Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 23 dec, 2010 22:49 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Wat zou dit zijn?
Afbeelding
Morgenavond weten we het! :mrgreen:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Jug's dootje
BerichtGeplaatst: ma 27 dec, 2010 18:10 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Wegens nog geen tijd gehad had ik nog geen foto's, maar zonet toch maar even een foto geschoten:
Afbeelding
Dus, was hebben we hier, en wat vind ik ervan?
Wel, het is een Duits nachtjagertje in 1/72.
De sprues:
Afbeelding
De details zijn mooi en fijn, en het aantal onderdelen is redelijk, niet te veel of te weinig.
Het boekje en decals:
Afbeelding

Al met al, ik dénk dat ik me wel zal vermaken met deze kit! :brouw:

Bedankt Secret Santa! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Jug's dootje
BerichtGeplaatst: ma 27 dec, 2010 22:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Is dat niet z'n kist die van Vlk naar the Uk is gevlogen perongeluk in de WOII?
Leuk kistje.

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Jug's dootje
BerichtGeplaatst: wo 12 jan, 2011 19:26 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
freddie schreef:
Is dat niet z'n kist die van Vlk naar the Uk is gevlogen perongeluk in de WOII?
Leuk kistje.

Freddie

Om eerlijk te zeggen zou ik het niet weten Freddie, zo bekend ben ik niet met dit toestel... :oops:
Ik zal even in Het Grote Boek van William Green moeten kijken voor dit toestel.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 feb, 2011 9:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 8:45 am
Berichten: 1414
Woonplaats: Friesland
Erg mooi vliegtuig.
Ik wou deze ook wel hebben.
Ik heb ook de ju290c ik ben totaal inspiratie loos.
Erg veel succes met dit coole vliegtuig.

Kornelis

_________________
Work in progress:
T-26 Model. 1933 | Skif 1:72
TATA Lpt 1613 TC (52/Cowl) | 1:24 – ‘Horn Please!’


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 feb, 2011 0:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Leuk onderwerp! Kan ik mooi bij afkijken, ben ook heel benieuwd naar je uitvoering van de camo! :wink:

Het vliegtuig wat destijds "per ongeluk" op Engels grondgebied is geland was een Junkers Ju-88 Nachtjager. Voor zover ik weet bestaat deze nog steeds en staat in het RAF museum.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 jun, 2011 11:18 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Omdat de Ki-45 al aardig begint te vorderen ga ik me ook vast bezig houden met deze kist.
Nu was ik een tijd terug op bezoek bij een medebrouwer, en toevallig had ik deze kit bij me. Wat doe je dan? Juist, plakken!
het duurde niet lang voor ik dit had liggen:
Afbeelding
Gisteravond heb ik de foto's gemaakt, en linksboven zijn de wielpoten van de Ki-45 te zien.
Pitje:
Afbeelding
Achterromp:
Afbeelding
En één van de vleugels:
Afbeelding

De pasvorm is goed, tot nu toe heb ik alleen op de achterromp een naadje gezien, maar die is zodanig klein dat die met gemak weg te werken is.
Vanaf nu zullen hier regelmatig updates komen van deze kist! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 jun, 2011 19:22 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Voor ik naar werk ging had ik nog wat tijd om de romp, wielpoten, wielbakken van de '240 in RLM 02 te spuiten, en de cockpit wanden en vloer met de stoelen zijn intussen RLM 66 grijs (Tamiya 63 'German Grey') gespoten. De detaillering van de cockpitwanden en de wielbakken is goed, al zitten er wel pinmarks op de meest ongelukkige plekken. Ik heb een poging gewaagd om deze te verwijderen, maar ze zijn letterlijk omringd met oppervlakte detail, waarvan ik helaas wel wat heb beschadigd... Aangezien je er gelukkig niet te veel van ziet laat ik de pinmarks zitten.
De foto's zal ik plaatsen als ik thuis ben, en wellicht heb ik dan ook een (kleine) update.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jun, 2011 1:04 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Bij deze de foto's welke ik zou plaatsen.
Afbeelding
Hier zien jullie de voorste romphelften en de cockpitdetaillering. De delen welke onder de cockpitvloer moesten komen zijn met RLM 02 besproeid, en de cockpitwanden zelf hebben de RLM 66 jas gekregen. Jullie kunnen hier de 4 ( :!: ) aanwezige pinmarks per romphelft zien, waarvan er één onder de 'dwarsbalk' tussen de piloot en de schutter te zien is.

Afbeelding
Hier zien jullie een pinmark welke ik heb geprobeerd te verwijderen. De 'collateral damage' is ook te zien...
Alle wielbak helften zien er hetzelfde uit, en het is eeuwig zonde dat de pinmarks zo ongelukkig geplaatst zijn...

Afbeelding
De cockpitvloer in de RLM 66. Het apparaat wat achterop staat is niet het machinegeweer zelf, dat is de bediening van de 2 op afstand bestuurbare koepels. Uiteraard komen er nog kleuraccenten in de cockpit en de zijwanden, al denk ik niet dat ik net zo los ga als bij de Huckebein of de Ki-45, gezien deze cockpit redelijk basic is.

Wel, dat was het voor nu.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 jun, 2011 0:06 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Wel, wegens 'ik moest de in progress lijst wat inkorten' ben ik in één ruk door gegaan met deze kist en heb ik hem gelijk maar afgemaakt.
Wat het eindresultaat is zien jullie later, want laten we beginnen bij het begin. Ik stond op het punt om de cockpit dicht te doen, en had de cockpitwanden een beetje opgeleukt:
Afbeelding

De wielbakken waren ook voorzien van een wash, en de geschutskoepels werden ook maar gelijk getackled:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nadat de cockpit goed droog was heb ik de achterromp en de vleugels gemonteerd, waardoor het plaatje al redelijk compleet werdt:
Afbeelding

Helaas was deze kit niet helemaal vrij van sinkmarks...
Afbeelding
Afbeelding

En toen werd het maar eens tijd om het glaswerk te monteren en te maskeren:
Afbeelding
De rechthoekige vlakken zijn gewoon met Tamiyatape gemaskeerd, terwijl ik bij de bolle voor en achterruit alleen strips heb geplakt bij de randen en de rest heb opgevuld met MicroMask.

En nadat de wielbakken cq. motorgondels ook gemonteerd waren was het tijd om te sproeien. De basislaag was RLM 76 met vlekken van RLM 75 die ik willekeurig uit de vrije hand heb gespoten.
En dat zag er zo uit:
Afbeelding
Toen dat droog was was het tijd voor wat lagen P+ om de boel lekker te laten glimmen voor de decals.
Afbeelding
De props waren nog een dryfitje, en nog niet alle decals waren op deze foto al geplaatst. Op de voorgrond zien jullie de radarantennes welke op de neus komen, en daar links van (het 'sprietje') is een antenne welke onder de linker gondel moest komen.

De rest was redelijk straightforward, de rest van de decals erop (inclusief wat Swastika's uit eigen verzameling), weer wat lagen P+ erover, uitlaat sporen aanbrengen, verweren, en daarna in de matte lak.

Het eind resultaat is niet bijzonder ofzo, en het liep niet altijd even lekker, maar desondanks zou ik deze best nog eens willen maken.
Welnu, zie hier de eindfoto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Op sommige foto lijkt het alsof de antennes scheef staan, maar dat valt in het echt reuze mee, ik heb ze wel een aantal keer moeten corrigeren, maar zoals in de derde foto te zien is zitten ze nu zo goed als recht.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement