Ik had jullie een Bv 155V-1 beloofd aan de start van deze groepsbouw, nu hier is hij dan:

Oorspronkelijk gestart door messerschmitt in 1942 onder de naam Me155. Dit vliegtuig zou deel moeten gaan uitmaken van het vliegdekschip KMS Graf Zeppelin. De bedoeling was om zoveel mogelijk dezelfde onderdelen te gebruiken als de BF 109. Hij werd uitgerust met opvouwbare vleugels, katapult spoelen, en rem mechanisme. Dit werd stopgezet na het afvoeren van de ontwikkeling van de KMS Graf Zeppelin.
Messerschmitt nam toen het besluit om hem om te bouwen naar een snelle single seat bomber, om een 1750 kg zware bom te kunnen dragen (andere bronnen beweren 1000kg). De katapult spoelen en het rem mechanisme werd verwijdert, en een langer staartwiel werd gemonteerd om de grote zware bom te kunnen monteren. Vervolgens werd het ontwerp nog eens gewijzigd naar een hoge hoogte interceptor om de B-29's van het Amerikaanse leger te kunnen onderscheppen.
In Augustus 1943 nam de Luftwaffe echter het besluit om Blohm & Voss bij het project te betrekken. Echter verliep de samenwerking niet zo goed en Messerschmitt werd van het project gehaald, en BV kreeg de volledige ontwikkeling naar zich toe onder leiding van R.Vogl.
Op 1 september 1944 maakte de eerste BV 155V-1 zijn eerste proefvlucht.
Hieruit werden de punten die voor verbetering vatbaar waren opgelijst en meegenomen naar de BV 155V-2.
Het ging om omgekeerde radiators, een cockpit onder druk, een nieuwe canopy en een nieuw roer.
In april 1945 veroverde de geallieerde de BV fabriek in Finkerwerder en vonden daar een vlucht klare BV155V-1.
Er werd een piloot bijgeroepen om deze naar Engeland te vliegen, maar juist na het opstijgen kreeg deze problemen en moest een noodlanding maken waardoor het vliegtuig verloren ging.
Het had een spanwijdte van: 20,5 m.
Lengte: 12 m.
Hoogte: 2,98 m.
Max. snelheid: 690 km/h
Bereik: 1440 Km op hoge hoogte
Max. hoogte: 16950 m.
De kit:
Is in een lichter grijs zachter plastiek, enkele resin onderdelen en 2 vacuüm canopy's.
In totaal 50 onderdelen.
Weinig of geen flach.
Er zit 1 klein velletje decals bij voor 1 versie.
de hoofdkleuren zijn RLM 82- RLM 81- RLM 76.
Verder is mij al opgevallen dat de staartvleugels geen positioneringspinnen heeft.

Zo dat is het voorlopig.
Nu nog bouwen