Tuus
allekabels.nl  

Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Club   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube   Modelbrouwers.nl winkel 20 jaar
Het is nu wo 11 maart, 2026 5:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 328 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 33  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 07 dec, 2010 22:19 pm 
Brouwer

Tja, heeft onbewust iets met leeftijd te maken.
Zo heb ik niks met de moderne trucks van heden ten dage....... behalve DAF dan :wink:

Johannes

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 07 dec, 2010 23:04 pm 
Brouwer

Corrado schreef:
Nog een vraag die vast al eens is beantwoord: waar lijmen jullie het kunststof mee?

Koen, om te lijmen gebruik ik de naaldlijm van Revell. In mijn topic van de Tatra heb ik net een foto geplaatst van het motorblok met daarbij, op de achtergrond, de lijm.

Gr. Zeger

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 dec, 2010 0:32 am 
Brouwer

ingzagers schreef:
Waar ik wel "strontverlegen" om zit is een tekening van de Van Eck cabines die op de Terberg N 1000 serie zat.
Omdat dit een afstammeling van de REO trucks is zou misschien Rolf hier wat meer van weten, dit is dan ook een testcase of ie de berichten wel echt leest een niet tussentijds ook nog zit te scratchen hahaha.

Johannes

Ik lees alles 8) :mrgreen:

Van de Van Eck cabines weet ik helaas niks.

Rolf

LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 12 dec, 2010 12:51 pm 
Brouwer

van Hattem schreef:
Zo..... voorlopig even de laatste update van de DAF. Of Joachim moet heel snel zijn met de decals. :)

De bak is nu in de goede kleur, en het hout is gebeitst en gelakt. Dat heb ik er vanmiddag even in gemaakt. Nu moeten dus eerst de decals er op. Dan kan de cabine in de blanke lak, om hem daarna verder af te kunnen bouwen. Tussendoor kan ik dan de koplampen en de spiegels nog maken.

Hier onder nog een paar foto's hoe die er nu bijstaat.

Gr. Zeger

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik had nog niet gereageerd op dit mooie bouwsel. Hoewel de details er nog niet op zitten smoelt ie al super goed. Het is echt een dikke vette DAF geworden.
Als ik zie hoe snel je gaat, dan ben ik er gewoon jaloers op dat ik de laatste tijd niet zoveel tijd om te bouwen heb...

Veel succes met de afbouw!

Groeten, Bryan

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 14 dec, 2010 15:13 pm 
Brouwer

Je bouwt werkelijk heel mooie voertuigen uit het niets (kunststof). Het ziet er echt goed uit.

Groeten

Richard Schotanus

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 14 dec, 2010 17:06 pm 
Brouwer

Dit is inderdaad wat je noemt KUNST-STOF... :wink:

Koen

P.s. ik ben heel nieuwsgierig naar het interieur...

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 16 dec, 2010 23:12 pm 
Brouwer

Corrado schreef:
Ben wel erg benieuwd ook naar het intereur...

Corrado schreef:
P.s. ik ben heel nieuwsgierig naar het interieur...

Nou vooruit dan maar Koen. :D Maar het interieur is nog niet zo heel spectaculair hoor. heel veel detail zit daar niet in. Alleen dat wat in het zicht zit, heb ik gemaakt. De deurbekledingen moet ik nog wel maken, en op het dashboard komen nog die mooie luchtroosters voor de kachel. En ik heb nog een paar decals besteld voor de klokken in het dashboard.

Gr. Zeger

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 17 dec, 2010 10:42 am 
Brouwer

Een echt schitterend mooi interieur.

Richard

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 17 dec, 2010 10:50 am 
Brouwer

van Hattem schreef:
........Maar het interieur is nog niet zo heel spectaculair hoor. heel veel detail zit daar niet in..........

Misschien zat er vroeger toch iets minder detail in het interieur dan tegenwoordig?

Overigens een mooi interieur hoor Zeger :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 17 dec, 2010 12:26 pm 
Brouwer

Ziet er goed uit Zeger! Heel herkenbaar ook zoals de pook naast de bestuurdersstoel naar binnen steekt. Ik heb gisteravond uit enthousiasme nog eens de DAF-boeken er bijgepakt en zie ook foto's waar de basis van het dashboard de kleur van de auto heeft, in dit geval zou dat dus rood zijn (?) Alle losse delen zoals de paneeltjes op het dashboard, de motorkap, stoelframes en de panelen in de deuren zijn daarbij het lichte grijs zoals hier...

Ik wil me er niet mee bemoeien (een terughoudende en bescheiden opstelling is de enige juiste positie voor mij in deze...) en durf het bijna niet te zeggen.. maar je zou nog eens naar het (kenmerkende) stuur kunnen kijken dat in het echt over 4 hele dunne spaken beschikt (ter dikte van een speld in dit geval) met in het midden en afgeronde dop (met Daf logo)...

Wat een waanzinnig mooi model is dit/is dit aan het worden...

Koen

Afbeelding

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 328 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 33  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]