Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 23 jan, 2016 23:12 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Ik ben al een tijdje bezig met het 'Brouwverslagenoverzicht' te herwerken (https://modelbrouwers.nl/builds/). Nu ben ik op het punt gekomen dat het gros herwerkt is, en een eerste feedbackronde wel aan de orde is.

Dit gaat dus om de module waarbij je mooi in je profiel kan bijhouden welke projecten je allemaal gebouwd hebt/aan het bouwen bent, met een duidelijke link naar het verslag (en waar je start/eind tijd kan toevoegen). Je kan ook wat (eind)foto's plaatsen, en die kan je hergebruiken uit je albums, of via directe url (als je de albums niet gebruikt) ingeven. Je kan koppelen welke kits (uit de kit database) er voor het project gebruikt zijn.

Mensen die wat willen uitproberen kunnen dat op https://staging.modelbrouwers.nl/builds/.

Wat voor feedback wil ik graag:

* gebruiksgemak - is het logisch hoe dingen werken, wat kan er beter, wat is er goed...
* bugs! indien iets niet werkt, dan is dat uiteraard niet de bedoeling.
* missende features - nu is het moment om ze aan te brengen ;)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jan, 2016 18:59 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik kan de foto's waarvoor ik wil kiezen uit mijn album, niet onderscheiden. Ik zie alleen blanco afbeeldingvakjes.

photo 356238


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jan, 2016 19:33 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Het beste kan je even een dummy-album aanmaken en daar wat foto's uploaden. De data komt uit een backup van de echte website, maar de foto-bestanden zelf kopieer ik niet mee omdat onze server dan meteen vol staat. Dus daarom zie je de foto's niet.

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jan, 2016 19:54 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik heb nu deze testbuild aangemaakt.

photo 356251

Als ik op "bewerken" klik, lijkt er wel een probleem te zijn met de ingegeven datum, waar in rood een foutboodschap bij staat.

photo 356250

Er is een klein verschil met het "recente albums" overzicht zoals het er vroeger uitzag: schaal en merk worden niet afgebeeld.

photo 356252

Bij een poging om zelf een nieuwe kit aan de lijst toe te voegen, bleek dat de opslaan-knop niet werkt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jan, 2016 22:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Ik had nog een album staan op de test gedeelte, heb dezelfde ervaringen als Steven. Krijg een foutmelding bij de data als ik wil opslagen. Daarna data weer aangepast, nu wordt er wel opgeslagen. Zodra ik dan een overzicht van mijn builds wil zie krijg ik de foto album te zien, maar verder wordt er geen overzicht getoond. De link naar de bouwtopic werkt wel.
Ook kan ik geen nieuwe kit toevoegen, het lijkt allemaal gewoon in te vullen, echter het opslaan werkt niet.
Heb zowel in Chrome als Firefox getest, beide laatste versies.

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Laatst bijgewerkt door Jogy op ma 25 jan, 2016 22:29 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jan, 2016 22:27 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Ja, er blijken dus inderdaad nog een aantal kinderziektes aanwezig te zijn :-)

Zodra ik hier wat aan gedaan heb plaats ik hier een update, voorlopig is het weinig zinvol om verder te testen.

bedankt om al even te kijken in ieder geval. Heb je ook feedback over de interface/bedoelde gebruikservaring?

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jan, 2016 22:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Wat eigenlijk handig zou zijn is dat je op je gebruikersnaam een overzicht van gestarte verslagen krijgt. Dan hoef je niet zelf alles op te zoeken. De link naar de foto's is makkelijker omdat de albums al op de gebruikersnaam staat en dus makkelijker terug te vinden zijn. Ben je echter zoals ik al jaren actief op dit forum dan is het een enorme zoektocht verslagen terug te vinden.
Het gebruik lijkt op de fotoalbums en voor een ervaren iemand is het niet zo ingewikkeld. Voor mensen met weinig tot geen ervaring is het minder makkelijk denk ik.

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jan, 2016 22:40 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Jogy schreef:
Wat eigenlijk handig zou zijn is dat je op je gebruikersnaam een overzicht van gestarte verslagen krijgt. Dan hoef je niet zelf alles op te zoeken. De link naar de foto's is makkelijker omdat de albums al op de gebruikersnaam staat en dus makkelijker terug te vinden zijn.

Dit wordt inderdaad mettertijd toegevoegd, bijvoorbeeld: https://modelbrouwers.nl/users/1/. Momenteel dus enkel de albums, maar de verslagen + groepsbouwen zullen ook toegevoegd worden :)

Jogy schreef:
Ben je echter zoals ik al jaren actief op dit forum dan is het een enorme zoektocht verslagen terug te vinden.

Inderdaad, je kan met de forumzoekfunctie alles terugvinden, maar dan moet je heel goed weten hoe je die moet instellen. Daarom dat het 'builds' gedeelte in het leven geroepen is. Een overzicht per persoon is/wordt ook zichtbaar, zoals https://staging.modelbrouwers.nl/builds/user/1/


Jogy schreef:
Het gebruik lijkt op de fotoalbums en voor een ervaren iemand is het niet zo ingewikkeld. Voor mensen met weinig tot geen ervaring is het minder makkelijk denk ik.

T.z.t. (na de bugfixes :P ) ga ik even wat nieuwe leden met slechts een paar verslagen benaderen om te kijken waar er ruimte voor verbetering is!

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jan, 2016 22:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Dank voor je reactie, zo ziet het er inderdaad een stuk makkelijker uit, dan hoef je niet alle verslagen te zoeken. Aan de andere kant krijg je ook alles wat niet af is of in het fotoloos gedeelte beland is. Maar goed om alles uit te filteren is ook geen doen.

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jan, 2016 21:25 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ook nog even gespeeld, maar ik krijg niet eens de dummyfotoalbums te zien.
bij invoeren van het bouwverslag link moet je eerst weer terug naar het forum en de zoektocht gaan doen die jo ook al aangaf, maar dat je dus terug moet naar je forum is niet handig
de kitstoevoeging was al genoemd, datumfout ook
maar al met al, wel een mooie toevoeging. Jammer dat ik best wel een aardige lijst met gestarte projecten krijg, maar zelden een einddatum :lol: :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement