#Corrado: Koen, ik zou niet weten waar ik de ruiten mee vast moest zetten dus ik klem ze altijd in de sponningen. Soms in de natte verf of soms met een beetje blanke lak bijtikken om nog iets van "lijm" te gebruiken. Zal je niet verbazen dat bij transport over hobbelige wegen er nog wel eens een glaasje uit valt en daarom zet ik de cabines meestal niet vast aan de bodemplaat.
#Moddertrukker: Jeroen, je hebt helemaal gelijk. Bijgaand ter illustratie 2 foto's van 6x6 Magirussen:
Wat opvalt bij de bovenste is dat het lijkt alsof het spatscherm aan de portierkant iets flauwere hoek heeft als het voorspatscherm.
De foto van de Magirus van Leemans vertekent erg omdat ie volgens mij een beste knauw aan de voorkant heeft gehad.
Des te opvallender is de positie van de cabine van Leemans t.o.v. de vooras.
De gele is ook een 6x6 en de as lijkt me in het midden van het spatscherm te zitten terwijl die van Leemans duidelijk uit het midden zit.
Ik denk dat het vanwege het oliecarter van de motor komt, net zo als bij Terberg trucks de cabine ook iets verder naar voren staat t.o.v. de as dan een Volvo (veronderstelling dus) i.v.m de ruimte voor het differentieel van de vooras. Waarschijnlijk ligt er bij Leemans een andere motor onder de kap dan de gele Magirus.
Ik heb de asmaat t.o.v. de achterkant van de cabine op kunnen meten bij die van Leemans en zo maak ik 'm ook.
Het verschil in spatscherm vind ik niet zo erg, Magirus 4x2 of 6x2 heeft ook weer een ander spatscherm met een langer scherm aan de portierzijde dan een 6x6 en wat is waar als je de foto van de gele bekijkt.
Maar er zijn foutjes in de kit (we hebben hier nog steeds een resinkit) net zoals er iets fout is met de hoogte tussen bovenkant motorkap en bovenkant spatbord.
Daar kwam ik achter bij het aanbrengen van de elastieken van de motorkap.
Als laatste een mogelijke verklaring voor die gekke inzetstukken onderaan de portieren bij de spatschermen: volgens mij heeft Magirus de cabines van de Rundhaubers gebruikt voor de Eckhaubers en die uitvulling is de uitvulling van het ronde spatbord van de Rundhauber.
Wie het exact weet mag het mij zeggen.
Johannes