Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 11:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 11 feb, 2011 13:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Johannes, je hebt mooie Benz velgen gemaakt ,en die 8 of 10 of zelfs 12 wiel moeren , ach.
Je kleur combi rode cabine met donker groene bak vind ik wel mooi staan denk ik , ben je er al aan uit welke bak kleur het word?
Gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 feb, 2011 14:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Nou Eric ik heb net zitten testen.
Lichtgrijs, donkergrijs, beigebruin en donkergroen.
En toch lijkt donkergroen het beste te passen want het is een erg afwijkende kleur t.o.v. het lichtrode, donkerrode en de zilvergrijze streep dus dat gaat 'm vanmiddag worden.
Vooral omdat de kraan zwart wordt is het een denk ik mooie overgang tussen rood en donkergroen.

Ondertussen gisteravond met het afspuiten van het chassis wederom een valongeluk gehad.
Ik hield het chassis nu vast aan de voorste chassisbalk en wederom had ik die alleen nog maar tussen duim en wijsvinger en lag de rest 1,5 meter lagen op de grond :? :? :? :?
Gelukkig heb ik gisteravond de schade kunnen herstellen en gaat hopelijk vanmiddag dan nog een laagje erop om de beschadigingen weg te werken.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 feb, 2011 14:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
ingzagers schreef:
Ondertussen gisteravond met het afspuiten van het chassis wederom een valongeluk gehad.
Ik hield het chassis nu vast aan de voorste chassisbalk en wederom had ik die alleen nog maar tussen duim en wijsvinger en lag de rest 1,5 meter lagen op de grond :? :? :? :?


Het zit bij jou ik ook niet mee Johannes..... Maar mijn complimenten voor je velgen. Een mooie oplossing die er goed uitziet.

Succes met het schade herstel.

Gr. zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 feb, 2011 21:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Is de ring op de voorvelg al vastgelijmd?
Ik zou aan de binnenkant alles afronden zoals dat ik het echt ook is. En op één plek aan de buitenkant is er een hap uit.

Maar verder ziet het er mooi gedetailleerd uit. Ook de kleurencombinatie klinkt goed. Zou ik de ring op de voorwielen in zilvergrijs spuiten zodat de kleur van de striping hierin terugkomt. Vandaar dat ik even meld dat ik de ring nog even ietsjes zou afwerken want dan valt het meer op...

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 feb, 2011 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Zo, dank voor de tips en vandaag een inspannende dag gehad.
Vanmiddag heb ik maar doorgepakt en ben naar de Action geweest om daar maar een spuitbus donkergroen te halen. Die bussen kosten geen drol en zijn zelfs nog goedkoper dan een Revell of Humbrol potje verf :?
Dus maar begonnen met spuiten van de bak en natuurlijk weer last van het weer, matte plekken etc. maar het lijkt erop dat ik de strijd gewonnen heb en een laatste laag blanke lak afdoende zal zijn.
Als dryfitje heb ik op de laatste foto om de overige kleuren te bepalen de bak er maar voorzichtig opgezet.
Om de kleurlijn door te trekken heb ik de bumper ook maar van zwart omgetoverd in donkergroen incl. de schildjes naast de grille.
De grille ligt te drogen met de rood-wit-blauwe ingevulde ster.......en nu twijfel ik dan weer of ik de truck niet gewoon strak zal houden zo ik het mooi vind of toch volgens het oorspronkelijke plan ga optuigen met michelins, reflectors, biezen, toeters, amerikaanse kentekens, kettingen, vlaggetjes, stickers en nog meer van die ongein.
Aan het chassis moet ik nog wat stripjes lijmen die ik had vergeten en natuurlijk de schadeplekken wat bijschuren. Daarna een laatste beurt roodbruin.
Op de foto's is nog geen dwarsbalk achter de bumper, deze is me gisteren dus afgebroken en daar moet ik wat anders voor maken om de cabine te kunnen kantelen.
Inderdaad Jeroen, de sierring is nog ruw en de korte stompjes ga ik nog afronden en er komt een klein inhammetje waar volgens mij het ventiel zit?, dat bedoel je denk ik met inkeping.
Zeger, het spuiten van het elastiek gaat goed maar het blijft natuurlijk elastiek dus is het wat ruwig.
Maar goed, plaatjes zeggen meer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De spatborden die aan het chassis zitten worden uiteraard nog zwart gemaakt.
Eerst vanavond maar eens een laatste laagje bruinrood en dan morgen verder kijken.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 feb, 2011 23:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Hey Johannes,
Net spuitwerk hoor , en inderdaad een flinke slag kunnen slaan vandaag.
Op tuigen is wel lekker verkeerd natuurlijk maar een naturel gemeente wagen of hoveniers wagen look heeft ook wel wat.
Maar we zien jou keuze wel, voor mij zijn beide goed .
Gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 feb, 2011 23:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Zo in kleur ziet er heel mooi uit. Ondanks de tegenslag.
Ik vind dat optuigen wel kan en mag.
Of je nu een 'dikke' wagen had of niet, toendertijd hadden veel vrachtwagen zulke extra's erop. Ik weet dat je fotojaarboek 1983 hebt liggen en daar staan Mercedessen zat in als voorbeeld.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 12 feb, 2011 13:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
:shock: Het chassis is mooi Johannes, ziet er geweldig uit, nu alles in één kleur staat!
Het geheel met donkergroene bak en accenten links en rechts is toch beter dan alles in het rood hè :wink:
Je sierringen zijn een mooi, zelf gemaakt, extraatje.

Nog even wat betreft je valproblemen :mrgreen:
Zelf gebruik ik altijd een "helpend handje" om de te spuiten onderdelen in vast te zetten en zo de kans op valschade te verkleinen. Misschien ook iets voor jou?

Ik zou de Mercedes gerust wat optuigen hoor, zag/zie je wel meer bij dit soort wagens :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 12 feb, 2011 16:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Mooi chassis geworden Johannes. Ik had wel m'n twijfels, toen ik hoorde dat de bak donkergroen zou worden. Maar ik moet zeggen, nu ik het zo zie, dat het hem goed staat.

Het optuigen van dit soort werk auto's ben ik zelf niet zo'n voorstander van, maar dat is een kwestie van smaak. Hoe dan ook. Hij ziet er al prima uit.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 feb, 2011 23:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Even een korte foto-update.
Na toch wat "kritiek" hier thuis over een te grote boswachterslook heb ik besloten de bak niet donkergroen te laten maar een tint lichter.
Nogal wat spuitwerk ten gevolg want de kleur van de bak is terug te vinden in de hoekschildjes en de bumper.
De uitgezochte kleur die matcht is ook nog eens een matte dus heel voorzichtig de donkergroene kleur overgespoten en de schildjes en bumper in de blanke lak gespoten.
Inmiddels ook de bumper zover af dat de koplampen aangebracht konden worden, de refelector erachter zijn de ronde delen van de chromen bumper die ik gebruikt heb bij het bouwen van de nieuwe.
De bak moet nog in de blanke lak en ik weet nog niet of ik het rood-wit-blauw in de grille zo laat, wellicht blijft dit zwart en pruts ik wat anders op de grille.
Want inderdaad moet het wel volgens het jaren 80 tijdsbeeld blijven dus er moet wel wat opgetuigd worden.
De zonneklep is een aangepaste van de SK Italeri mercedes, deze moet nog verder afgewerkt worden.
Resultaat van de dry fit om even naar de kleurcombinatie te kijken op de onderstaande foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kies toch voor de zwarte spiegels en steunen i.p.v. de grijze omdat anders het typeplaatje ook in de zilvergrijze uitvoering moet. Zwart kan ik zelf nog printen en zilvergrijs moet geprint worden en als ik de levertijden hier op het forum zo hoor kan dat nog wel eens een probleem worden voor Jabbeke.
Tijd om eens tussen het spuiten door met de kraan bezig te gaan.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement