'Vakantie', dus ik heb hier en daar eens wat tijd om wat aan modelbouw te doen.

Het schiet niet snel genoeg op, en het is niet netjes genoeg naar mijn zin, maar ik doe lekker voort, 't moet wel leuk blijven natuurlijk...
Herhaling van het verhaal 'plamuren en schuren', beetje verf gesproeid, beetje dryfits gedaan, beetje gesloopt etc.
Meneer (of Mevrouw Revell) wil dat de badkuip antracietzwart wordt. Daar kan ik me best in vinden, dus lekker kuip in matte verf gesproeid. Vervolgens wil meneer Revell ook dat je daar decals in plakt, die de gordels moeten voorstellen. Daarbij heb ik een aantal bezwaren:
1. Decals zien er zo vreselijk vlak uit
2. Decals op matte verf? Dat geeft silvering. Maar dan moet ik weer met glansverf aan de klooi? En dan krijg ik het nooit meer mooi matte anthraciet zwart.
Oplossing: men plakke de decals op zat aluminiumfolie, of bij gebrek daaraan, het metaal wat rond de hals van een fles champagne/wijn/cava zit, en daarvan heb ik er een hoop in m'n partsbox. Vastgeplakt met ParketPlus, uiteraard. Zou moeten tijdje uithouden

Nadeel: vergeten de riemen even mat te verven, en metalige randjes. Maar boh, ik kan ermee leven... Foto's van plaatsing... nog niet gemaakt, komt later wel

Laatste brouwsessies ook aan de klooi geweest met geel spuiten. Ook hier weer een paar opmerkingen:
1. Geel over rood? Yes! Dekt veel beter.
2. Nieuw potje verf halen. Dit is een potje van een paar jaar oud en d'r zitten wat 'brokjes' in. Gaat niet zo geweldig op een glimbak.
3. Enamel verf blijft het makkelijkst voor een glanslaag.
Onderstaand onderdeel is niet 100% geweldig, maar ach, de helft wordt door een tweede vleugel afgedekt. Verf zit er te dik op, en natuurlijk plekjes die niet mooi glad zijn.

Zelfde verhaal met de zijkanten van de achtervleugel. En sinaasappelhuidje, hoera

Dat wordt dus ook weer opschuren en bijspuiten met nieuwe verf.

Dan naar spuitsessie 1598221 op de zwarte vleugels... Eindeloos verhaal van je stofjes, uitpolijsten, te ver gaan, opnieuw spuiten, sinaasappelhuidje, polijsten, te ver gaan, herspuiten, stofje etc... Eens kijken hoe het nu wordt.

De glans zit al vrij goed... zonder blanke lak. Ziet er vrij strak uit, op een paar stofjes na. Misschien enkel eens buffen en dan blanke lak erover, dan decals, weer blanke lak... etc.

Want ik vind het zonde als ik dit weer moet gaan vernielen

Ik zit me te irriteren dat het niet opschiet. Kan niet echt verder doordat boven en onderkant niet op elkaar kunnen, en daarvoor moeten badkuip en achterophanging etc. in orde zijn. Dus maar eens korte metten ermee gemaakt, en de zwartspuit weer bovengehaald. Achterophangdinging besproeid, en gevalletje 'close enough'. Eens kijken wanneer we dat ding kunnen gaan monteren

De rest kan er allemaal verder op gemonteerd worden, dus dan schiet het tenminste op. Wordt wel een pokkezooi om af te plakken :/

Op zich wel leuk contrast, die kleuren.

En het afplakken tegen het gele ging ook goed, at last.

Wanneer er meer komt... dat wordt weer bang afwachten

Sergei