Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 19:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 06 okt, 2010 16:49 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Ronald Kok schreef:
roboknul schreef:
Maar dan de prijs voor een transkitje voor de mirage dat is voor mij een probleem. (hierbij neem ik als richtlijn de kit+transkit die werd aangeboden voor 113 euro op het mp gedeelte).


Je vergeet de Carbon Decals te vermelden die erbij horen :mrgreen:
Geronimo is niet echt goedkoop maar het is wel de beste kwaliteit die je kan krijgen op resin gebied zover ik weet en ervaring mee heb in dit sigment van de hobby.

Ron

btw gaan we al starten :lol: nee hoor ik zie het wel wanneer het startschot word gegeven.


Dit kan ik alleen maar bevestigen en ik hoop dat GW nog meer van dit soort transkits gaat uitbrengen!!!! Al is €113,00 wel aan de hoge kant. Ik heb maar €58,00 betaald voor de transkit! Dat is echt maar een schijntje voor deze kwaliteit!

Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 okt, 2010 18:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 sep, 2009 11:40 am
Berichten: 452
Woonplaats: Gelderland
als ik binnen no time een gemballa kitje heb,dan doe ik ook mee.
dan moet de c2 maar ff de koeling in,ben eigenlijk nog te druk met me 1:1 auto :mrgreen:

_________________
Start : Porsche 911 Carrera 2 (groepsbouw)
Gevorderd: Porsche 911 Carrera 2 99% af
Koelkast :1966 Ford Mustang 2+2 hatchback
Afgerond : Chevy Nova SS '66 (groepsbouw)


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 okt, 2010 20:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Aangezien de winter begint, ga ik denk ik maar eens gek doen. Zal ik hem van de kast trekken...

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 okt, 2010 22:05 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Als ik goed heb is dit de stand van zaken,

Mensen die zeker meedoen;
Thegs Avalanche
Deathtrap Avalanche
Ikzelf (Eric) Avalanche
Ronald Kok Mirage
Rysc97 Mig U1

Mensen die misschien meedoen;

Low rider ?
Ewestra ?


Als ik het mis heb of als er wijzigingen zijn dan hoor ik het wel.

Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Eric op wo 06 okt, 2010 22:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 okt, 2010 22:20 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Dat is al wel een heerlijk clubje bij elkaar. :D
Ik heb contact gezocht met Gemballa, of ze mij van wat info konden voorzien. Helaas hebben ze niet de klassieke logo's meer. (heb ik niet nodig als ik mijn decals weet te ontgelen) Ik krijg binnenkort wel de huidige Gemballa logo's, Dus als iemand een moderne Gemballa bouwt, dan mag hij van mij wel de logo's hebben.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 okt, 2010 22:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 05 nov, 2009 13:24 pm
Berichten: 269
Ik heb vandaag lekker rond lopen surfen, kitjes bekeken, originele Gemballa's bekeken en het lijkt me leukste om een GT te maken (op basis van de Cayman), maar als ik kijk wat ik er allemaal voor moet kopen (caymannetjes zijn nog relatief duur) en wat ik er van moet scratchen, dan bouw ik voor dat geld en die moeite toch liever twee simpele kitjes om weer een beetje ervaring op te doen (die 904 was toch nog een beetje te hoog gegrepen), dus schrap mijn naam toch maar van het lijstje.

Ik weet niet of Corre nog een kitje heeft weten te scoren, maar die wilde volgens mij ook wel.

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 okt, 2010 22:35 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Ik heb net gevraagd of Thegs voor mij zijn decals wil inscannen. Die van mij blijken niet meer in de doos te zitten :( :( Als die van Thegs nog wel goed van kleur zijn kan ik die waarschijnlijk wel uitprinten. Anders zal ik ook een andere oplossing moeten zoeken.
Wat ik ook tegenkwam en eigenlijk al wist is dat ik ooit al begonnen ben met hem te spuiten en wel in Mica-rood. Deze kleur gaat hij wel blijven al zal hij nog wel een aantal keer gespoten en bijgewerkt moeten worden.

Op de site van Gemballa is wel een hele mooie brochure te downloaden, Zeker een aanrader om te doen al is hij wel van de moderne auto's.

Bij mij is dus ook de kleur al bekend; Mica rood! met een wit interieur.

Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 okt, 2010 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Eind vorig jaar kwam na een inventarisatie onafgemaakte projecten deze Avalanche boven water. Het is een incomplete kit want zonder velgen of banden, bovendien zit er een scheur in de voorruit.

Afbeelding

Zoals je ziet is de body al geassembleerd en in de primer gezet. Het deel boven de achterruit ligt er nog los op.
Toevallig had ik deze kit twee weken terug nog in mijn handen om onder het genot van wat oude jazzplaatjes te brainstormen over het lot van deze lawine aan overdadig design.
Om de kit te kunnen bouwen zou ik een andere bouwdoos incompleet moeten maken vanwege velgen en banden, en dan heb ik nog een voorruit met scheur. :cry:
En ik pieker er niet over een Fujimi 911-kit incompleet te maken...


Deathtrap schreef:
De doos is van Revell, maar er is overduidelijk gebruik gemaakt van de Fujimi mallen van de Turbo Enthusiast serie. Dat staat dus garant voor veel onderdelen, hoge kwaliteit en veel plezier.
Nadeel van de oude kit zijn de decals. Ze zijn enorm vergeelt en voordat ik kan gaan bouwen aan deze wagen, zal ik moeten nagaan welke decals ik moet gaan namaken.
De decals van mijn Avalanche zijn compleet en nog mooi helder, mocht ik de kit zelf bouwen dan maak ik er geen gebruik van, kansje?

Deathtrap schreef:
Maken we er een groepje van?
Ik weet dat er nog 1 of 2 mensen meer zijn die graag een Gemballa model willen maken. Vandaar ook, dat het me leuk lijkt dit een beetje in groepsverband te doen. Mocht jij nou ook zin hebben om mee te doen met deze bouw (en het mag elke Gemballa zijn die je wilt), post het dan hier. Bij genoeg animo kunnen we zelfs vragen om er een echte groepsbouw van te maken.

Arno
Graag ja, maar ik weet ook dat mijn modelbouwactiviteiten achter blijven bij de bedoelingen. Vandaar dat ik eerst wil peilen of er misschien een Brouwer is die graag mee wil doen aan deze bouw en daar zelfs een Fujimi 911 of 930 voor wil op offeren, wat ik persoonlijk af zou raden, om in combinatie met mijn restanten een Avalanche te construeren.

Als de modelbouwspiertjes aan de slag zouden moeten en dan ook nog mee willen werken zou het "Uwe's Rache" moeten worden. :twisted:


E.Z. Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 okt, 2010 22:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Voor info en plaatjes van de 930 Avalanche kijk hier maar eens:

Gemballa Avalanche

Ik ga nu eerst even douchen (ben er nog niet zo lang weer van me werk) en zal daarna de doos er eens bijpakken. Dan zal ik de decals bekijken en als het wat is zal ik ze zeker toesturen Eric!

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 okt, 2010 1:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 maart, 2006 13:08 pm
Berichten: 4604
Woonplaats: Fryslân
of gewoon 1:1:

http://auto.vlan.be/nl/tweedehands-auto ... 007&cc=128

_________________
[url=http://firerods.com/phpbb3/index.php]Firerods Forum[/url]
Klik op onderstaand plaatje om naar mijn website te gaan.
[url=http://www.firerods.com][img]http://www.firerods.com/firerodsbanner2.jpg[/img][/url]


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement