Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 16 nov, 2010 21:29 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 23:10 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Oosterhout
Hoi Eric

Leuk dat ik je project heb mogen zien je heb nog veel werk te doen maar het hakken en zagen dat lukt jou wel des te groot is de voldoening als het model klaar is :D

Sucses

Grt,

Ard

_________________
57 Chervrolet 150 Utilty klaar
In Progress, 1964 Pontiac GTO


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 nov, 2010 23:00 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Weer een beetje verder aan het verbouwen geweest aan de Cyrrus. De dorpel is in model geschuurd en ook de andere zijde is inmiddels zover.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De voorzijde is aanzienlijk smaller dan die van de Avalanche;

Afbeelding

Ook de binnenzijde van de luchthapper aan de andere zijde is bijna klaar;

Afbeelding

Ik ben er zelf best wel tevreden over tot zover! Ik ben benieuwd wat jullie idee over deze verbouwingen is.

Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 nov, 2010 22:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
als je goed naar de zijpanelen van zowel de Cyrrus als de Avalanche kijkt, valt het op dat de panelen in de kit te diep liggen.. daarom heb ik besloten nieuwe panelen te maken.. die niet achter, maar IN de zijkanten vallen.. met een beetje plasticard is dat wel te doen..

de "knik" naar de luchtinlaten is eigenlijk ook wat te scherp

Afbeelding

Ook de bovenkant mag nog wel een flink stuk uitgebouwd worden..
de ReHELL kit is eigenlijk een slechte basis voor een geloofwaardige Gemballa.. in elk geval moet er flink gescratched worden..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 nov, 2010 11:44 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Oke dan hier istieweer,

De bovenkanten van de zijwang zijn inmiddels ook al uitgebouwd alleen een klein probleempje deed zich voor! Nl, dat de Milliput al zo'n 5 dagen staat uit te harden. Ik wist wel dat mijn Milliput niet zo vers meer was maar waarschijnlijk is dit de reden waarom het zo lang duurt.
Ook waren de baterijen van mijn fototoestel leeg dus daarom ook nog geen foto's.

Maar inmiddels is de milliput uitgehard dus kan ik vandaag de spatborden in model gaan schuren en zijn de baterijen vol dus heb ik foto's.

Eerst heb ik van plastikcard modelletjes gemaak en erop gelijmd, daarna een foto van bovenaf gemaakt of ik tevreden was over de vorm;

Afbeelding

Daarna de zaak opgevuld met Milliput;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Milliput zoveel mogelijk in het goede model aanbrengen;

Afbeelding

Afbeelding

Het kofferdeksel wat ik uitgesneden heb heeft wat te veel materiaal verloren;

Afbeelding

Deze heeft 2 randjes plastikcard gekregen;

Afbeelding

Arie Kabaalstra schreef:
als je goed naar de zijpanelen van zowel de Cyrrus als de Avalanche kijkt, valt het op dat de panelen in de kit te diep liggen.. daarom heb ik besloten nieuwe panelen te maken.. die niet achter, maar IN de zijkanten vallen.. met een beetje plasticard is dat wel te doen..

de "knik" naar de luchtinlaten is eigenlijk ook wat te scherp

Ook de bovenkant mag nog wel een flink stuk uitgebouwd worden..
de ReHELL kit is eigenlijk een slechte basis voor een geloofwaardige Gemballa.. in elk geval moet er flink gescratched worden..


De zijpanelen heb ik ook aan gepast dmv het teveel aan materiaal weg te schuren;

Afbeelding

Op de foto misschien niet zoi heel duidelijk maar het resultaat is wel hetzelfde.

Over de knik in de zijschermen; die vind ik op deze foto behoorlijk scherp;

Afbeelding

Het volgende wat me te doen staat is de zijkanten in model schuren en daarna de vinnen aan de zijkant uitbouwen.

Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 nov, 2010 16:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Wat ik bedoelde is het volgende..

Afbeelding

Hier lijkt het zijpaneel "geknikt" achter de deur,
terwijl het hier

Afbeelding

meer met een bocht wegloopt..(kijk maar naar de vorm van de spijlen )

't Putty-werk ziet er ook goed uit.. als ze straks onze Cyrrus en Avalanche zien, dan krabben ze zich bij Revell nog wel eens achter de oren.. :)

jij hebt de methode gebruikt waarvan ik in tweede instantie dacht.. DAT had ik moeten doen.. bij mij is alles met veel geduld "vrij" gemodelleerd op de flanken van de Porsche.. en ik heb de onderdorpels ook helemaal met Millimeuk gedaan, inplaats van een paar repen plasticard.. net als de achterwiel kasten.. die heb ik gewoon "aangeplamuurd" met millimodder

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 nov, 2010 22:34 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Ik begrijp wat je bedoelt Arie, ik heb er even over nagedacht en als ik weet hoeveel moeite ik met de vorm heb gehad tot nu toe en wat je er straks van ziet. Je moet er vanuit gaan dat ik bouwvakkershanden heb.
Eerst wil ik wel eens even zien wat jij ervan maakt en/of dit voor mij te doen is.
Dat ze bij ReHell een totaal mislukte kit gemaakt hebben dar zijn we het wel over eens en een woordje van excuses van hun kant is dan ook wel op zijn plaats.

Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 nov, 2010 0:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
we sturen straks als we klaar zijn gewoon een zootje foto's op.. er staat ergens op het net een OOTB gebouwde Avalanche.. die sturen we mee, met de mededeling.. "Zoek de verschillen" :)

ik heb mijn nieuwe panelen gewoon van plasticard gemaakt, later komen er nog platen aan de binnenkant van de wheelwells achter.. en die kan ik dan ook aan plamuren alvorens de nieuwe panellines te graveren..

omdat ik op dit gebied al iets voorlig op jou, kijk maar mee over mijn schouders.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 dec, 2010 23:33 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Om weer even te laten zien dat arie niet de enige is die wat aan de Gemballa doet een update van mij.
Wat verschillende dingen gedaan. Als eerste de zijflanken zoveel mogelijk afgewerkt , geplamuurd en geschuurd en gespoten in de primer. Helaas heeft de rechterkant nog een schuur en plamuur beurtje nodig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De kofferruimte heeft zijn sponningen gekregen en de luchtinlaat is erin gemaakt;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas zag ik op de foto's dat het kofferdeksel niet helemaal recht lag toen ik de foto maakte, maar het past wel.

Ook ben ik een avondje aan het dryfitten en aan het stoeien geweest met het interieur en ik ben tot de conclusie gekomen dat echt alle onderdelen die Revell gewijzigd en gemaakt heeft bij deze kit gewoonweg fout zijn.
Zo is het nieuwe daschboard te breed, pas hem maar met het origineel van Fujimi en komen hierdoor de deurpanelen te ver uit elkaar te staan!
Als je het interieur eerst in elkaar zet en je zet hem dan op het chassis dan past het gewoon niet. Het wringt en schuift alle kanten op en de deurpanelen sluiten dan niet aan op de grondplaat. Conclusie; vijlen!
De tunnel door het interieur en de aansluiting daarvan (Wat Arie ook al noemde) past ook voor geen meter.
De achterbank uit de kit lijkt totaal niet op die van de Cyrus, maar dit kan evt. komen omdat het een Cyrus is en misschien verschilt die wel van de Avalanche.

Dit is wat Revell ervan gemaakt heeft en de zijpanelen zijn hier al aangepast;

Afbeelding

Afbeelding

En dit zijn de foto's volgens Uwe!

Afbeelding

Afbeelding

Weer lekker verder knutsellen dus, weer zien wat we allemaal weer tegenkomen en wat we ervan gaan brouwen.

Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 dec, 2010 23:38 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Oh ja ,was ik nog vergeten!
Ik heb de aansluiting van de body op het chassis aan moeten passen. Deze zat niet precies in het midden en dit was goed te zien als het kofferdeksel open was.

Niet geheel onbelangrijk dus!
Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 dec, 2010 23:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Eric!, Fantastisch werk!.. de Body komt veel meer tot zijn recht zo.. met die lading millimodder erop.
voor jou Cyrrus MOET je ook het Originele dashboard gebruiken, omdat de Cyrrus geen camera's heeft.. 't lijstje met Fischer C-Boxen moet je er zelf even onder knutselen, evenals het middenconsole..

gebruik dan ook meteen de vloerconsole van de Fujimi versie, met de losse handrem.. dat smoelt vele malen beter dan de "Gumballe-ReHELL" versie..

Boor ook 2 gaatjes in de "achterbank" en maak daar met doek speakers in.. ze zijn op de foto's net te zien.. da's een detail dat je niet mag missen.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement