Na een stilte van enige maanden en na het afronden van de MB en Hannibal nu maar met spoed verder met de Magirus. Ondertussen heb ik een nieuwe cabine bij Bernhard Albrecht gekocht. De set bestaat uit meer delen dan die ik bij MT&P gekocht heb vorig jaar in Jabbeke maar bij aankomst viel me een beetje tegen dat de aanpassingen aan de cabine minimaal waren.
Wel lekker vele onderdelen erbij dus en dan komt het dilemma: ga ik door met de cabine die zeer veel tijd nodig heeft of pak ik de nieuwe met alle onderdelen maar die ook nog wel wat aanpassingen nodig heeft.
Ik heb voor het eerste besloten, die 2e bouw ik ook nog wel een keer en voor de maatvoering kan ik de extra onderdelen mooi gebruiken.
Met de foto's van het wrakje erbij heb ik de volgende wijzigingen doorgevoerd:
- nieuwe motorkap, de motorkap is een opliggend paneel
- bij dit type van Leemans is een oude cabine gebruikt en eer is een inzetstuk naar de spatborden gemaakt.
- de raamrubbers van de portieren heb ik in gegraveerd tot de tussenstijl (die komt later na het spuiten)
- t.p.v. de deurkrukken zit een verdieping in de deur, dus die ook maar gemaakt
- de grille uitgesneden want daar komt een mooi etsdeel van Bernhard
Voor het overige moesten diverse paneelstrippen opnieuw aangebracht worden.
Vorige week heb ik de cabine zover gekregen dat het nu een kwestie van primeren, schuren, primeren, schuren etc. is geworden.
De sierstrippen breng ik later aan.
Daarnet heb ik de eerste dunne laag rood gespoten en de foto's zijn van de stap daarvoor (en nog voor het ellenlange opschonen, schuren, plamuren en primeren van de cabine).
Zo het nu staat te drogen ben ik best tevreden met het opschonen maar er is nog een berg werk te verzetten.

Tot primers,
xxx Johannes