Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 10:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 21 okt, 2010 16:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
,Bedankt allemaal voor de complimenten

Voor het afplakken heb ik voor t eerst de tape van tamya gebruikt , en ik wil niet anders meer :roll:

De blanke lak zit er ook al op , maar kennelijk was of mijn kamertje te koud , of de spuitbus , of allebei natuurlijk
Kreeg meteen een sinaasappelhuid , waar je u tegen zei :roll: , dus maakte ik de stomme fout om door te spuiten in de hoop dat t wat meer ging vloeien :oops: :oops:

Stomme fout , want vloeien deed t :? , iets teveel
Klassiek voorbeeld van : tegen beter weten in :oops: , gelukkig is het bijna helemaal bijgetrokken , en hoef ik maar enkele plekken licht te schuren , en dan polijsten . alleen oppassen dat ik niet door de blanke lak heen schuur ...

De dieselleidingen zitten ook al op t blok , nu nog wat andere leidingen naar het filter enz , hier zal ik binnenkort een paar fotoootjes van maken ...

Grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 okt, 2010 23:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Ja, dat is niet voor mee te lachten Arnoud.
Je spuitwerk ziet er prima uit. De kleuren passen ook helemaal in het tijdsbeeld. Zeer netjes gedaan. En dan....blanke lak.... :evil: .
Ik ken er inmiddels ook alles van, en er zijn meer truckbouwers die met dat probleem hebben gezeten, zoals Johannes.
Je denkt inderdaad als het droogt trekt het wel mooi vlak. Dus niet hè.
Wacht het nog eens een dag af en bekijk het met daglicht. Als het er dan mee door kan zou ik er niet te veel aan doen.
Succes met oplossen en zorg inderdaad, als je ertoe besluit, dat je voorzichtig, en niet door je lak heenschuurt, want dan rest enkel nog Mr. Muscle en kun je opnieuw beginnen met spuiten.

Ben wel benieuwd hoe jou blok eruit ziet met de leidingen.

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 okt, 2010 10:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Das Kwalitatief Uitermate Teleurstellend Arnoud :evil:
Heb je een pracht van een kleurlaag op je cabine gespoten, ga je vol goede moed aan de blanke lak; heb je dit. Hopen dat het met schuren en polijsten nog goed komt, want het zou jammer zijn als je de heleboel overnieuw zou moeten spuiten. :(
Succes met de verdere operatie :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 okt, 2010 19:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Das inderdaad mooi sh*t want het was op je foto zo strak :(
Ik had de vreselijke ervaring met de Action spuitbussen dat de lak mat uitsloeg maar kon gelukkig door een laag Humbrol de lak spiegelend krijgen :D
Vreemde is dat een ander merk spuitverf wat ik gebruikt heb voor de witte grille ik bij vochtige weer in een onverwarmd schuurtje toch een glanzend eindresultaat heb gekregen.
Ligt dus ook aan het merk, hoeft niet perse Motip of wat anders te zijn.
Hopen dat je het ere nog een beetje uit krijgt te zien, anders dreigt mr. muscle....

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 okt, 2010 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
Zoals ik al zei valt t op zich wel mee , zal vanavond eens kijken of ik een paar foto's kan maken van de stand van zaken ..

Morgen dus meer :wink:
In ieder geval allen bedankt voor de mooie woorden , en het meeleven in de hobby :oops:
Nu ff een :brouw: , en dan hup naar mijn hobbyhokje :D

Grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 okt, 2010 1:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
Nou , na een paar uurtjes knutselen , maar eens wat fotootjes gemaakt voor jullie
Aan de neus en cabine heb ik nog niks geschuurd of gepolijst , laat m eerst lekker uitharden :wink:

wel heb ik de grille in de neus bevestigd , en deze van gaas voorzien aan de binnenzijde , omdat je anders van die grote gaten overhoudt :shock:

Afbeelding

Daarna , van een model van de kringloopwinkel , de lier gesloopt , en toen alles eens gaan samenvoegen in een dry-fit , om een idee van het geheel te krijgen :idea:

Kijk en huiver , of geniet :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik al een aantal uurtjes zitten prutsen met binddraad , welke ik heb gestript voor de dieselleidingen ,voor de aanvoerleidingen heb ik dit ongestript gebruikt , en voor de carterontluchting , een rubber slangetje gepakt , met binnenin binddraad , zodat t zijn vorm behoud ...

