Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 30 jul, 2011 21:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 26 jan, 2010 0:54 am
Berichten: 332
Woonplaats: Kapellen (Antw.- België)
Citaat:
Het toestel ziet er wel grappig uit, maar toch denk ik dat een splintercamo van RLM 81/82 met een RLM 76 buikje mooier was geweest...


Ik vind het best is eens iets anders. Het hoeft niet altijd splintercamo te zijn.
Deze gaat veel harder in het oog springen tussen al die splintercamo's.

Groeten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 jul, 2011 2:13 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
@ Velpon man, ik denk dat deze kist al voldoende in het oog springen, al was het alleen maar vanwege de vorm. :lol:
Maar desondanks gaat de volgende waarschijnlijk toch in een splintercamo, aangezien ik nog geen splintercamo's in de vitrine heb staan.

Terug naar de bouw:
Aan alles komt een eind, en zo ook aan dit verslag. De Huckebein heeft vanavond de laatste bewerkingen gekregen, zoals de wielen op de poten geplakt, X-4's gemonteerd, kruitsporen bij de hulsuitwerpopeningen (klein beetje), een beetje roet bij de vuurmonden (niet dat je daar bijster veel van ziet op een zwarte neus...), en wat hitteverkleurig bij de uitlaat. Toen was het een kwestie van de tape van de ramen weghalen en deze kon als zijnde 'af' bestempeld worden.
Als ik één ding nog kon veranderen zou dat het volgende zijn, er zit een decal op het vel met een rijpje, en dat rijmpje is als volgt:
“Hier sieht man Fritz, den muntern Knaben, Nebst Huckebein, dem jungen Raben”, wat betekend "Hier ziet men Fritz, de levendige knaap, naast Huckebein, de jonge raaf.". Dit decal leek mij niet passen op deze uitvoering, maar zoals al bekend was, heb ik nog een Huckebein, en daar gaat deze decal wel opkomen.
Maar voor nu:

Dames en heren, mag ik u presenteren,
De Ta-183 Huckebein

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De Huckebein is een leuke kit, zeker voor de mensen die van ongebruikelijke modellen houden, de detaillering is goed, maar er is wel wat werk aan de in en uitlaat (bij de uitlaat tenminste als je de He S-011 uitlaat kiest). Qua detaillering is de kit ook niet verkeerd, maar voor de tweede heb ik toch wat detailsets gekocht. :lol:

Met het eind van dit verslag komt vanaf morgen ook tijdelijk een eind aan mijn bouw-werkzaamheden. Dit omdat ik vanaf 1 september m'n eigen huis heb, en daar ga ik me de komende tijd mee bezig houden. Vanaf 1 januari zullen jullie weer updates van mij kunnen volgen op dit forum en andere fora.

Maar tot die tijd:

EINDE!

Afbeelding


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 jul, 2011 20:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 20:33 pm
Berichten: 3690
Woonplaats: Pforzheim, Duitsland
Ziet er erg netjes uit :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 aug, 2011 21:13 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Applaus! Hij is gaaf! Vooral die laatste foto is een mooi plaatje. Ik ben nu ook gestart met mijn versie. Ik zal zsm. start posten.

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 aug, 2011 21:37 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Erg leuk vliegding geworden.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 aug, 2011 12:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Mooi strak gebouwd Danny, strak gespoten maar de vlekken op de zijkant (motling??)
was misschien mooier geweest als je het uit de losse hand had gespoten .
Al met Al mijn complimenten.

henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 aug, 2011 13:53 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Bedankt voor de complimenten heren! :brouw:

@ Eelco, ik ben razend benieuwd hoe de jouwe wordt. 8)

@Henny, normaal zou ik de mottling ook uit de losse hand doen, maar omdat ik een 'hard edge' mottling wou hebben (omdat dat me beter leek staan) heb ik een sjabloon gebruikt. Maar mottling uit de vrije hand is zeker te doen.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 aug, 2011 0:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Mooi en strak gebouwd model. Vooral de cockpit, dat is toch wel een sterk punt van je.

Verfschema zit er ook strak op. Van "hard egde" motling had ik eigenlijk nog niet eerder gehoord, maar je hebt het mooi aangebracht.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 aug, 2011 0:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Mooi en strak gebouwd model. Vooral de cockpit, dat is toch wel een sterk punt van je.

Verfschema zit er ook strak op. Van "hard egde" motling had ik eigenlijk nog niet eerder gehoord, maar je hebt het mooi aangebracht.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement