Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 6:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2012 21:47 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8791
Woonplaats: Utrecht
Mijn examens zijn voorbij, en d'r is zowaar eens wat hobbytijd beschikbaar gekomen! Daarin heb ik niet bijster veel gedaan, maar goed, 't zal uiteindelijk wel lonen hoop ik :)

De passing van de neussectie en ophanging met de onderplaat aan de neus is... niet zo geweldig :? Dus had ik maar besloten om de ophanging er later tegen te hangen, op 1 deel na (voor de stevigheid). De rest van de stangen knip ik dan wel door en lijm ik zo vast. Op die manier kan ik netjes alle gaten bewerken en dichtplamuren, en vervolgens op de juiste afmetingen bewerken. Bijgevolg zit er flink wat plamuur op die hele neus, en het wordt nog een hele klus om die netjes glad te krijgen. Sowieso volgt er nog wel een tweede plamuurronde, wegens, zo erg is het inderdaad :P

Foto's!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens heb ik wat voorbereidend werk uitgevoerd. Naar 't schijnt zou geel veel lekkerder dekken als je 't over rood spuit, dus heb ik een aantal delen die al klaar zijn alvast van een laagje rood als basislaag voorzien. Niet bijzonder veel, maar 't moet er toch wel vrij vroeg op om verder te kunnen met de uiteindelijke samenstelling.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk mag een dryfitje van een paar onderdelen niet ontbreken ;) Er zijn overigens nog best veel oneffenheden te vinden, maar het is erg lastig om erbij te komen om dit netjes te schuren en 90% van dit gedoe zit uit het zicht.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2012 22:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 maart, 2011 10:33 am
Berichten: 183
Woonplaats: Emmen
je bent goed bezig
ziet er goed uit :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2012 0:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 26 okt, 2011 21:33 pm
Berichten: 527
Woonplaats: Oldebroek, GLD
je vordigt al aardig
i will keep an eye on ya :wink:

_________________
greetz
-----------------------------

Ferarri 458 Italia:
http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=38800&sid=bdcfa01b66a3429562307bbf1c2bf205#.UN8qrm_8L2g


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 feb, 2012 2:16 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8791
Woonplaats: Utrecht
En daar heb ik weer een update. Veel spannends is er niet gebeurt. De kieren en plamuur enzo van vorige update zijn nog wat bijgeplamuurd en geschuurd en ondertussen heb ik een laagje primer gesproeid om de kleinere en minder makkelijke oneffendheden op te sporen. En dat zijn er nog best wat. Ga nog een hoop werk hebben om dit ding netjes te krijgen, maar ik geef niet op :?

De foto's zijn niet mijn beste foto's aangezien ik nog steeds met een ding werkt met gebroken LCD scherm. Of, ik fotografeer dus blind.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 feb, 2012 22:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 15 apr, 2008 23:08 pm
Berichten: 202
Woonplaats: Zeist
plamuur op een formule 1 auto? tis wat

leuk om de jordan weer eens te zien, die vielen pas op zeg!

succes joh, geef niet op, ben benieuwd naar je vorderingen

_________________
wat doe ik hier?, ik had nu mooi kunnen brouwen!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 feb, 2012 23:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
oh sergei, even in het kader van mosterd na de maaltijd...

die f1-apparaten van revell zijn doorgaans gemaakt van dat taaie kauwgumplastic (zoals je zelf vast ook al wel hebt gemerkt :wink:) en dat spul heeft de vervelende eigenschap een klein beetje flexibel te blijven. nadeel daarvan is dat het het risico met zich meebrengt dat op een gegeven moment je plamuur d'r spontaan uit kan knappen omdat dat aanzienlijk minder flexibel is en dan is het exit mooi gladgemaakt geheel :wink:
voor dit soort verbindingsnaden is het wat veiliger om ipv plamuur dunne reepjes styreen te gebruiken, en in het geval van dat kauwgumspul van revell kun je het opvulmateriaal het handigste uit sprue-restanten maken wegens exact hetzelfde materiaal en dus dezelfde eigenschappen...

ik denk ik zeg het nog maar even achteraf :mrgreen:

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 feb, 2012 1:28 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8791
Woonplaats: Utrecht
Red BaRON schreef:
plamuur op een formule 1 auto? tis wat

gek hé, kon het me ook niet voorstellen! :P

Red BaRON schreef:
leuk om de jordan weer eens te zien, die vielen pas op zeg!

succes joh, geef niet op, ben benieuwd naar je vorderingen

't is best wel flashy zo dat geel :)
en opgeven doe ik niet, die kit moet en zal afkomen :)

Grendel, dat valt bij deze kit nog goed mee, 't is niet van dat kauwgumplastic, maar harder en stugger. De delen uit de zwarte sprue zijn wat meer kauwgumachtig. de grotere kieren zijn overigens van binnenin zo goed en zo kwaad mogelijk opgevuld met plastic, en d'r zitten wat verstevigingsstrips aan de binnenkant :)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 apr, 2012 2:09 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8791
Woonplaats: Utrecht
'Vakantie', dus ik heb hier en daar eens wat tijd om wat aan modelbouw te doen. :)

Het schiet niet snel genoeg op, en het is niet netjes genoeg naar mijn zin, maar ik doe lekker voort, 't moet wel leuk blijven natuurlijk...

Herhaling van het verhaal 'plamuren en schuren', beetje verf gesproeid, beetje dryfits gedaan, beetje gesloopt etc.

Meneer (of Mevrouw Revell) wil dat de badkuip antracietzwart wordt. Daar kan ik me best in vinden, dus lekker kuip in matte verf gesproeid. Vervolgens wil meneer Revell ook dat je daar decals in plakt, die de gordels moeten voorstellen. Daarbij heb ik een aantal bezwaren:
1. Decals zien er zo vreselijk vlak uit
2. Decals op matte verf? Dat geeft silvering. Maar dan moet ik weer met glansverf aan de klooi? En dan krijg ik het nooit meer mooi matte anthraciet zwart.

Oplossing: men plakke de decals op zat aluminiumfolie, of bij gebrek daaraan, het metaal wat rond de hals van een fles champagne/wijn/cava zit, en daarvan heb ik er een hoop in m'n partsbox. Vastgeplakt met ParketPlus, uiteraard. Zou moeten tijdje uithouden :)

Afbeelding

Nadeel: vergeten de riemen even mat te verven, en metalige randjes. Maar boh, ik kan ermee leven... Foto's van plaatsing... nog niet gemaakt, komt later wel :)

Laatste brouwsessies ook aan de klooi geweest met geel spuiten. Ook hier weer een paar opmerkingen:
1. Geel over rood? Yes! Dekt veel beter.
2. Nieuw potje verf halen. Dit is een potje van een paar jaar oud en d'r zitten wat 'brokjes' in. Gaat niet zo geweldig op een glimbak.
3. Enamel verf blijft het makkelijkst voor een glanslaag.

Onderstaand onderdeel is niet 100% geweldig, maar ach, de helft wordt door een tweede vleugel afgedekt. Verf zit er te dik op, en natuurlijk plekjes die niet mooi glad zijn.

Afbeelding

Zelfde verhaal met de zijkanten van de achtervleugel. En sinaasappelhuidje, hoera :roll: Dat wordt dus ook weer opschuren en bijspuiten met nieuwe verf. :)
Afbeelding

Dan naar spuitsessie 1598221 op de zwarte vleugels... Eindeloos verhaal van je stofjes, uitpolijsten, te ver gaan, opnieuw spuiten, sinaasappelhuidje, polijsten, te ver gaan, herspuiten, stofje etc... Eens kijken hoe het nu wordt.
Afbeelding

De glans zit al vrij goed... zonder blanke lak. Ziet er vrij strak uit, op een paar stofjes na. Misschien enkel eens buffen en dan blanke lak erover, dan decals, weer blanke lak... etc.
Afbeelding

Want ik vind het zonde als ik dit weer moet gaan vernielen :|
Afbeelding

Ik zit me te irriteren dat het niet opschiet. Kan niet echt verder doordat boven en onderkant niet op elkaar kunnen, en daarvoor moeten badkuip en achterophanging etc. in orde zijn. Dus maar eens korte metten ermee gemaakt, en de zwartspuit weer bovengehaald. Achterophangdinging besproeid, en gevalletje 'close enough'. Eens kijken wanneer we dat ding kunnen gaan monteren :) De rest kan er allemaal verder op gemonteerd worden, dus dan schiet het tenminste op. Wordt wel een pokkezooi om af te plakken :/

Afbeelding

Op zich wel leuk contrast, die kleuren.
Afbeelding

Afbeelding

En het afplakken tegen het gele ging ook goed, at last.
Afbeelding

Wanneer er meer komt... dat wordt weer bang afwachten :P

Sergei

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 apr, 2012 0:24 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8791
Woonplaats: Utrecht
Korte update, maar d'r is wat te zien :) Ik heb een aantal decals geplakt voor op de achterste spoiler. Natuurlijk ook weer dom geweest, en eerste decal op het verkeerde onderdeel geplakt :roll:

Zo hoort het dus niet:
Afbeelding

En zo hoort het wel:
Afbeelding

De decal zat eerst op de brede vleugel in plaats van op de smalle. Was niet meteen duidelijk uit de bouwbeschrijving, en aan onderdeelnummers heb je niet veel meer als de onderdelen eenmaal uit de sprue zijn :P

Er zijn ook nog een aantal laagjes geel gesproeid, maar enkel met de bedoeling om het weer een beetje meer te laten dekken en proberen een mooie onderlaag te hebben. De wetcoat moet nog volgen, en dan zou er nog wat glans in moeten komen :)

Afbeelding

Later weer meer :)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 apr, 2012 2:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 feb, 2010 23:38 pm
Berichten: 404
Woonplaats: Hamme, België
Goed bezig en strak spuitwerk, maar alleen denk dat je niet de juiste kleur gebruikt. De echte Jordan EJ10 is fluo geel. Ik heb deze ook nog ergens liggen op de werkbank, maar moet er serieus wat aanpassingen aan doen. De wielen en banden zijn echt brol, dus worden deze vervangen door wielen van een Ferrari F2007. Het zijn wek niet de juiste banden, maar voor mij zijn ze goed genoeg. Moet alleen nog eens de tijd vinden om eraan te beginnen:).

Groeten,
Lesley

_________________
Mvg,
Lesley


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement