Modelbrouwers.nl modelbouw
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/

Revell 1/72 F-16B. Tigermeet 1992 Klu J-068
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=169&t=30417
Pagina 1 van 2

Auteur:  Arie Vos [ wo 15 dec, 2010 17:09 pm ]
Berichttitel:  Revell 1/72 F-16B. Tigermeet 1992 Klu J-068

Ik doe mee met de F-16B in 1/72 van Revell.
Het wordt de J-068 van 313 squadron van onze luchtmacht uit 1992.

De doos:

Afbeelding


De decals:

Afbeelding


Onvermijdelijke resin (niet op het plaatje staan de luchtinlaat van CMK en de wielbak van Aires). De cockpit is van een F-16D maar die wordt aangepast naar een F-16B.

Afbeelding

Tot slot de metalen pitotbuis van Hobbydecal:

Afbeelding


Linkje naar F-16.net voor het 1 op 1 model: http://www.f-16.net/gallery_item23551.html

Auteur:  freddie [ wo 15 dec, 2010 23:38 pm ]
Berichttitel:  Re: Revell 1/72 F-16B. Tigermeet 1992 Klu J-068

Ziet er veel belovend uit! Succes.

Freddie

Auteur:  bennuh [ do 16 dec, 2010 0:15 am ]
Berichttitel:  Re: Revell 1/72 F-16B. Tigermeet 1992 Klu J-068

Strak setje heb je zo zeg!
Dat kan maar zo eens erg gaaf gaan worden.
succes ermee :brouw:

Auteur:  Arie Vos [ ma 03 jan, 2011 14:06 pm ]
Berichttitel:  Re: Revell 1/72 F-16B. Tigermeet 1992 Klu J-068

Zo, de kop is eraf na twee avondjes plakken, schuren, plamuren en zorgen dat de luchtinlaat van CMK past is dit het resultaat:

De losse onderdelen. Van de parachutebak de RAM-plates afgeschuurd. Die zijn er pas bij de MLU update opgekomen.

Afbeelding

De romp aan de bovenkant. De naad staat in de plamuur en wordt nog geschuurd.

Afbeelding

De romp aan de onderkant. Het gat voor de luchtinlaat is gemaakt en de Aires wielbak ligt er nog naast. Volgende stap is om dit alles er in te lijmen:

Afbeelding

Er moet links en rechts nog wat geschuurd en geplamuurd worden.
Volgende stap is het passend maken van de Aires F-16D cockpit en deze ombouwen naar een F-16B.
Wordt vervolgd.

Auteur:  freddie [ wo 05 jan, 2011 17:22 pm ]
Berichttitel:  Re: Revell 1/72 F-16B. Tigermeet 1992 Klu J-068

Als ik zou kijk, wordt het een mooie F-16.
Hopelijk eindig ie niet zoals de echte J-068...
Want er zijn hier al wat modellen gesneuveld omdat de resin niet paste....

Freddie

Auteur:  Plasticprutser Peter [ wo 05 jan, 2011 17:40 pm ]
Berichttitel:  Re: Revell 1/72 F-16B. Tigermeet 1992 Klu J-068

freddie schreef:
Hopelijk eindig ie niet zoals de echte J-068...
Ja, dat was een hele spectaculaire crash..... inmiddels onbemand rakelings lang de toren en vervolgens tegen een shelter op geknald. Met een beetje pech had ie ook neer kunnen komen in de bebouwde kom van Uden.

Cheers, Peter

Auteur:  freddie [ wo 05 jan, 2011 18:29 pm ]
Berichttitel:  Re: Revell 1/72 F-16B. Tigermeet 1992 Klu J-068

op de volkel hebben ze ook geluk gehad:

http://www.milspotters.nl/forum/viewtopic.php?t=326

De schade die de F-16 heeft aan gericht. Is maar zelde dat je dat zo ziet.

Freddie

Auteur:  Arie Vos [ wo 05 jan, 2011 22:46 pm ]
Berichttitel:  Re: Revell 1/72 F-16B. Tigermeet 1992 Klu J-068

Zo wil ik de F-16B toch maar niet maken. Ik kies toch voor de 1992 Tigermeet uitvoering.

Auteur:  Plasticprutser Peter [ do 06 jan, 2011 13:42 pm ]
Berichttitel:  Re: Revell 1/72 F-16B. Tigermeet 1992 Klu J-068

Arie Vos schreef:
Zo wil ik de F-16B toch maar niet maken. Ik kies toch voor de 1992 Tigermeet uitvoering.
Ja, lijkt mij ook wel zonde van de Aires en CMK materialen die je toevoegt. Ik ben overigens wel benieuwd naar de passing van beiden aangezien die volgens mij zijn ontworpen voor een Hasegamaar kit.

Cheers, Peter

P.S. In antwoord op jouw vraag: eierschalen!

Auteur:  Arie Vos [ do 06 jan, 2011 23:51 pm ]
Berichttitel:  Re: Revell 1/72 F-16B. Tigermeet 1992 Klu J-068

Over de passing van het resin.

Om met het makkelijke deel te beginnen: De wielbak van Aires.
Deze moet je aan de zijkanten afschuren totdat deze flinterdun zijn en dan van de buitenkant af er in zetten/drukken. Door de romp en de wilebak uit te lijnen op een vlak stuk past het aardig. Dan secondenlijm aan de binnenkant om het vast te zetten. Verder plamuren.
Foto's volgen van het resultaat.

De intake is wat moelijker. Zoals je op de foto's kunt zien moet je een flink stuk er uit snijden.
Steeds een klein stukje dan zal het vanzelf passen.
Ook hiervan zal ik in het weekend foto's plaatsen.

Met passen en meten is hier de meeste tijd versleteen.

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/