Goedemiddag klassiekers.... Nu de GMC ook bijna gereed is, toch maar besloten om nog een klassieker te bouwen. Ik probeer hem voor de Brouwersdag af te krijgen, maar ik durf het niet te garanderen. Want het is binnenkort weer gebeurd met alle vrije tijd.
Een tijdje geleden was ik ooit al eens aan een Ginaf F480 begonnen. Maar deze is nooit afgemaakt, omdat ik bij nader inzien niet tevreden was over bepaalde onderdelen. Dus vanmorgen maar besloten om hem te slopen, omdat ik de meeste onderdelen weer wil proberen te gebruiken. Het zal dus geen eigenbouw worden, maar het wordt een beetje de Johannes manier.
Van bestaande onderdelen iets nieuws maken. Het chassis wordt wel eigenbouw, tenminste de balken. Maar de assen, wielen, en cabine komen uit een kit.
Het wordt dus een Ginaf F480, voor het eerst op de markt in 1980, dus hij past nog in deze klassieke afdeling. En misschien overbodig...... maar het wordt weer een kipper.
Ik weet nog niet in welke kleuren, maar daar kan ik tijdens de bouw nog over nadenken.
Bron:Ginaf.nl
Dan ook maar direct een update.
Want ik ben eerst maar eens begonnen aan de zijramen. Het raamrubber daarvan heb ik weggeschuurd, maar toen moest er ook nog een mooi profiel ingemaakt worden.
Dat heb ik op de volgende manier gedaan: 2 mesjes op elkaar geplakt, waarvan één als geleider fungeert. (met de botte kant) En op die manier kon ik het profiel er mooi in schrapen, zonder per ongeluk uit te schieten. Ik kon er zelfs de hoekjes mee doen.
Hieronder een paar foto's om het wat te verduidelijken.
Gr. Zeger