Hallo allemaal,
Afgelopen tijd nog weer wat stappen gezet, zowel in het uitwerken van ideeën als in de bouw van met name de zender.

Hier ben ik nog wat aan het nadenken over de posities van de elektronica, waarbij ik neig te vergeten dat er straks nog een stuk dek op komt waardoor niet alles bereikbaar blijft.

Ben nog druk bezig met het vormgeven van de dive area voor het gat voor de accu. Ik wil proberen om de Pi en bijbehorende elektronica onder de stroom verdeling te krijgen, al moet ik wel ruimte over houden voor de stappenmotor en andere aandrijvingen voor de kraan in de bakboord hoek vooraan de opbouw.

De zender krijgt nu meer en meer vorm. Onderaan liggen een multimeter (kleine blauwe printplaat) en een timing relais. De eerste wil ik gaan gebruiken voor de accustatus (niet het meest betrouwbaar maar beter dan niks). Het timing relais gaat tussen het signaal van de Pi bij afsluiten en het latching relais, specifiek de Unset pin daarvan, om de stroom uit te schakelen. Er komt een drukknop die direct verbonden wordt met dezelfde Unset pin om te zorgen dat als alles vastloopt er altijd nog een soort harde reset is. Zodoende maak ik mijn eigen computer aan/ uit schakelaar, wat ik overigens ook in de boot ga doen.

Inmiddels heb ik ook al wat geplamuurd aan de zender.

Dit is ineens wel erg leeg nu de hoofd aansturing naar een nieuw verzetdeel verplaatst is. Helaas wil het printen hiervan nog niet lukken. Het materiaal moet ineens met een verhoogde snelheid ingevoerd worden om überhaupt een dichte laag te maken i.p.v. een soort vlechtwerk maar ook met die instelling aangepast wil het nog niet lukken. Inmiddels liggen er 3 pogingen in de afvalbak, allemaal afgebroken in de eerste 4 lagen van de print. Bij de laatste wilde het materiaal op sommige plekken niet hechten aan het bed en kwam dit omhoog zetten waarna de printkop erachter is blijven hangen. Vervolgens heb ik de stroom van de printer uit moeten schakelen maar intussen had het platte oppervlak en Z-vorm gekregen doordat andere delen weer totaal niet loslieten van het bed.
Voor de aansluiting ga ik een simpele VGA stekker gebruiken, veel makkelijker en kant en klaar na het solderen van de draden.
Groetjes Josse