Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 501 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 51  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 11 nov, 2007 14:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Ik ben momenteel bezig met een model van de derde Zwarte Zee. De romp is op de stevens en het helemaal gladschuren na af. Ik heb geen doorlopende kielbalk gebruikt, maar "afstandhouders". De huid is bestaat uit 1,8mm dikke latjes hout en de spanten zijn van 5mm dik triplex. Dit is mijn eerste houtbouw model, hiervoor heb ik zelf de Banckert van Billing Boats gebouwd, maar die ben ik aan het verkopen. Het bouwen van mijn Zwarte Zee valt mij eigenlijk best wel mee, ik had het moeilijker verwacht, maar het gaat ook niet zonder fouten.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Laatst bijgewerkt door Tweety777 op di 24 jun, 2008 21:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 nov, 2007 19:22 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Dat is een leuk project. Allereerst welkom.

Waarom zet je geen foto's in dit topic, is voor ons allemaal wat makkelijker volgen.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 nov, 2007 19:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 28 feb, 2007 20:16 pm
Berichten: 740
Woonplaats: Brugge, Venetie van het Noorden
Tweety777 schreef:
Ik heb geen doorlopende kielbalk gebruikt, maar "afstandhouders".


Nu maak je mij toch echt wel nieuwssgierig naar foto's hoor :wink:

Oh, en welkom bij het leukste nederlandstalige modelbouw-forum :D

_________________
Op de werktafel : https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=54264


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 nov, 2007 20:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hallo,

De link in mijn onderschrift gaat naar mijn eigen website waar ik de foto's op plaats. Ik kan helaas niet zo vaak foto's maken omdat ik geen eigen camara heb. Ik ga kijken of ik hier ook foto's kan plaatsen, maar ik weet niet of dit gaat lukken. Mijn excuses daarvoor, maar wellicht kan iemand ze van mijn site halen, of uit een mailtje van mij halen en plaatsen.

Groetjes Josse[/img]

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 nov, 2007 20:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 28 feb, 2007 20:16 pm
Berichten: 740
Woonplaats: Brugge, Venetie van het Noorden
Gebruik je bij dit project de spanten uit de BB kit ? Of heb je ergens een spantenplan op de kop kunnen tikken ?
De reden dat ik deze vragen stel, is dat dit scheepje ooit eens mijn eerste RC-bootje had kunnen zijn (maar nooit geworden is :cry: ).
Om een lang verhaal kort te maken, na het crashen van een kabelbestuurd vliegtuigje (ja hoor zelfs vliegtuigjes kan je met een kabel besturen, in een circel wel te verstaan) had ik de keuze : zelf sparen voor een rc vliegtuig, of mijn vader zou zelf een rc-boot bouwen voor me, op eigen kosten (ik was pas 11 toen).
Aangezien rc vliegtuigen toen nog een pak duurder waren dan nu, en ik nog afhankelijk was van een wekelijkse "drinkgeld" van 50 frank (2,5 gulden) besloot ik toen maar voor de boot te kiezen (hoewel ik vliegtuigen toch wel toffer vond). Vader kocht daarop de BB Zwarte Zee en begon de romp te brouwen, helaas, hij zelf had ook niets, nada, noppes aan ervaring, verprutste die romp helemaal (heeft het goed gemaakt door een kant en klare "unieke" sleper te kopen van iemand die e'm aan de hand van foto's had gemaakt).
Moraal van het verhaal, de Zwarte Zee heeft nog steeds een plaatsje in mijn hart.
Dus ; aangezien jij niet de klassieke weg op gaat van spanten op een valse kiel, vraag ik je, heb je de kit, of heb je een spantenplan ? :wink:

_________________
Op de werktafel : https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=54264


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 nov, 2007 20:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Alleen jammer,dat de foto`s bijna in tumb formaat zijn...op deze site dan.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 nov, 2007 22:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
@ Dancooper,

Nee het is geen bouwpakket en waarschijnlijk heb jij het over de vierde Zwarte Zee, en dit gaat over nummer 3. Bovendien bouw ik op een grotere schaal. Ik heb een jaar of 2 geleden in de biebliotheek voor €0,90 het boek "de vier Zwarte Zeeën" gekocht en daar staat een lijnenplan in.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 nov, 2007 23:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Weer even een update.

Ik heb sinds vandaag een nieuwe camera, dus de foto's gaan elkaar sneller opvolgen! Ik krijg het alleen niet voor elkaar ze hier te plaatsen, dus als iemand dat wel lukt door ze van mijn site te halen mag dat. Mocht dat niet lukken mail ik ze wel door.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 nov, 2007 1:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Afbeelding

Dit is slechts een van je foto's. Even om de nieuwschierigheid van de overige leden wat te bekoelen. Ik zou je kunnen uitleggen hoe je die foto's kunt plaatsen, maar dan word het waarschijnlijk een onbegrijpelijk verhaal. Ik laat dat graag over aan degene die dat in een paar woorden kunnen.

Je foto's zijn ook op je site wat aan de kleine kant, dus kritisch kan ik niet worden. Zo op het oog ziet er strak uit. Ik hoop op grotere foto;'s, maar ga tevens rustig door met brouwen. Het is toch koud buiten :)

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 nov, 2007 6:25 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
En daarom hebben we zo een mooie uitleg

en plaats je foto's gewoon in een 800*600 das echt veel mooier :lol:
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 501 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 51  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement