Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 11:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: zo 27 maart, 2011 23:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Zeger je gaat weer als een speer.
Zo maar even een middagje spuiten en het is allemaal al weer mooi rood.
Waar je denk ik wel even naar moet kijken zijn de afdekplaten waar vroeger de DAF koplampen zaten, zo je het nu hebt is dat niet historisch verantwoord :wink:
Ook vraag ik me af of er geen naafreductie op de achterwielen hoort, zulke ouderwetse met zo'n smeernippel....
Dit wordt weer een stoere truck, je persoonlijke vloot groeit ook al aardig zo, toekomstig project in eigen bedrijfskleuren dan maar XF 105 met pendelasdieplader.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: ma 28 maart, 2011 8:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
ingzagers schreef:
Waar je denk ik wel even naar moet kijken zijn de afdekplaten waar vroeger de DAF koplampen zaten, zo je het nu hebt is dat niet historisch verantwoord :wink:

Inderdaad, nu zie ik het ook. Daar moet nog een plaatje opgelijmd worden.

ingzagers schreef:
Ook vraag ik me af of er geen naafreductie op de achterwielen hoort, zulke ouderwetse met zo'n smeernippel....

Dat van die naven dat wist ik Johannes, maar deze velgen zaten al aan elkaar gelijmd, en ik kreeg ze niet meer los zonder te breken. En dit waren de laatste die ik had. :( Dus ik heb het maar zo gelaten.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: ma 28 maart, 2011 15:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Met die velgen kan ik je ook niet helpen Zeger.
Ik heb wel slopers maar de velgen lijken altijd vastgelast te zitten, blijkbaar wil men die onderdelen altijd graag aan elkaar lijmen met veel te veel lijm.
De oude italeri velgen met een nieuwe velgrand met daarin het stripje om een splitring effect te krijgen zouden het best gepast hebben.
Nouja, een kniesoor die op de velgen let.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: ma 28 maart, 2011 19:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Hij gaat als de brandweer "rood".Weer een fraaie update Zeger.
gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: vr 01 apr, 2011 22:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
scaniamodelbrouwer schreef:
Hij gaat als de brandweer "rood".Weer een fraaie update Zeger.
gr.Eric.

Dank je Eric, het heeft zo op het eerste gezicht inderdaad wel iets weg van brandweer rood.

Maar eerst maar weer een (kleine) update. Ik heb toch nog een paar kleine dingen kunnen doen deze week. Zo moest de aansluiting voor het luchtfilter worden veranderd, omdat dat bij een dagcabine natuurlijk allemaal wat verder naar voren zit. En vanavond heb ik de staande uitlaat achter de cabine gemaakt. Het chassis begint nu wel aardig op te schieten. Ik moet de remboosters op de voorassen er nog op maken, nog wat leidingen, en dan kan het in de primer. Hieronder nog even een paar foto's. Waarvan één met alle drie de klassieker bij elkaar.

Gr. Zeger

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: za 02 apr, 2011 12:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
van Hattem schreef:
Afbeelding


Een geweldig setje bij elkaar Zeger, leuke geschiedenis tijdslijn zo. Heb je de GMC nou nog vervuild of was dat in Jabbeke ook al? Ik kan er natuurlijk m'n foto's op na slaan maar zo heb je weer iets om op te antwoorden :wink:

Groet, André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: za 02 apr, 2011 12:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 jul, 2007 14:59 pm
Berichten: 154
Woonplaats: Achterhoek
Elke foto is weer geweldig om te zien. Wat een mooi stel bij elkaar en ik was nooit zo'n voorstander van vervuilen maar het staat ook wel erg realistisch moet ik zeggen...

Hoe buig je de strookjes en staafjes zonder breken? Warm maken?

Koen

_________________
Bescheiden modelbouwer en Togi verzamelaar: www.toginsieme.info en www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: za 02 apr, 2011 12:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
AdV-Online schreef:
Een geweldig setje bij elkaar Zeger, leuke geschiedenis tijdslijn zo. Heb je de GMC nou nog vervuild of was dat in Jabbeke ook al? Ik kan er natuurlijk m'n foto's op na slaan maar zo heb je weer iets om op te antwoorden :wink: :brouw:

:lol: Hé André, In Jabbeke stond de GMC er ook zo bij, er is niets meer aan veranderd. Die tijdslijn is inderdaad leuk. Alleen al om te zien, hoe het formaat van de auto's is toegenomen in al die jaren. En dan te bedenken dat die andere Ginaf waar ik aan bezig ben, nog een stuk groter wordt dan deze 8x8.

@Koen, Ja die staafjes buig ik door er even een aansteker onder te houden. Alleen niet te lang, want dan gaat mis. :)

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: do 07 apr, 2011 22:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Goedenavond.... Het chassis van de Ginaf is klaar om in de primer gezet te worden. Door er iedere keer toch wat kleine dingetjes aan te doen, komt het heel langzaam toch goed. :) Vanavond heb ik de laatste leidingen er op gemaakt en nog een een hydraulische cilinder voor de stuurinrichting. Ik wil dit weekend maar eens proberen of ik hem in de goede kleur kan krijgen, dat zal dus ook dezelfde kleur worden als het chassis van de DAF AZ1900. Dan ook de decals maar eens bestellen, en dan kan hij afgemaakt worden. Dus de deadline van de Brouwersdag moet geen probleem zijn. :D

Gr. Zeger

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: do 07 apr, 2011 22:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Nou Zeger, ziet er zeeer goed uit.
Gebruik je nu ook getwist koperdraad of is dat de lage resolutie van de foto in combinatie met veel licht?
Misschien zou je nog een PTO pomp op de versnellingbak kunnen maken voor de hydrauliektank van de telescoop of draaf ik nu teveel door?
Dat DAF beige zal 'm zeker staan.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement