Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 10:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 23 jan, 2011 0:09 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 aug, 2010 14:36 pm
Berichten: 147
Plasticprutser Peter schreef:
Tsja Bryan... je hebt het over een naad die jou dwars zit, maar die je niet zo goed ziet :?
Wat mij vooral opvalt is het canopy frame. Dat ziet er nogal rafelig uit en is voorzien van een joekel van een sink mark. Die zou ik toch wel even te lijf gaan, want daar blijf je je aan storen dunkt mij.

Cheers, Peter

Dat ziet er nogal rafelig uit en is voorzien van een joekel van een sink mark
tja weetje
dat ik dat dus gewoon helemaal niet gezien heb. maar hoe moet ik dat oplossen? want ik heb echt geen idee :? kan je dat plamuren?
Ik heb wel wat links kunnen vinden zoals voor als je een beschadiging hebt aan je canopy
viewtopic.php?f=20&t=23644&p=472803&hilit=canopy#p472803
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... c&start=40
helegoede maar wat voor 'stof' is dat zilver poets?? water achtig of hoe moet ik het me voor stellen en moet ik het laten drogen?
Wat ik inmiddels ook heb gezien is dat het deeltje achter de canopy is gescheurd wat moet ik daar mee doen?
en over die naad probeerde ik alleen te zeggen dat ik daar zelf best wel veel ruzie mee heb gehad maar uit eindelijk toch wel een goed resultaat zo als het nu is.
Zo als eerder gezegd ga ik morgen verder!
Bryan :brouw:

_________________
bezig met F/A-18F Super Hornet VFA-102 "Diamondback" 1:48 revell
viewtopic.php?f=1&t=30189
F-16AM Baf Tigermeer 2009/2010 (1/72 )
http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopi ... 69&t=30650


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 jan, 2011 12:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2055
Woonplaats: Gemert
Bryan schreef:
dat ik dat dus gewoon helemaal niet gezien heb. maar hoe moet ik dat oplossen? want ik heb echt geen idee :? kan je dat plamuren?
Ja
Bryan schreef:
Ik heb wel wat links kunnen vinden zoals voor als je een beschadiging hebt aan je canopy
viewtopic.php?f=20&t=23644&p=472803&hilit=canopy#p472803
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... c&start=40
helegoede maar wat voor 'stof' is dat zilver poets?? water achtig of hoe moet ik het me voor stellen en moet ik het laten drogen?
Zilverpoets. Wellicht staat het bij moeders ergens in de keukenkast en zal het er ongeveer zo uit zien:
Afbeelding
Polijstmiddeltje dat o.a. wordt gebruikt om zilveren theelepeltjes en sieraden mee op te poetsen. Dus...met een (stofvrij) doekje aanbrengen...laten drogen en poetsen die handel. Maar dat is niet van toepassing op het rafelige frame. Dat kan je beter voorzichtig vlak schuren.
Wat het gescheurde onderdeel betreft, dan zou ik Revell aanschrijven met het verzoek of ze een vervangend onderdeel willen opsturen. Geheid dat dit ook ergens op de handleiding staat vermeld. Zoals je her en der op dit forum kunt lezen ( :wink: ) sturen ze het onderdeel op.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 feb, 2011 17:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 aug, 2010 14:36 pm
Berichten: 147
Hey boruwers,
Dit word een mondelinge update :|
Ik ben verder gegaan met de buik van de F16 Ik beloof jullie dat ik hier binnekort foto's van ga maken.
Ik ben tot nu toe erg tevreden met de verf en ook het afplakken lukt redelijk (eigelijk gewoon goed). :brouw:
Er komt kruipt geen verf onder de tape door dus idiaal :D . Wel is het echt super veel werk om het helezooitje afteplakken.En aangezien ik nog de hele bovenkant en de voorkant nog moet doen zal ik hier nog wel een maandje of 2 mee bezig zijn (wat uiteraard geen probleem is :lol: )
Allen heb ik nu toch wel een hele trieste mededeling :cry: .
Mijn revell lijm is op :oops: en IK SNAP NIET WAAROM IK GEEN VOORRAAD LIJM HEB :evil: :evil: :P
Dus nu moet ik zeker nog tot zondag wachten tot ik lijm kan halen. Dus ik moet me dan toch maar bezig houden met de verf maar dat lukt wel denk ik.

Ik hoop vanavond de foto's te plaatsen


Bryan

_________________
bezig met F/A-18F Super Hornet VFA-102 "Diamondback" 1:48 revell
viewtopic.php?f=1&t=30189
F-16AM Baf Tigermeer 2009/2010 (1/72 )
http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopi ... 69&t=30650


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 feb, 2011 18:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 aug, 2010 14:36 pm
Berichten: 147
hey brouwers
Hier is dan de beloofde update: (een beetje laat maar beter laat dan nooit) :oops:

Ik heb een begin gemaakt aan het geven van een kleurtje aan de onderkant. Ook zijn de horizontale stabilisatoren klaar. Alleen had ik daar een probleem ik had er nog zo mn best op gedaan zodat de (pitot??) die kleine staafje aan de vleugel uiteinde waren zo als eigelijk altijd afgebroken. Dus mijn vraag waar vervangen jullie dat door?

Nou ja genoeg gepraat dus hier de foto's
Afbeelding
De staart (goed geverfd hé) nee het was de orginele decal alleen is het uit einde bij de parachute (die de belgen niet hebben toch?) niet vast dus dat moet ik nog even fixen.
Afbeelding
begin aan de onder kant best goed gelukt vind ik.
Afbeelding
dit was best een lastig plekje om af te plakken
ja er zitten ook een paar zwarten vlekjes bij de cockpit maar dat moet ik nog allemaal bij werken dus geen probleem.
Afbeelding
hier zie je goed dat die buisjes zijn afgebroken
Afbeelding
en hier de bovenkant
Hier moet nog wel een laatste laag hg op (p+ zeg maar)
Je kan ook zien dat er door het afplakken dat er 1 klein stukje verf is mee getrokken met de tape dat heb ik bijgewerkt met de kwast en daar om zie je nu een beetje kleur verschil. maar dat zie je niet meer als er nog een glans laag over heen gaat.

Nou dat was het dan voor vandaag.
tips en trucs zijn altijd welkom

Bryan

_________________
bezig met F/A-18F Super Hornet VFA-102 "Diamondback" 1:48 revell
viewtopic.php?f=1&t=30189
F-16AM Baf Tigermeer 2009/2010 (1/72 )
http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopi ... 69&t=30650


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 feb, 2011 21:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 19:41 pm
Berichten: 865
Woonplaats: Moeskroen
Hey Bryan,

Ziet er goed uit :).
Heb je dat met de hand gedaan?

grtz

_________________
NATO 50 YEARS TIGERMEET: On table A-7H Corsair II Aegean tigers.
In row: Tornado Eye of the tiger Tiger Meet 2009, F-16 Tiger Meet 2009, Dassault Rafale B Tiger Meet 2006, Dassault Rafale B Tiger Meet 2009, Mirage 2000-5F Tiger Meet 2004, Mirage 2000C Tiger Meet 2010, Mirage 2000C Tiger Meet 2003
------------------> NATO TIGERS, HARD TO HUMBLE<------------------> TIGER, TIGER, TIGER<------------------


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 feb, 2011 8:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 aug, 2010 15:29 pm
Berichten: 369
Woonplaats: veenendaal
Heey bryan

Ziet er goed uit hoor. De remparachute Herben de Belgen niet. Ze gebruiken remkabels daarvoor.

Gr. Thomas

_________________
The only easy day, was yesterday
Eurofighter typhoon 1/48 (revell)
Bae Hawk t.1 Red arrows (1/32 revell)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=32588


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 feb, 2011 10:48 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 aug, 2010 14:36 pm
Berichten: 147
itchy schreef:
Hey Bryan,

Ziet er goed uit :).
Heb je dat met de hand gedaan?

grtz


Nee ik heb het via de manier die jij me hebt uitgelegd gedaan. Dus ik heb het decal vel gekopieerd dan kip je de decal uit (de omtrek) dan plak je er tap overheen (aan de boven kant anders komt hij uiteindelijk in spiegelbeeld) daar na knip je de lijnen/strepen (verschillende kleuren) uit(tegen het licht in want dan zie je nog kleur verschil) en trek je het papier er voorzichtig weer af. Dan hou je tape over in de goede vorm en kan je het zo op je F16 plakken. dus je plakt dan 1 kleur af en dan geef je hem een laag p+ en dan plak je die weer af zo dat je de andere kleur kan spuiten. Kortom de manier vind ik ideaal alleen het duurt wel echt eeuwen maar het is leuk en het resultaat mag er wezen. Ik denk toch dat het een rotzooi zou worden als ik alles met die decals ga doen. dus dit is een geschikte optie.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Bryan :brouw:

_________________
bezig met F/A-18F Super Hornet VFA-102 "Diamondback" 1:48 revell
viewtopic.php?f=1&t=30189
F-16AM Baf Tigermeer 2009/2010 (1/72 )
http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopi ... 69&t=30650


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 feb, 2011 23:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 19:41 pm
Berichten: 865
Woonplaats: Moeskroen
Sure :P
You asked i answered.
Het is goed geworden echt serieus :).

grtz

_________________
NATO 50 YEARS TIGERMEET: On table A-7H Corsair II Aegean tigers.
In row: Tornado Eye of the tiger Tiger Meet 2009, F-16 Tiger Meet 2009, Dassault Rafale B Tiger Meet 2006, Dassault Rafale B Tiger Meet 2009, Mirage 2000-5F Tiger Meet 2004, Mirage 2000C Tiger Meet 2010, Mirage 2000C Tiger Meet 2003
------------------> NATO TIGERS, HARD TO HUMBLE<------------------> TIGER, TIGER, TIGER<------------------


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 maart, 2011 16:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 aug, 2010 14:36 pm
Berichten: 147
Hier nog wat nieuwe plaatjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

er moet nog wel een lag laag overheen zo als jullie zien.
Ik heb nu echt even geen tijd om een update te schrijven maar ik denk dat jullie wel zien wat er aan gedaan is. :lol:


Bryan :brouw:

_________________
bezig met F/A-18F Super Hornet VFA-102 "Diamondback" 1:48 revell
viewtopic.php?f=1&t=30189
F-16AM Baf Tigermeer 2009/2010 (1/72 )
http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopi ... 69&t=30650


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 maart, 2011 18:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 31 okt, 2008 18:08 pm
Berichten: 904
Woonplaats: Lelystad
spitfire123 schreef:
Heey bryan

Ziet er goed uit hoor. De remparachute Herben de Belgen niet. Ze gebruiken remkabels daarvoor.

Gr. Thomas



denk je dat nou serieus????????

Elke F-16 heeft een vang haak voor noodgevalen. de belgen hebben inderdaad geen rem parachute, hun hebben de housing vol gespot met ECM aparatuur.

en de remmen?? gewoon elektrisch/hydraulisch zoals de rest van dat hele vliegtuig.

_________________
Groeten
Björn Dol

Flevo Aviation Hobby
Flevo Decals
Voor lopende projecten clicky :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement