Vanmiddag maar eens verder gegaan met afbouwen, altijd kritiek moment want als er nu iets fout gaat dan gaat het ook echt fout. Meestal kun je dan iets opnieuw spuiten en daar had ik geen zin in.
Wat gedaan: monteren van de sierstrippen van stukjes halfrond Evergreen. De bies is een lijn uit een velletje wrijfletters.
De grille heb ik ook maar zilvergrijs gemaakt zodat het beter bij het geheel past, wellicht maak ik het embleem nog zilverkleurig.
De spiegelsteunen zijn gemaakt van 1 mm Evergreen rond, t.p.v. de cabinebevestiging heb ik die in een buisje gedaan dus ze kunnen ook nog draaien, altijd handig tijdens transport om te weten dat ze niet bij de eerste de beste tik afbreken.
Over de kleur van de spiegels heb ik nog getwijfeld. Ik vond op de foto rode spiegels maar verderop in de rij ook grijze en ik vond dat grijs bij al dat rode wel weer staan.
Zwaailamp is een gevalletje van KFS, erg mooie dingen met zelfs een ingegoten reflector.
Alles staat nog los vast, de cabine moet bijvoorbeeld verder naar achteren maar dat houdt ook in dat het chassis bij de bumper iets ingekort moet worden..
De banden moeten nog aan elkaar verlijmd worden en de bumper is ook even voor de foto met secondenlijm vastgezet, fijntunen moet nog plaatsvinden.
Het idee met de luchtfilters op het motorblok heb ik maar laten varen. Mijn firewall kwam ertegen aan en ik had geen zin om dat nog een keer te gaan veranderen want straks is alles onder de motorkap weggewerkt.
Ik bewaar ze voor de volgende Magirus die met afneembare motorkap gebouwd wordt.
Het chassis moet nog steeds in de zijdeglans gespoten worden. Na het voorvalletje van gisteravond waarbij ik de dieseltank opnieuw moest spuiten heb ik het niet aangedurfd er nu ook nog eens satijn over te spuiten.
Beter alles laten drogen en maandag maar verder.
Het vervelendste klusje van vandaag was het pas knippen van de ruiten pfff, wat heb ik daar altijd een hekel aan
. 300x de cabine in handen en maar bijknippen (en natuurlijk bij de laatste keer knippen weer teveel) maar ik doe het er voor. Maandag de raamrubbers schilderen en de tussenstijl in de portieren lijmen (op de ruit!!)
Het zwarte afgekrabte deel van de versnellingsbak is het bevestigingspunt van de bodemplaat van de cabine.
Maargoed, genoeg geschreven en hierbij plaatjes.
goed weekend,
Johannes