Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 0:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 328 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 30 dec, 2010 10:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 apr, 2009 20:27 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Zierikzee
Zeger,

Het bekijken van de foto's van de DAF overtreft voor mij nu al het bekijken van alle siervuurwerk met oud en nieuw...

Rolf heeft helemaal gelijk, je laat het er door de manier waarop je de bouwstappen en het uitdokteren van oplossingen voor problemen beschrijft, zo kinderlijk eenvoudig uitzien. Ik weet uit ervaring dat een goed gevoel en oog voor maatvoering en verhoudingen een must is bij het zelfbouwen van onderdelen en modellen. En dat zit bij jou wel goed, da's al lang duidelijk.

Wat in mijn ogen eigenlijk nog ontbreekt, is een 1:24 chauffeur ernaast. Zo'n menneke in blauwe overall, alpinopetje beetje scheef op z'n kop, en een sjekkie in zijn mondhoek...

Jan :brouw:

_________________
I know YOU believe YOU understand what YOU think I said, but I am not sure YOU realise that what YOU heard… is not what I meant...


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 dec, 2010 10:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
Astran 141 schreef:
Zeger,

Wat in mijn ogen eigenlijk nog ontbreekt, is een 1:24 chauffeur ernaast. Zo'n menneke in blauwe overall, alpinopetje beetje scheef op z'n kop, en een sjekkie in zijn mondhoek...

Jan :brouw:

Ja Zeger, en als je toch bezig bent een complete ouderwetse dragline waar je dan weer een dieplader voor kan bouwen........ :mrgreen: :brouw:

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 dec, 2010 13:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 apr, 2009 20:27 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Zierikzee
rolf mulder schreef:
Ja Zeger, en als je toch bezig bent een complete ouderwetse dragline waar je dan weer een dieplader voor kan bouwen........ :mrgreen: :brouw:


Inderdaad, zo'n Ruston Bucyrus (hier in het Watersnoodmuseum in Ouwerkerk staat een hele mooie...), op een Nooteboom zwenkertje (daar heb ik wel tekeningen en detailfoto's van...), en daar moet dan natuurlijk ook weer een trekker voor... :mrgreen: :mrgreen:

_________________
I know YOU believe YOU understand what YOU think I said, but I am not sure YOU realise that what YOU heard… is not what I meant...


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 dec, 2010 13:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 24 jul, 2008 18:20 pm
Berichten: 624
Woonplaats: Menheerse
Astran 141 schreef:
Zeger,


Wat in mijn ogen eigenlijk nog ontbreekt, is een 1:24 chauffeur ernaast. Zo'n menneke in blauwe overall, alpinopetje beetje scheef op z'n kop, en een sjekkie in zijn mondhoek...

Jan :brouw:



Met van die grote gele klompen aan :wink:

_________________
Wim
VISBEEN/////
Nieuwe-Tonge Holland
1925-heden
88 Jaar een begrip in Transport,60 jaar feedback voor DAF


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 dec, 2010 13:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Een heel mooi Dafje geworden.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 dec, 2010 14:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 jan, 2009 13:36 pm
Berichten: 588
Woonplaats: Twente
Erg knap dat je dit in een paar maanden zo klaar hebt! Hij ziet er erg vet uit, meer kan ik er gewoon niet van zeggen! :brouw:

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 dec, 2010 19:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Wederom Zeger, wat een model en in wat een tempo hier even in elkaar gebouwd.
Diep respect.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 dec, 2010 20:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Mannen...... Allereerst iedereen bedankt voor alle lovende woorden. En ik moet zeggen dat ik er zelf ook erg tevreden over ben. :) En ook niet onbelangrijk: Het zat allemaal mee. Dankzij Wim had ik veel informatie, foto's en tekeningen. En dat werkt wel een stuk makkelijker dan wanneer je het moet schatten aan de hand van foto's. Ik had nu één tekening op het juiste formaat afgedrukt, en kon daar heel makkelijk alle maten vanaf halen.

Dat mijn manier van bouwen zo eenvoudig lijkt, daar kan ik ook niets aan doen. Wat ik wel weet, is dat ik de bouw van de Tatra en de Terberg veel moeilijker vond dan deze DAF omdat hier lang niet zoveel "ingewikkelde" onderdelen in zitten. Plus dat ik nu bepaalde onderdelen al voor de tweede of derde keer maakte. Wel een iets ander model, maar weer wel volgens hetzelfde principe. En dat zorgt er voor dat de bouw dan een stuk makkelijker gaat.

@ Wim. De richtingaanwijzers heb ik zoveel verschillende vormen van gezien. Dat ik niet wist wat nou origineel was. Ik heb toen maar voor deze gekozen. Ik had ze eerst horizontaal gemonteerd, maar vond dit toch mooier. De achterlichten had ik geen foto's van, dus heb ik maar lichten gemaakt waarvan ik dacht dat ze wel in het tijdsbeeld paste

@Koen. kijk even op deze site: http://www.scaleprint.nl Daar komen die mooie logo's vandaan.

@ Jan. Ik denk niet dat er een 1:24 chauffeur met blauwe overall, alpinopetje, sjekkie en gele klompen bijkomt. (En waarschijnlijk ook geen drag line Rolf) :D

Vandaag nog even de 2 stripjes in de grill geplakt waarvan hier onder het bewijs. :) Nu is hij echt klaar

Gr. Zeger

Afbeelding

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 31 dec, 2010 9:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Hij is echt heel mooi geworden Zeger.
Een diepe buiging en diep respect zijn hier op zijn plaats. Er zijn bijna geen woorden meer voor.
Ook bij deze Daf geldt weer dat je verslag ook een dikke pluim verdiend. Op de manier hoe je uitlegt om iets te maken en aan de hand van de foto's is het een handleiding en naslagwerk.
Wel lijken je ruitenwissers iets te modern van vorm?
Is je interieur nog wit gespoten of gewoon styreen wit?

Nogmaals, diep respect voor hetgeen je hier laat zien en samen met de Tatra heb je 2 unieke nostalgische zandwagens in je collectie.

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 jan, 2011 20:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 feb, 2010 23:00 pm
Berichten: 631
Woonplaats: stavoren
erg mooi.
en zo snel .
niet normaal.

groeten wout

_________________
revell voor de professionals
tamiya voor de amateurs


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 328 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement