Hallo allemaal,
Het is alweer even geleden, vooral omdat ik nauwelijks en bouwen toe ben gekomen. Op de achtergrond zijn er nog wel wat puzzelstukken op hun plek gevallen. Zo heb ik besloten dat dek 4 rondom de dive-area vast aan de romp maken heel veel problemen creëert voor het bewegen van de davits en kranen. Die problemen zijn in 1 klap opgelost door net onder dat dek de scheiding te maken tussen afneembaar en niet afneembaar, dit ook omdat dan de grote ruimte bovenin beschikbaar komt om de servo's en elektronica te plaatsen terwijl het anders hopeloos in de weg zit voor de hoofdcomputer en accu. Bovendien heb ik besloten om de elektronica voor te bereiden om eventueel de duikersklokken met bijbehorende attributen nog toe te kunnen voegen aan weerszijden van de accu.
Daarnaast heb ik gisteravond de eerst video geüpload op YouTube waar ik de bouw bij wil gaan houden, zie hier de video:
https://www.youtube.com/watch?v=sVQar8oVR84&t=85sDit is een lang openstaand bijproject. Het is de bedoeling deze MBB BO105 om te bouwen tot Sea King of Super Puma, liefst met wat cockpit interieur. De afmetingen kloppen behoorlijk voor deze helikopters en deze heli is reeds voorzien van 6 assige gyro wat mijn werk met vliegen een stuk makkelijker zal maken.
Alleen mist nu het helidek een beetje, maar momenteel ben ik met belangrijkere zaken bezig.
Ik was niet tevreden met de voedingskast vanwege het moeilijk bereikbaar worden van de elektronica. Zodoende ben ik deze nu weer aan het ombouwen naar een kleinere, gecombineerde kast aan het maken. Nu alleen nog ombouwen naar de nieuwe kast.
Inmiddels is de zekeringkast verhuist naar de nieuwe kast, nun de rest nog.
Er is nog een hoop te doen! Er moet nog een elektronica plaat ontworpen en 3D geprint worden en een betere houder voor de Pi die nu een mooi kant-en-klaar printje heeft gekregen om de aan/uit schakeling te regelen. Mijn eerste PCB is inmiddels ook vervangen om zodoende de verkeerde aansluiting in de PCB op te lossen. Nu alleen nog testen of deze werkt zodat ik daarna ook de andere PCB's kan gaan vervangen.
Verder heb ik het aantal functies en hun bijbehorende commando's bijgewerkt en besloten om nog 2 PWM modules toe te voegen, 1 in de boortoren en 1 in de dive-area. Zodoende komen er in totaal 6 PWM modules aan boord.
Groetjes, Josse