Ik ben nog lang niet klaar , maar ditt is nu de tussenstand

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En terwijl de lijm lag te drogen , nog wat andere dingetjes zitten rommelen , O.A. begonnen met schilderen van het dashboard . alleen het zwart is nog maar geschilderd , hierna komt de houtkleur erop , en als laatste de details ..

Afbeelding

En ook heb ik het bakkie onder handen genomen , door het meegegoten snoertje te vervangen voor : wederom gestript binddraad :roll:

Afbeelding

Zo , jullie zijn nu helemaal weer op de hoogte :wink:

De lier , weet ik nog niet of deze zo op t chassis kan , of dat ik er eerst een hulpchassis bij op moet leggen , ditzelfde geld voor de schotel eigenlijk
Dus graag jullie gedachten hierover :?:

Grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 okt, 2010 8:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 apr, 2009 20:27 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Zierikzee
Arnoud,

Je Inter begint al aardig vorm te krijgen zo.

De lier is een mooi ding om het grote gat tussen cabine en koppelschotel wat op te vullen, persoonlijk zou ik de kooiconstructie eraf zagen omdat dit meer voor een oilfieldtruck of zo is. Wel een hulpframepje bouwen voor montage op het chassis, en misschien een headache board tussen de cabine en de lier. Dat is zo'n soort kopschot wat je wel vaker op Amerikaanse trucks ziet, en wat dient om de cabine enigzins te beschermen tegen doorschuivende lading. Ik heb daar wel foto's van, maar dan vooral van wat nieuwere trucks, en die foto's zou ik in moeten scannen. Zoek anders eens op Hankstruckpictures of zo, is vast wel een voorbeeldje van te vinden. Dit kopschot zou je dan meteen aan het hulpframe van de lier kunnen bevestigen.

De koppelschotel zou dan ook best een wat meer "heavy duty" model mogen zijn. Misschien een iets zwaarder montageframe eronder bouwen van Evergreen?

Jan :brouw:

_________________
I know YOU believe YOU understand what YOU think I said, but I am not sure YOU realise that what YOU heard… is not what I meant...


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 okt, 2010 9:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
Hee Arjan .

Dat de lier van een oilfieldtruck komt klopt , kijk maar :

Afbeelding

ik kwam op t idee om deze lier te gebruiken , door deze foto :

Afbeelding
bron: wettringer forum

Weliswaar een mack , maar toch . Hier is wel te zien dat er een hulpchassis op ligt ..

Als ik de kooi-constructie weg haal kom ik meer op mijn eerste foto terecht :

Afbeelding

en dan zou ik beter een kleinere lier kunnen pakken van bijv de Scania wrecker opbouw.

Als jij /jullie andere referentie foto's hebben , zie ik ze graag . Ook van een heavy-duty schotel , want dit zegt mij niks :oops: :oops:

Laat maar horen wat jullie denken , voorlopig heb ik mijn handen nog wel vol aan de motor en chassis :D

Grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 okt, 2010 18:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 aug, 2006 9:46 am
Berichten: 4720
Woonplaats: zierikzee
Zo die is bruin :lol:

Hoe heb jij dat zo netjes rond gekregen bij die tweede kleur bruin?

_________________
Check ook mijn FB pagina
https://www.facebook.com/CoStickyscalecarmodels
"The Human Contradiction"
Normal is not the norm,Its just an uniform,forget the norm, Take off your uniform.
http://www.delainfans.nl/fanclub/


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 okt, 2010 19:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
atenzapower schreef:
Zo die is bruin :lol:

Hoe heb jij dat zo netjes rond gekregen bij die tweede kleur bruin?


Dat bruine moet nog vermindert worden , doordat t chassis zwart word ..

En die rondingen ? ...:

Afplakken natuurlijk :roll: :lol:

Zonder gein , ik heb eerst afgeplakt met tamiya tape , hierna een potje verf op t plakbandgezet , en een potloodlijntje gezet , dit lijntje nagetrokken met een nieuw mesje zonder drukken . hierna het overtollige tape weggehaald , en gespoten ..

dus gewoon een heel scherp mesje , en minimale druk , zodat je eigenlijk "alleen"het pakband snijdt .

Tuurlijk raak je de lak wel iets , maar door het spuiten van de 2de kleur zie je het eigenlijk niet terug .
Beetje geduld , en precies in 1 keer snijden .. :wink:

Grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement