Okay, daar moest ik even over nadenken om die oplossing te volgen. Maar na drie keer herlezen viel het kwartje.
Ik zit met een soortgelijk probleem, namelijk niet weten in welke stand een servo staat. Een paar servo's die ik logisch aanstuur. Op zich werkt dat prima, behalve bij een stroomonderbreking. Als de schakeling dan herstart is de logica op nul, maar de servo's kunnen dan in een uitgeslagen toestand staan. De logica reset de servo's ook naar nul en dat gaat razendsnel. Maar de constructie die eraan hangt kan dat vast niet volgen en breekt waarschijnlijk af. Dus ik moet een manier vinden om de stand van de servo's bij initialisatie uit te lezen (eigenlijk dan koppelen met een absolute encoder, maar daar is de ruimte niet voor), om de servo's in zo'n geval gecontroleerd te resetten. Ik heb de puzzel nog niet op weten te lossen. Zolang er geen stroomonderbreking is, is er ook geen probleem en komt het aysteem bij afsluiting in de nulstand. Maar de wet van Murphy zegt.... Dus pieker ik nog maar even verder.
Wel lollig dat je met deze verse boot al aan een wedstrijd meedoet

Onder handen:
X-planes,
Hermann Marwede reddingskruiser en
MLD Crashkraan in BuddyBuild Terg mij niet.