De kogel is door de kerk. Gelukkig staat ie ver, dus geen brokstukken die m'n bouwdoos kunnen beschadigen, maar tja, hoe zal ik het zeggen. Dat ik een Unimog ga bouwen staat vast. Welke... dat is nog even de vraag.
Ik heb de onderstaande doos:
Deze is door m'n schoonmoeder voor m'n schoonvader gekocht omdat hij een Unimog heeft en dit de enige kit was die ze kon vinden. Hij heeft echter een 401, ex NS versie, te weten deze:
Of in elk geval, daar zou het op moeten lijken, de wagen staat in uitgeklede toestand al sinds ik m'n vrouw ken onder de afkapping te wachten op restauratie.
Foto's van de wagen heb ik opgevraagd, dus wie weet kan ik nog wat meer info vinden.
Ik weet ondertussen wel dat er een lassen versie van deze Unimog is geweest, maar budgetair zit die er even niet in. Misschien komt ie er nog wel verderop in de build.
De keuzes die ik dus heb zijn doos bouwen als U1300, doos verbouwen naar 401 of scratch builden van de 401 met de onderdelen van de U1300 als mal/voorbeeld.
In elk geval, ik open hiermee m'n inzet bij deze groupbuild. (en heb meteen een stok achter de deur voor mezelf, de Unimog stond al als volgend model in de planning
)