Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 16:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 15 feb, 2011 20:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Korrelexpress schreef:
Gaat goed zo Eddy, beter dan de vorige besmeuring....


Besmeuring? dat heet weatheren Onne :lol: :wink: :mrgreen:

Apk schreef:
Stuur Howard maar een mailtje met je bestelling dan krijg je van hem de gegevens zodat je gewoon het bedrag kan overmaken.


Thanxs Albert Jan ga ik zeker doen.

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 maart, 2011 23:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
De bouw van de roadtrain stond even op een laag pitje omdat ik met het dashboard in m;n mag zat. (best wel zwaar :mrgreen: ) Zelf schratchen is voor mij nog niet weggelegd ondanks de gespiegelde foto's :oops:
Maar in Jabbeke kwam ik een zeer behulpzame medebrouwer (Jan Astran141) tegen die me een donor dashboard aan bood. En dat gaf mij weer een motivatie om de draad weer op te pakken. :wink: Nu heb ik de afgelopen tijd wel wat kleine dingetjes kunnen doen zoals de volgende foto's laten zien.

Afbeelding

Het blok zit nu in het chassis.

Afbeelding

De Kangaroobar is gedeeltelijk mislukt. Zo is het chroom er niet echt goed uitgekomen. De bumper op zich moet nog oranje worden gespoten.

Afbeelding

Afbeelding

En dit is nu de kleurstelling van de velgen. Voor de oranje stervelgen en achter de oranje naaf.
En uiteraard komt hier nog de nodige bushstof overheen 8)

Afbeelding

en zo staat ie er nu bij in dryfit. Het wachten is nu op het dashboard waarna ik aan de cabine kan beginnen.
In de tussen tijd kan het chassis verder worden afgebouwd.

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Laatst bijgewerkt door Boxer op ma 23 mei, 2011 21:41 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 22 maart, 2011 0:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Goed bezig Eddy. Als je de witte bumperdelen zilver schilderd en het geheel inclusief Roobar (Roo voor KangeRoo) mat schilderd dan zie je het verschil haast niet.

Ben benieuwd naar het opbouwen van de cabine.

Succes, André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 22 maart, 2011 10:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Ziet er goed uit Eddy!
Waarom maak je de roobar niet wit, blijf je met de oranje bumper in hetzelfde kleuridee als je velgen :idea:
Aan de achtervelgen misschien nog een beetje meer oranje, de ster ook oranje en de naven wit?
Succes :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 apr, 2011 16:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Onne,

Ik heb inmiddels op aanraden van verschillende personen de velgen aangepast :oops: :wink:

Vandaag een begin gemaakt met de conversie van het dashboard. Van Astran Jan een donor-dashboard gekregen en deze in stukjes gezaagd.

Afbeelding

Dit is nu nog een ruw geheel de rest wordt allemaal nog bevestigt en afgewerkt.

En vervolgens aan de hand van deze foto de boel weer aan het opbouwen.

Afbeelding

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 apr, 2011 16:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
En dit is dan het resultaat van weken knutselen, plakken, knippen, zagen, etc, etc. 8)

Afbeelding

Afbeelding
Om het gitzwarte wat te breken heb ik er wat wheatherstof uit de Tamiya serie erover gepoederd.

Afbeelding

Afbeelding

Misschien niet helemaal correct maar ik ben tevreden over het eindresultaat.

De laatste dagen ben ik bezig geweest om de wielen wat verder in het stof te laten zakken met dit als eindresultaat :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het profiel heb ik dicht gesmeerd met een wheatherstift van Tamiya. De zijkanten heb ik met de airbrush licht beneveld.
Je ben gauw geneigd om het teveel te doen zoals je bij de brandstoftanks kunt zien.

Afbeelding

Beetje teveel van het goede :oops: Moet ook eerlijk toegeven dat het pigment van Revell aqua iets te grof is. Of had ik het misschien meer moeten verdunnen :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Hier nog een plaatje van de onderkant waarop je kunt zien dat er een brandstoftank mist, voordat ik de foto's maakte liet ik de truck vallen met als gevolg dat de tank eraf sprong :evil:
Maar ja de schade viel gelukkig mee :wink:

Afbeelding

En zo staat hij er nu bij. Komende weken verder met de cabine. Verder heb ik besloten om de roobar te gaan scratchen. Zoals jullie misschien weten neem ik de foto van het origineel als voorbeeld en daar kun je zien dat het toch best een forse roobar is in vergelijking met die van Italeri.

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 apr, 2011 19:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Dat ziet er gebruikt uit Eddy!
Jammer dat ie naar beneden geflikkert is............
Voor de rest lijkt me het weatheren goed gelukt. Je wielen zien er erg goed uit zo. Of je brandstoftanks overdone zijn weet ik niet, als je de rest van het chassis bekijkt, lijkt me dat dus nogal mee te vallen :wink:
De afgevallen tank komt er toch wel weer terug op?
Succes met het vervolg :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 mei, 2011 21:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Uiteraard komt de afgevallen tank er weer op Onne :wink:

Inmiddels de roobar in dryfit elkaar gekregen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier het verschil links het origineel rechts mijn creatie. Het is misschien niet helemaal perfect maar het smoelt in ieder geval een
stuk beter dan het origineel van Italeri. Ik heb het gemaakt door plaatjes styreen op elkaar te plakken en daarna de contouren van het origineel af te tekenen op het blokje styreen. Daarna met een Proxxon handmachine het overtollige styreen weg geschuurd. Vervolgens met een losse 3mm boortje handmatig de gaten aan gebracht. Bij een eerdere poging heb ik geprobeerd om de gaten met de handboormachine aan te brengen. Met als gevolg dat door de wrijvingswarmte van de boor de gaten schots en scheef kwamen te staan :evil:

Komende tijd ga ik me bezig houden met het in elkaar zetten van de cabine en het spuiten daarvan.

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 mei, 2011 22:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
Dit wordt een hele mooie! De verwering kan bij zo'n roadtrain niet snel teveel worden, ze zien er in 1:1 ook als beesten uit na een ritje door de outback.

Die roobar is geweldig, zo denk je als kangaroo wel twee keer na alvorens voor zo'n roadtrain over te steken :mrgreen:

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 mei, 2011 21:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Bedankt voor je lovende woorden Rolf :wink:

Het interieur is zo goed als klaar zodat ik me de komende tijd met de buitenkant van de cabine kan bezig houden. Ik heb m;n fantasie een beetje de vrije loop gegeven qua kleurstelling. Het zal er in het echt best wel anders hebben uit gezien :wink:

Afbeelding

Hier de vloer zonder besmeuring.........

Afbeelding

en hier met.
Op het bed komt nog een slaapzak en ik zit er over na te denken om een Aussie op de bestuurders stoel te zetten.

Ik heb me suf gepraktiseerd hoe ik de cabine zal spuiten (in elkaar, met of zonder ramen, ramen dichtplakken etc etc maar heb uit eindelijk besloten om alle cabine panelen los te gaan spuiten. Ik denk dat er genoeg speling is alles zonder lijmrestanten in elkaar te kunnen plakken. Maar als jullie een andere oplossing weten hou ik me aan bevolen :mrgreen:

Groet,
Edd

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement