Tuus
allekabels.nl  

Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Club   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube   Modelbrouwers.nl winkel 20 jaar
Het is nu di 29 apr, 2025 17:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2031 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 200, 201, 202, 203, 204
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 17 maart, 2025 22:19 pm 
Brouwer

Hallo allemaal,

Afbeelding
Momenteel ben ik vooral bezig om de romp weer waterdicht te krijgen (zou nu gelukt moeten zijn) en de bodem klaar te maken voor de laatste verflaag met het oog op de nodige plamuur rondom de net weer afgesloten gaten. In dit proces zal ik ook de binnenkant van de moonpool af gaan werken vanwege de as doorvoer voor het onderste luik die ook weer waterdicht afgesloten moet worden. Achterliggende gedachten zijn enerzijds het willen varen en anderzijds dat ik achteraf gezien de test opstelling beter met een goed plan op had kunnen zetten. Om de problemen met cable management op te lossen heb ik besloten om de elektronica in de boot in te gaan bouwen maar nu mét een plan (eerst voedingskabels, dan communicatie, dan de rest). Zodoende hoef ik geen dubbel werk te doen en ik heb nu voldoende vertrouwen in wat ik heb om verder te durven gaan.
Afbeelding

Afbeelding
Wellicht dat de moonpools voor de duikklokken niet geheel op schaal zijn, maar dat maakt mij hierin niet uit, niemand zal deze ooit goed kunnen zien.
Afbeelding
Hier ligt nog een leuke klus om af te werken en ik heb slechts 1 foto om mee te werken.
Afbeelding
De styreen plaat was niet helemaal lekker aangesloten en achteraf gezien had ik beter moeten controleren of het resultaat de juiste afmetingen had en volledig glad was. Dat ga ik nu corrigeren voor een betere aanhechting.
Afbeelding
Het dek zit nog niet vast gelijmd, ik wilde kijken hoever ik nu sta en wat ik hier nog aan moet doen voor een goede aanhechting voor wanneer de tijd daarvoor is gekomen.
Afbeelding
Dit geeft een mooi overzicht, ik zal nog wel wat maten moeten controleren want volgens mij moet je makkelijk met z'n 2-en naast elkaar kunnen lopen waar het bemanningslid staat maar zojuist de penstrepen aangeven past dat bij mij niet.
Afbeelding
Ook maar wat steunen onder de ROV garage gezet, nu hangt die niet meer aan de moonpool.
Afbeelding
Ik heb wat mooie steuntjes geprint om aan de spanten te monteren voor extra steun en grip voor elektronica
Afbeelding
De zekeringen heb ik alvast voorbereid voor zowel de 5V als de 3,3V regulators.
Afbeelding
Nieuwe plaat geprint voor de 8-voudige relaismodule met ruimte voor een 3,3V regulator, een 5V regulator en een MCP23017 port expander.
Afbeelding
Ik moet de onderkant van de moonpools nog iets aanpassen, nu kan de accu niet meer vlak op de bodem staan, of een steun onder de accu maken zodat die daarop rust i.p.v. op de moonpools.

Groetjes Josse

Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, een monsterklus met veel te veel details en veel te veel werkende functies, I'm loving the challenge!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2031 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 200, 201, 202, 203, 204

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]