Zooo .... een hele mond vol
Hallo allemaal , dit word dus mijn bijdrage aan deze groepsbouw ! ,
Allereerst : DE DOOS !!
Ik heb dit model via MP op de kop weten te tikken , er was al eens aan begonnen , en de glasdelen missen
Dus wat hebben we nu :
Een gedeeltelijk gebouwd chassis met wat assen , en een cabine met een motorkap :
En een raampje chroom , enkel beschadigde decals , en wat bruin plastic om het geheel te completeren :
De vooras was gebroken , maar is ondertussen al weer gelijmd
Ook heb ik de motor al verwijderd uit het chassis :
Tot zover de introductie , nu de plannen en onzekerheden :
De motor : welke kleur hoort deze te hebben , heb foto's gevonden van vaal rood , en van creme-geel , wat klopt ?
Ik wil er graag dieselleidingen aan toevoegen , maar waar en hoe lopen die ( iemand misschien een goede foto ? )
Het chassis :word zwart , zijdeglans of mat . Hier wil ik graag remleidingen aan toe voegen , maar net als de diesel-leidingen , hoe wat en waar ??
Ook heb ik op het ner foto's gevonden van enkele internationals met een tri-axle , maar hoe zit dit technisch , omdat deze nu een tandemstel heeft met maar 1 schommelpunt ??? . lijkt me niet zoiets als er zomaar een extra as onder te plakken
Opbouw/cabine : voor de kleuren had ik zitten denken aan een combi van donkerbruin en beige , maar ook hier weer : Suggesties welkom , aangezien ik de decals niet meer kan gebruiken ..
Verder wil ik hem eerst als trekker bouwen , maar zit nog te twijfelen of ik het chassis moet verlengen ..
Heb namelijk meerdere ideeën , de 1 beter uitvoerbaar als de ander .
hieronder de opties :
- standaard 6X4 trekker
-Trekker met tri-axle
-Trekker met winch en schuine stukken aan het chassis , voor een winch/ platform trailer
- bakwagen voor auto-transport met Roll On / Roll Off systeem
- Dumperbak van de Kenworth dumper erop bouwen
Dusss.... genoeg om over na te denken , en alle hulp en suggesties zijn welkom , net als referentiefoto's , want die zijn toch wel schaars van dit type
(of ik zoek verkeerd
)
Tot zover deze "korte" introductie
en misschien overbodig om te zeggen dat ik reken op hulp van jullie
Grtz Arnoud