Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 21:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: wo 23 feb, 2011 20:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Dank je mannen. Ik heb deze week nog wat aan de Ginaf gewerkt. De snelheid is er wel een beetje uit, want de winterstop is weer voorbij. Er moet dus weer gewoon gewerkt worden. :) De bak is klaar om in de primer te worden gespoten. Deze week heb ik daar de achterklep voor gemaakt, de steun voor de cilinder en "balken" aan de onderkant. Ook het hulpchassis is gemaakt, dus hij kan weer kiepen. En tussendoor de voor en achterbumper er aan gehangen. Deze week maar weer een uitschuifbare magneet inkorten en dan nog de hydrauliektank maken.

De volgende stap is de spatborden en daarna de motor met toebehoren er in maken. Maar.... ik heb nog maar één DAF motor. :( Dus wanneer er iemand nog een oude DAF motor over heeft met toebehoren, dan hou ik me aanbevolen. Want in de andere Ginaf moet er ook nog één. Zoniet, dan zal ik de motor met bijbehorende onderdelen moeten gieten van resin.

Maar eerst maar weer een paar foto's.

Gr. Zeger

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: wo 23 feb, 2011 21:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
[quote="van Hattem"]
De volgende stap is de spatborden en daarna de motor met toebehoren er in maken. Maar.... ik heb nog maar één DAF motor. :( Dus wanneer er iemand nog een oude DAF motor over heeft met toebehoren, dan hou ik me aanbevolen. Want in de andere Ginaf moet er ook nog één. Zoniet, dan zal ik de motor met bijbehorende onderdelen moeten gieten van resin.

Maar eerst maar weer een paar foto's.

Gr. Zeger

[quote]

Sam, de busbouwer hier :), heeft toch al eens een resin-versie van een daf-motor gemaakt, als ik me niet vergis?

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: wo 23 feb, 2011 21:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Het geeft altijd zo'n vertekend beeld zolang niet alle onderdelen aan het chassis zitten/hangen. Nu lijkt het net alsof de cabine veel te hoog geplaatst staat. Maar met alle andere bouwverslagen in mijn achterhoofd weet ik dat het ook hier helemaal goed gaat komen.
Je hebt trouwens een hele nette en ook stevige kiepbak gebouwd. Ik heb er ook eens een gebouwd maar die is zo'n krom als een hoepel geworden...

Zijn dit trouwens de 'tijdelijke' velgen of toch de definitieve? Voor zo'n ouderwetse Ginaf zien deze er wat ielletjes uit.
Ik zou voor de oude Italerivelgen gaan of anders deze banden goed van binnen opvullen zodat ze 'voller' ogen en strak tegen de rand drukken.
Gebruik je deze velgen dan zou ik in ieder geval de naven gebruiken van de oude Italeri velgen en dan een 0,25mm dun stripje eromheen lijmen. Gaatje in de naaf als olieplug en het ziet er heel anders ( lees: beter, in mijn ogen ) uit.
Kijk maar in mijn diverse DAF bouwverslagen.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: wo 23 feb, 2011 21:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
@Jeroen, Inderdaad, hij lijkt nu nog wat te hoog te staan. En dat komt deels ook door de te kleine banden. Ik ben daar ook nog niet helemaal uit. De trailerbanden komen wel beter in de buurt qua afmeting. En dan zou het net zoals bij de eerste Ginaf worden. Maar ik vind de trailerbanden eigenlijk ook nog wat te smal voor de voorassen. Dus ik ben toch stiekum al weer aan het experimenteren om ze weer zelf te gieten. Ik wil nu proberen om van de banden van de Heller Scania, die ook onder de Tatra zitten, een supersingle te maken, om dan 4 voorwielen te kunnen gieten. Want die zijn bijna 2 mm groter dan de trailerbanden en veel "voller". Voor de achterassen lukt dat zeker wel, omdat ik een achterband met velg als master kan gebruiken.

@Danny, Ja dat klopt. Zelf gieten zal ook wel lukken, maar is wel meer werk. :)

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: do 24 feb, 2011 1:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
van Hattem schreef:
De snelheid is er wel een beetje uit, want de winterstop is weer voorbij. Er moet dus weer gewoon gewerkt worden. :) ]


Dat werd tijd :!:
Krijgen wij tenminste wat tijd om bij te komen :lol: :lol:
Gaat deze ook mee naar Jabbeke Zeger?

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: do 24 feb, 2011 16:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Korrelexpress schreef:
Gaat deze ook mee naar Jabbeke Zeger?


Dat weet ik nog niet. Ligt er een beetje aan hoe ver ik er nog mee kom. Ik neem wel de andere Ginaf in aanbouw mee.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: do 24 feb, 2011 17:27 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Gewoon meenemen Zeger.....we maken wel ruimte voor je :wink:
Nog 2 weekjes!!!

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: do 24 feb, 2011 18:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Arjan Ouwendijk schreef:
Gewoon meenemen Zeger.....we maken wel ruimte voor je :wink:
Nog 2 weekjes!!!

Gr. Arjan

Dank je Arjan..... Nou, je hoort het Onne, hij komt gewoon mee naar Jabbeke.... :D

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: do 24 feb, 2011 18:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 sep, 2009 18:15 pm
Berichten: 900
Woonplaats: Assen
Arjan Ouwendijk schreef:
Gewoon meenemen Zeger.....we maken wel ruimte voor je :wink:
Nog 2 weekjes!!!

Gr. Arjan


Hebben ze daar dan ook een grote zandbak voor Zeger??

_________________
Kenworth wrecker/Over den top Daf's met dieplader/Scania 142 truck met aanhanger/Western Star met Beall tanktrailer/R620 LZV


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: zo 27 feb, 2011 12:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Goedemorgen.. Ik ben deze week nog even bezig geweest met de velgen en de banden. Het was eerst de bedoeling om afgietsels te maken van de Heller banden, maar dat lukte niet. :x Ik wilde met siliconen rubber een mal maken van zo'n band, maar om de één of andere reden droogde het siliconen rubber niet op, daar waar het in contact kwam met de Heller band. Ik dacht eerst dat ik het niet goed had gemengd, maar bij een tweede poging weer precies hetzelfde. Waarschijnlijk toch een soort van chemische reactie met het rubber. :?: Dus toen maar besloten om de trailerbanden te gebruiken. Voor de achterassen heb ik ze wat smaller gemaakt, en voor de voorassen wat breder. Omdat ik ze net iets te smal vond. Ze lijken nu ook wat "voller". Vervolgens in de velgrand een stripje gelijmd, zodat ze wat minder iel lijken. De naaf had ik eigenlijk nog wat in willen korten, maar deze velgen zaten al tegen elkaar aan gelijmd. en ik kreeg ze niet meer los. Dus laat ik het maar zo. En, als laatste, vanmorgen nog even de spatborden bij de achterassen er op gemaakt.

Gr. Zeger

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement