral te donker zijn. Wat Bert gezegd heeft ga ik niet herhalen. Er staan genoeg voorbeelden op de site van figuurschilders en door hun werk te bekijken kun je heel wat leren over de juiste kleuren, verfdikte en inkleuren.
Het lijkt nu dat het verf op het jasje breekt en dat geeft een smoezelig gezicht waardoor je afbreuk doet aan je werk.

Het je de figuren van te voren schoongemaakt van alle vet dat je met je handen aanbrengt? Heb je daarna geprimerd en welke verf gebruik je?

Grt

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 jun, 2011 7:16 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4450
he Jogy,
ik maak zowel figuren als modellen nooit schoon voor de spuit of verf beurt.
voor de rest schilder ik met revell verf zowel waterbassis als terpetinebassis.
dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 jun, 2011 9:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
mr.vdh schreef:
ik maak zowel figuren als modellen nooit schoon voor de spuit of verf beurt

Toch is dit een tip die je in alle modelbouwhoeken tegenkomt, en die heel veel leed kan voorkomen. Vooral als je (later/nu al) met resin gaat werken ontkom je er eigenlijk niet aan.


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 jun, 2011 23:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Inderdaad en je doet zo afbreuk aan je werk. Schoonmaken, goed laten drogen, primerlaag en dan schilderen met hele dunne laagjes verf, zo krijg je standaard al een beter figuurtje en dan hebben we het nog helemaal niet over schaduwen en oplichten. Als de basis niet goed is, krijg je bijna nooit een net figuurtje.
Ik schilder zelf regelmatig figuren, heb het ook moeten leren met veel adviezen van anderen, dus wat dat betreft doe er je voordeel mee.
Afbeelding

Grt

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 jun, 2011 10:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 25 jun, 2011 9:54 am
Berichten: 9
Woonplaats: Utrecht
Eey misschien kun je inderdaad de figuren iets beter weatheren
De diorama wordt heel mooi hoor
Handige manier om zo een straat te maken zo kun je ook losse bakstenen maken bij een kapot huis is heel mooi (heb ik laatst ook gedaan) :!: :wink: :D


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 jul, 2011 10:26 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4450
Hallo allemaal, 8)
ik ben even bezig geweest met de tips van de vorige update.
en ik heb de liggende schutter met een garand upgegrade met een scope uit het amerikaanse wapen setje van Tamiya.
ik had beloofd om tussenfoto's te maken en dat hebik gedaan:
nu eerst de staande figuur met een thompson die uit de losse hand schiet:

Afbeelding

Afbeelding

en nu de eindfoto's van het figuurtje;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nu de einfoto's van het liggende figuurtje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nu ik dan tog bezig ben ga ik jullie ook nog even de vorderingen aan de dio zien laten:
deze foto's zijn namelijk net iets helderder dan de vorige reeks foto's,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit was het dan voor vandaag, wie vragen heeft an ze stellen.
en sorry nog voor de wat donkere foto's, 't was gisteren niet zo geweldig weer bij ons.
tips, commentaar is welkom.
dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 jul, 2011 7:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 maart, 2008 8:40 am
Berichten: 192
Woonplaats: Lelystad
het lijkt alsof de huidskleur van het staande figuur erg dik geschilderd is.
Ik zie namelijk geen details meer in het gezicht, weet niet met welke verf je schilderd.
Maar als je de verf nu een verdund en meerdere dunne laagjes aanbrengt dan wordt het resultaat beter.
De uniformen zien er goed mooi geschilderd, misschien kan je nog iets meer shaduw aanbrengen.

groetjes Manuel


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 jul, 2011 16:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 apr, 2009 20:25 pm
Berichten: 558
(Het komende is puur mijn eigen mening, en dus niet bedoeld als 'waarheid'... Maar we willen allemaal beter worden toch?)

Kerel,

Je hebt een kitje van de oude stempel, waar niet veel detail in zit. Prima, das juist erg mooi om te experimenteren, en dat is dan weer goed in deze groepsbouw.
Als ik je laatste post bekijk krijg ik het een beetje koud op moment dat ik 'klaar' zie staan. Ik zou zelf zeggen dat de basis net gelegd is namelijk. Probeer eens wat de doen met de tips die je krijgt. Mensen geven die niet voor niets.
Je zegt dat je werkt met revell verf. Die is van zichzelf vaak wat dik, maar valt prima te verdunnen. Meerdere dunne laagjes geeft een mooier effect, en kan je 'af' maken. Neem bijvoorbeeld je thompson schutter. Als je je basiskleur nu eens mengt met een tikkie bruin of blauw, en daarmee de diepst liggende plooien doet (DUN!!!) dan krijg je meteen zonder probleem meer diepte. Doe dit daarna ook met de andere kleuren, dan zul je zien dat je spontaan een veel meer levendig model krijgt.
Heb je dit gedaan, dan kun je eventueel je basiskleur wat mengen met geel, en de hoogst opliggende delen een dun laagje geven. Hoppa, acuut NOG meer diepte en leven in je model.
Doe verder eens wat met tips die mensen je geven. In 1/35 hoef je geen ogen te schilderen, die zie je toch niet. Bouw de gezichten op in laagjes van donker naar licht, geef desnoods een streepje donkerbruin tussen de oogleden aan, en je zult zien dat op kijkafstand je model er prima kijkend uitziet.
Dit is allemaal geen raketwetenschap, maar puur een kwestie van geduld en proberen. En uiteindelijk zul je zelf ook veel meer tevreden zijn met het resultaat.
Je begon zo goed... Mooie heldere basis, naadjes weggewerkt, duidelijke fotos... Zet dan ook dat volgende stapje.

Wat je nu namelijk gaat bereiken is dat mensen op gegeven moment geen tips meer gaan geven, puur omdat ze niet kunnen zien dat je er wat mee doet. En dat is erg jammer, want we zijn hier tenslotte om te leren. Dat is lijkt mij waarom we ons werk hier neer zetten.

Nu nog even over je ondergrondje. Ik eindig namelijk graag met positieve dingen he, want het gaat me er niet om je af te kraken. In tegendeel, ik help graag.
Je ondergrond zit in basis goed in elkaar. Qua opzet gebeurt er genoeg, maar is het niet te druk. Prima dus! Als je net als ik een brouwert bent die meer plezier uit de ondergrond haalt als uit de modellen zelf, dan zou ik zeggen doet zo voort!
Zet eens een dunne wash over je tegelvloertje, dat vult de voegen mooi, en geeft diepte. Tip dan bij alle stenen aan de zelfde kanten 2 van de vier randen aan met een iets lichtere bruin (wel steeds dezelfde kanten!), en meteen heb je een mooi diepe straat met een goede lichtval. Ook je poort kan een wash en wat highlights gebruiken. Ik neem aan dat je geen airbrush gebruikt? Als dat wel zo is, doe eens een kleurtje of wat over je static grass. Dan is het meteen een stuk minder plastiek. Bij gebrek aan een airbrush kun je ook een aantal verschillende kleuren door elkaar mengen. Geen enkel grasveld is egaal van kleur.
Als laatste wil ik je de tip geven bij mama in de kruidenkast de peterselie en dergelijke te plunderen, en her en der onder je boom wat rond te strooien. (Liever zelfs nog italiaanse kruiden) Spontaan ruikt je dio lekker, EN heb je afgevallen bladeren onder de boom. Alternatief is natuurlijk letterlijk allemaal blaadjes knippen en schilderen, maar mijn ervaring is dat in 1/35 de kruidenpotjes prima werken.

Ik hoop dat ik je met mijn verhaal niet heb gedemotiveerd. Dat is het laatste wat ik wil. Ik blijf je volgen, en hoop vooruitgang te zien. Je kunt het! Doet zo verder!

:brouw:

Maus

_________________
Eh... Zijn we een beetje eigenstewijs misschien??


Projects:
Nam '68 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=27429
Iraqi freedom http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=30881
Afgerond:
P.A.R.R. 2010 deelname: The Inspector http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=160&t=27900


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement