Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 17:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 27 nov, 2010 1:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 apr, 2009 20:27 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Zierikzee
geerdejager schreef:
...dat was ik met mijn vriendin ja, alleen ik heb die geruild bij de kassa...


Zo te zien is Gerard's liefde voor het plastic toch groter gebleken dan de liefde voor zijn vriendin... :lol: :lol:

En Eddy, goed bezig tot nu toe kerel. Ik volg met spanning de bouw van je rechtsgestuurde dashboard. Het gedeelte met de tellers etc. kun je gewoon van de Italeri-kit gebruiken lijkt me.

Jan :brouw:

_________________
I know YOU believe YOU understand what YOU think I said, but I am not sure YOU realise that what YOU heard… is not what I meant...


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 27 nov, 2010 14:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 maart, 2009 20:05 pm
Berichten: 824
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Haha ja zo las ik het ook :lol: :lol: :lol:
Staat nu dus een vriendin te koop in de winkel :wink:

_________________
Check mijn Fotki site voor foto's: http://public.fotki.com/Kevvv/


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 27 nov, 2010 15:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Ik hield mijn mond al...

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 27 nov, 2010 22:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Hé, nu ik het terug lees zie ik het ook :mrgreen:

Maar goed back on topic :wink:

Om voor mezelf een beeld te krijgen hoe een Aussie dashboard er uit komt te zien heb ik wat foto's van een dryfit gemaakt en deze op de computer gespiegeld. Rechts het orgineel links de gespiegelde.

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Het bedieningspaneel zit op de bovenste foto trouwens verkeerd om. :oops: Het is de bedoeling dat ik van dit bedieningspaneel alle paneeltjes doorzaag en dan weer in tegengestelde richting op een stukje styreen terugplak.

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 28 nov, 2010 2:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 feb, 2009 11:20 am
Berichten: 595
Woonplaats: Huizen
zo hallo he anders zijn jullie allemaal even scherp,hhahaha, maar de vrouw en modelbouw zyn 2 liefdes in myn leven, maar de vrouw staat toch bovenaan, nee ze staat niet te koop daar in de winkel, want ze is onbetaalbaar, dus hou haar lekker hier bij mij hahaha

maar sorry nu ik het teruglees zag ik inderdaad ook de nogal foute zin,

wel een goed idee eddy om zo te spiegelen, krijg je inderdaad wel een heel mooi beeld, hou je er wel rekening mee dat de pedalen en dergelijkewel zoals in een europees model zitten ze hebben het puur naar de andere kant verplaatst maar net gespiegeld.

Grg gerard


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 nov, 2010 23:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Bedankt voor de tip Gerard,
lijkt me ook wel ergens logisch. :wink:

Afbeelding

Inmiddels de koppeling en rempedaal overgeplaatst.
Met het gaspedaal ben ik nog bezig maar ik kan het ook weg laten want je ziet er niks van terug. Dit is trouwens en dryfit met de stoelen.

Groet Eddy.

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 jan, 2011 23:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Vandaag eindelijk weer eens tijd voor de roadtrain.

Met het dashboard kom ik even niet verder dus het motorblok maar in een andere kleur gespoten.

AfbeeldingAfbeelding

Het was in mijn ogen wel erg netjes dus heb ik er maar een wash op aangebracht. :roll:
Ben niet helemaal tevreden met het eindresultaat dus daar wordt nog verder aan gewerkt :cry:

Ook aan het chassis heb ik een wash aangebracht en dat staat me ook niet aan :evil:

AfbeeldingAfbeelding

Al met al geen goed begin van het nieuwe jaar :oops:
Maar de kleur rood staat wel goed bij de grijze chassis kleur. Dat dan weer wel :mrgreen:

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 jan, 2011 0:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Mwa, ik weet niet of je motor zo slecht is hoor Eddy.
Ik vind het blok er niet verkeerd uitzien met de wash.

Het chassis is iets minder. Een oliewash op je blok is prima, maar een oliewash op je chassis is niet helemaal correct. Als je chassis onder de olie zit is er iets niet helemaal sjuust :wink: .
Een chassis moet je meer verweren richting stof/modder/roest. Vooral bij een Australisch model kun je daar vele kanten mee op. Het is daar één grote stofbende in de Outback.

Verder goed bezig.

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 jan, 2011 18:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Hoi Eddy,

Ik heb het inmiddels opgelost door er een oker gele waas over het chassis te spuiten. Ziet er een stuk realistischer uit. Ik maak er gewoon een stoffig geheel van :lol:
Binnenkort zie je het wel.

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2011 21:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Haai Eddy,

Waar je bij verweren en vervuilen mee moet oppassen is dat je juist al het vuil daar aanbrengt waar je slecht bij kan. Dus aan de binnenkant van het chassis, achter de accubak en zo want daar blijft het juist zitten. Als je de vervuiling alleen op de buitenkant van het chassis en de onderdelen die meteen in het zicht liggen aanbrengt zit het er inderdaad wat gek uit, zoals je zelf ook al was opgevallen.

Wat ik doe is bijvoorbeeld het hele chassis in de wash zetten, lekker nat (pas wel op dat het je verf niet aantast) met een groot penseel, iets laten drogen en dan met een doek, al dan niet iets vochtig, de wash er weer af vegen. Op die manier blijft het juist zitten in alle hoeken en naden zoals in het echt en komt het beter over. Denk daarbij overigens ook over de richting van afvegen, alleen van voor naar achter vegen geeft ook net weer even een relalistischer effect dan van boven naar beneden.

Succes, André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement