Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 21 maart, 2011 22:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 maart, 2011 9:50 am
Berichten: 202
Woonplaats: Den Hoorn (ZH)
okee, alle panelen zitten er nu op, de vleugels ook en het staartvlak staat te drogen (zo gelijmd dat ik het nog op en neer kan bewegen en nu maar hopen dat dat werkt). en de panelen pasten gewoon, geen problemen met de motor die in de weg zit, misschien stond de motor bij jouw (Dave) wat uit het lood zodat het daar wel in de weg zat?
foto's komen morgen, het is nu te donker.
Gr,
Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 maart, 2011 23:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 maart, 2011 9:50 am
Berichten: 202
Woonplaats: Den Hoorn (ZH)
nou dat hing sneller dan verwacht, hijs klaar en ik vind hem mooi tijd voor een... :brouw:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en dan even een vergelijking met mijn andere russische fighter: de Lavochkin La-5FN
Afbeelding
Afbeelding

zo dat was het dan weer, en opmerkingen of tips zijn altijd welkom (complimentjes ook :lol: )

Gr,
Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 maart, 2011 12:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Dag Sander,

Niet de makkelijkste kits, zo'n ICM gevalletje en er toch een zeer leuk ogend model neergezet. Wat ik me afvraag, is wat is je leeftijd eigenlijk en hoe lang doe je al aan modelbouw?

Verder zie ik dat het voorkomen van 'silvering" bij de decals en wat aandacht voor sommige naden als verbeterpuntjes.

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 maart, 2011 14:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 maart, 2011 9:50 am
Berichten: 202
Woonplaats: Den Hoorn (ZH)
ehm mn leeftijd, dat is 19 jaar, het stellen van die vraag is niet veel goeds, ziet het er soms uit als kliederwerk van iemand die er net mee begint? :oops:
ik ben al heel wat jaartjes aan het modelbouwen, geen idee wanneer ik begon, maar dit is wel pas mn 5e vliegtuig dat ik ook daadwerkelijk heb geschilderd. De rest is alleen in elkaar gezet toen ik wat jonger, was ergens tussen 10 en 12 geloof ik, en diende eigenlijk alleen maar als speelgoed.
en "Silvering" is een zilver-achtig randje rondom de decal, maar dat heb ik niet, de rand om de decal is alleen donkerder dan de ondergrond maar niet echt zilverachtig. tijden plaatsen van de decals heb ik ook de decals aan gedrukt met een wattenstaafje en normaal gesproken hoort er dan geen lucht onder te zitten.
Gr,
Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 maart, 2011 15:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Sander K schreef:
ehm mn leeftijd, dat is 19 jaar, het stellen van die vraag is niet veel goeds, ziet het er soms uit als kliederwerk van iemand die er net mee begint? :oops:


Nee hoor, helemaal niet. Maar soms is het wel interessant om te weten hoe lang iemand er al mee bezig is om zo wat gerichter advies/commentaar te kunnen geven. Tenminste, ik neem aan dat Nico zijn post zo bedoeld had.

De verwering tegen de onderkant vind ik erg mooi gelukt, maar wel vrij grof. Op zo'n Russisch toestelletje uit deze periode kan dat wel, maar pas wel op dat het niet teveel wordt.

Komt er trouwens ook nog een standaardje onder? Of hang je 'm op?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 maart, 2011 17:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 maart, 2011 9:50 am
Berichten: 202
Woonplaats: Den Hoorn (ZH)
hey, jah die onderkant is inderdaad een beetje té, volgende keer neem ik nog meer water door de verf, en ik ga nog even wat donkere stukken weer blauw maken. de bedoeling is dat hij gaat hangen (als een soort visaas :lol: ). standaardje kan wel denk ik maar de enigste die ik ken, daarvoor moet je gaatjes boren in het vliegtuig en dat zie ik niet zitten, mocht ik me dan nog ooit bedenken dan zit ik met een vliegtuig met gaten in de onderkant :?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 apr, 2011 17:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 maart, 2011 9:50 am
Berichten: 202
Woonplaats: Den Hoorn (ZH)
zo hangt ie nu:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
de foto's zijn echt bar slecht, ik weet niet hoe het komt, maar ik denk dat er te weinig licht was. als je het beter wil zien moet je maar even naar achteren lopen :lol:
vraag me af hoe jullie het vinden gelukt.
Gr,
Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 apr, 2011 17:59 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Ziet er leuk uit, dat dikke rookspoor is ook een origineel idee! :brouw:
Maare, zie ik nou roetaanslag bij de pitotbuis op de rechter vleugel?


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 apr, 2011 21:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 maart, 2011 9:50 am
Berichten: 202
Woonplaats: Den Hoorn (ZH)
:lol: jah ik den kdat ik hem heb aangenomen voor een mitrailleur of dat ik dacht dat de verf roest was (ik denk het laatste). wil je toevallig nog weten hoe ik aan dat dikke rookspoor kom?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 apr, 2011 21:26 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Graag! Het ziet er behoorlijk realistisch uit. 8)


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement