Jeroen ter geruststelling: die ringen zijn zilvergrijs gespoten passend bij de zilvergrijze streep.
Met die spatborden had ik eerst ook die gedachte om ze afwijkend te maken, ik schrok nogal van het plaatje toen het chassis en velgen roodbruin waren, de bumper zwart, de cabine rood en de bak rood.
Maar wat voor kleur moet je die dan geven, ligt ook niet voor de hand dat het een andere kleur zou zijn immers de spatborden zijn van staal en niet van rubber of plastic.
Na het omtoveren van het kleurenschema stoor ik me niet meer aan die rode chassiskleur, sterker nog nu ik de flankbeschermbuizen rood-wit heb gemaakt trekt dat al genoeg de aandacht.
Logisch vervolg oop de zilvergrijze ringen zouden zilvergrijze velgranden en naven zijn. Echter de Italeri velgen vind ik niet mooi zowel de oude als de nieuwe lijken niet op een echte velg. Of het moet aan de banden liggen maar bij die nieuwe velgen lijken de banden te iel.
Daarom alles toch maar strak roodbruin gehouden.
Vanmiddag een middag opgeofferd aan de knijperbak.
Gelukkig had ik dat ding al een keer eerder gemaakt en is het d.m.v. allerlei scharnierpunten ook nog werkend te maken.
Maar goed, het begint met een 0,5 mm Evergreen en het eindigt met een gespoten bak. Dat alles heeft me 3 uur gekost.
Ondertussen dus ook nog wat friemeldingen aan het chassis zoals de rood-wit bestickering, achterlichten en kentekenplaat alsook wat verlichting in de vorm van werklampen op de achterzijde van het dak gemaakt.
En als laatst de bak van binnen een roestkleur gegeven. Dit is voor mij dan praktisch want de binnenkant van die bakken verdienen niet de schoonheidsprijs bij mij omdat ik meestal andersom de bakken spuit en de binnenkant een ondergeschoven kindje is.
De foto's:
Tussen de laatste en voorlaatste had nog een foto gemoeten met de kop waar de hydrauliek aangesloten wordt en nog een ontluchtingsleiding van de zuiger maar die heb ik vergeten down te loaden.
Morgenavond hoop ik dat het model voor 99% klaar is en zal zeker nog foto's van het totaalplaatje posten, alles lig nu nog los van elkaar (chassis, kraan, wielen, cabine, knijperbak, laadbak) maar het zou met nog een paar uurtjes werk moeten lukken.
Johannes