Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 12:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 21 jul, 2010 9:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 63
Woonplaats: chapelle sur le pin forêt, belsjiek
SAM, zolang jij geen vliegding op je monster installeert zal de motor langs boven te bezichtigen zijn, anders zal er toch bepantsering moeten opkomen :lol:

GC, thanx :)

Plakhandjes, ik was ook nog de gordijnrails vergeten :roll: Dat subtiele zit er in, hoe verder dit vordert hoe minder ik met schietspul aan de slag wil. Heb nog wel wat andere dingen in gedachten maar dat zien we later wel.

Ik heb dan toch een toepassing gevonden voor de pistons die eerder gemaakt had. Eerst het busje terug uit één deel gemaakt :roll:
Afbeelding

De cilinder een beetje bijgewerkt en voorlopig geplaatst, nu kan de voorkant dus een stuk in- en uitschuiven. Geen idee waarom, leek me wel een leuke optie :lol:
Afbeelding

Afbeelding

En een eerste stukje bescherming zit er ook op. Dit is normaal de binnenbekleding van de achterklep; deze heb ik dichtgesmeerd met plamuur, geschuurd en rivetgaatjes geboord. Nu lijkt het op een pantserplaat om de motor en radiator te beschermen.
Afbeelding

Tot later, eerst gras afrijden :roll:

_________________
Groeten uit het zonnige zuiden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 jul, 2010 9:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
Leuk idee van dat uitschuiven :D

Misschien een leuk idee om een kanon of zo te maken wat zichtbaar wordt als het busje uitgeschoven is :wink:

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 jul, 2010 10:20 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 mei, 2009 10:10 am
Berichten: 1104
Woonplaats: Amsterdam
Hey Tomas,

En weer een leuke update van jouw zijde.

En het gebruik van de cilinders ziet er leuk en goed bedacht uit.
Het nut? ach valt van alles voor te verzinnen :twisted: : 1) je kan nu makkelijk bij de motor, 2) er kan nu een opklap bed op deze ruimte (wel makkelijk als je eens wil slapen) 3) een uitgang ervan maken met een trap eronder $) al het andere wat jij weet te verzinnen want dat gaat je goed af de laatste update's te zien. :wink:

En de mijne gaat zeker niet kunnen vliegen :wink:
Hij weegt nu al 2,6 kilo en dan is het slechts een kunststof model, dan gaat het in het écht met staal om een zwaargewicht in 1:1.
Met andere woorden hij zal eerder de grond in gaan, als ervan loskomen. :mrgreen:

Grt SAM.

Grt SAM.

_________________
Groepsbouw Klassieke trucks
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=162
DAF XF longline (Optimus Prime)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=22748
DAF - Hainje CSA1 (1982) GVB 224.
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=28987


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jul, 2010 20:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
Jammer dat je hem niet meer scharnierend hebt. Vond ik erg origineel. Maarja, ik heb er niks over te zeggen he?! Vooral doorgaan!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 aug, 2010 11:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 63
Woonplaats: chapelle sur le pin forêt, belsjiek
Mmm, dat gras was langer dan ik dacht :roll: :lol:

Omdat veiligheid voor alles gaat heb ik besloten om een rolkooi toe te voegen. Nog maar eens wat leidingen uit de muur getrokken, beetje plooien en passen en een proefopstelling gemaakt.
Afbeelding

Ik ben niet erg handig met soldeerbout en tin wat resulteerde in een proefopstelling in de oud-metaalbak en een nieuwe vorm voor de kooi. De soldeerpunten zijn ondertussen bijgeschuurd om het wat netter te maken.
Afbeelding

Nu, om even terug te komen op het commentaar van Plakhandjes; ik was dus van plan om de wielen apart stuurbaar te maken maar na een dagje staren, denken, twijfelen, nog meer denken tot ik koppijn had, asprootje gepakt en besloten om mijn beste vriend erbij te halen. Zaag,zaag, hak,hak en we gaan weer scharnieren :mrgreen: Ik kreeg het maar niet voor elkaar om en de aandrijving en de besturing op een toonbare manier samen te krijgen.

Dus na een weekje hard werken waarbij vooral veel gestaard werd :lol: ziedaar een werkend scharnier.
Afbeelding

Afbeelding

Jaja, hij kan ook op en neer omdat de wegen na de apocalyps er natuurlijk niet erg recht meer zullen bijliggen. En dit is natuurlijk ook wat makkelijker OM TE PLETTEN !

Omdat het scharniergedeelte goed te zien zal zijn heb ik me ook eens gewaagd aan lasnaden uit gerekt gietraam.
Afbeelding

En nog meer rupsen
Afbeelding

Er zijn er ondertussen nog bijgekomen maar die zullen terzijnertijd wel te zien zijn. Net als de cilinders die het scharnier gaan bedienen trouwens. Deze hebben me ook een paar dagen hoofdpijn bezorgd om ze op maat en werkend te krijgen.

Het bestuurdersgedeelte moet natuurlijk ook wat bescherming hebben dus weer aan de slag met koperdraad. Voorlopig deze opstelling, wijzigen zijn mogelijk tijdens de soldeerwerken :roll: :lol: Zie je trouwens die vloerplaat? Ideaal tegen de mijnen die sommige deelnemers gaan rondstrooien :mrgreen:

Afbeelding

_________________
Groeten uit het zonnige zuiden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement