Hallo allemaal,

Naast het schuren en plamuren wat voorlopig nog wel door zal gaan op de achtergrond heb ik de aandacht even verschoven naar de voedingskast. Dit zal in de nieuwe romp als eerste van alle elektronica gerelateerde zaken geplaatst gaan worden, zodoende is het wel handig om die alvast voor te bereiden. De middelste rij connectoren is de min geworden, scheelt weer het nodige met aansluiten en de min blijft toch algemeen. Voor alle 5 groepen (de eerste groep wordt gebruikt als hoofdzekering voor de laatste 3, zodoende heb ik 6 zekeringen maar 5 bruikbare groepen) heb ik 4 aansluitpennen. Vanaf dit punt gaat de bekabeling naar de meer lokale aansluitpunten die ik eigenlijk hetzelfde wil maken alleen wel met een bescherming tegen per ongeluk contact erop.

Om alle groepen uit elkaar te kunnen houden heb ik wat verf gepakt. Kleurt zo wel lekker vrolijk.

Al met al toch een behoorlijk apparaat maar er is veel meer ruimte voor de bedrading en de Pi is een stuk beter bereikbaar voor onderhoud. Ik ben alleen nog het accu status display vergeten, dat ga ik nog wel recht trekken.

Hier zal de kast uiteindelijk komen te staan, maar dan meteen op de bodem i.p.v. op de huidige kast.

Voor de lieren van de boortoren bekroop mij ineens het gevoel dat de ideale plaatsing (horizontaal) wellicht niet zou kunnen passen.

Nu dus de proef op de som genomen en het past precies met 3mm dikke wanden voor de boortoren zelf. De assen kan ik nog iets inkorten, dat scheelt weer wat ruimte. De 3mm dikke wanden is wel een hele fijne, er komen immers 5 werkende lieren en een werkende kraan bovenop te staan, als die allemaal aan het hijsen zijn wil je niet je toren krom zien trekken. Inmiddels is de printer al aan de slag met lier nummer 2 van de 5.

Inmiddels zijn de beide bodems, de 2 plateaus, het dakje en de houder van de WiFi router geprint. Als de PVC buis op maat gemaakt is gaat dit project ineens heel hard. In de bak voor de WiFi router is een gat aanwezig voor de bedrading voor de lampmotor en lamp.

De gashendels zijn klaar om definitief ingebouwd te worden, aan de binnenkant moet ik alleen niet vergeten de magneten voor de hoek nog te plaatsen. Er is ook een extra geleiding bij gekomen zodat de hendels nu mooi recht blijven zitten. Hier en daar nog wat vet ertussen en dan lopen ze ook helemaal mooi soepel.

De bedrading heb ik ook afgerond, nu alleen de overige 2 schermen nog plaatsen.

De rechter gashendel is gespiegeld zodat de gashendel zelf aan de goede kant zit. Op naar het voltooien van het voorzetdeel!

Het vast zenderdeel start keurig op. Vandaag heb ik ook nog een accu status display toegevoegd zodat ik mooi zicht heb op de accu van de zender.
Groetjes Josse