hee korrelexpress.
ja dat is een goede vraag.
ik zie het nut er niet van in om er hout in te maken. volgens mij zijn ze normaal van staal. maar ik kan het natuurlijk zo doen dat ik een kopschot maak met 1 vlakke plaat & dan hout inleggen. maar als iemand anders het beter weet dan mijn gedachten hou ik mij aanbevolen.
ik ga iig nu bezig met het kopschot maar ik houd er wel rekening mee dat er hout op kan komen.
het enigste waarvan ikdenk dat ik het beter niet kan doen is bijvoorbeeld: ze rijden met staal, als er geladen word door een mobiele kraan & het staal moet tegen het kopschot aan liggen rammen ze de stukken hout er van af. & met staal zou het allen maar deuken. ( dit weet ik omdat mijn vader bij Ijzerleeuw in zwolle chauffeur is. ) daar word het staal ook met geweld tegen het kopschot geslagen door een kraan & op de bak hebben ze hout tussen de balken ( dit ivm met dat het anders te glad zou zijn met regen) & het kopschot een frame met daarop een dikke plaat van 3 mm gelast. daarvoor zijn 2 kokers staand eropgelast aan de kokers onder de bak zodat als er een bundel staal van 5 ton er tegen aan klapt niet het hele zaakje uit het fatsoen word gedrukt.
vandaar dat ik nu zit te twijfelen: wel met hout, of zonder hout.
bij een showtruck zouden ze het wel doen met hout, maar met een werktruck zouden ze het alleen doen met 1 plaat.
iemand die mij meer kan vertellen?
groeten