geerdejager schreef:
misschien is een roest setje uit de shop wel iets om mee te doen, ik heb daar een how to do it in het modelbouwbouw magazine gezien, gedaan door hanjo en dat zag er wel super netjes uit. Dus misschien is da een optie om eens aan te schaffen
gr gerard
Ja, ik had dat al eens ergens gezien. Maar ik moet zeggen dat het werken met de echte roest ook niet tegen valt.
Vandaag ben ik verder gegaan met de bak, die toch rood is geworden. Dat leek me toch de mooiste kleur om "oud" te maken. Het "ijzer" heb ik op dezelfde manier gedaan als het chassis en de cabine. Dus met sterk verdunde verf om het vuil te maken. En daarna op sommige plaatsen wat roest en beschadigingen aangebracht. Het hout heb ik met datzelfde roestwater geschilderd. Wanneer dat droog is, krijg je zo'n verweerde grijsachtige kleur.
Voor dat hij helemaal klaar is, moet ik er nog een paar kleine dingen aan doen. zoals een roestige uitlaat er onder maken, het reservewiel tussen de bak en de cabine, de achterlichten en de nummerplaten er op maken. Dan moet er op de bumper nog van die "sprieten" komen en dan als laatste hier en daar nog iets meer vuil aanbrengen, voordat hij in de matte blanke lak gaat.
Hier onder maar weer een paar foto's.
Gr. Zeger