Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 6:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 25 jan, 2011 17:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Hm Onne, je hebt gelijk er moet nog veel werk verricht worden voordat er ook maar 1 druppel grondverf op kan.
Maar ik kan met alle beslommeringen nu meer dan 24 uur per week halen en alle "ingredienten" zijn er dus het zou moeten lukken zei hij optimistisch :wink:

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 feb, 2011 9:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
ingzagers schreef:
Wederom de opmerking dat ik de volgende keer de foto's groter zal plaatsen....wennen aan mijn nieuwe fototoestel en de resolutie.


Misschien een idee om de maximale resolutie in te stellen en dan met een programma verkleinen voor op het forum? Tools als Picasa, Gimp e.d. zijn gratis en prima geschikt hiervoor.

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 maart, 2011 23:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Na een stilte van enige maanden en na het afronden van de MB en Hannibal nu maar met spoed verder met de Magirus. Ondertussen heb ik een nieuwe cabine bij Bernhard Albrecht gekocht. De set bestaat uit meer delen dan die ik bij MT&P gekocht heb vorig jaar in Jabbeke maar bij aankomst viel me een beetje tegen dat de aanpassingen aan de cabine minimaal waren.
Wel lekker vele onderdelen erbij dus en dan komt het dilemma: ga ik door met de cabine die zeer veel tijd nodig heeft of pak ik de nieuwe met alle onderdelen maar die ook nog wel wat aanpassingen nodig heeft.
Ik heb voor het eerste besloten, die 2e bouw ik ook nog wel een keer en voor de maatvoering kan ik de extra onderdelen mooi gebruiken.
Met de foto's van het wrakje erbij heb ik de volgende wijzigingen doorgevoerd:
- nieuwe motorkap, de motorkap is een opliggend paneel
- bij dit type van Leemans is een oude cabine gebruikt en eer is een inzetstuk naar de spatborden gemaakt.
- de raamrubbers van de portieren heb ik in gegraveerd tot de tussenstijl (die komt later na het spuiten)
- t.p.v. de deurkrukken zit een verdieping in de deur, dus die ook maar gemaakt
- de grille uitgesneden want daar komt een mooi etsdeel van Bernhard :D
Voor het overige moesten diverse paneelstrippen opnieuw aangebracht worden.
Vorige week heb ik de cabine zover gekregen dat het nu een kwestie van primeren, schuren, primeren, schuren etc. is geworden.
De sierstrippen breng ik later aan.
Daarnet heb ik de eerste dunne laag rood gespoten en de foto's zijn van de stap daarvoor (en nog voor het ellenlange opschonen, schuren, plamuren en primeren van de cabine).
Zo het nu staat te drogen ben ik best tevreden met het opschonen maar er is nog een berg werk te verzetten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot primers,

xxx Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 22 maart, 2011 10:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Zo Johannes, dat vergt wat meer tijd dan je Mercedes :shock: Maar dat brengt de resin cabine met zich mee lijkt me, niet helemaal perfekt en dus veel plamuur- en schuurwerk.
Bij deze cabine lijkt mij de ronding van de deur aan de bovenkant iets te enthousiast of lijkt dat zo door de foto?
Veel succes met de verdere bewerking van je Magirus :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 22 maart, 2011 11:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Zo Johannes, al aardig wat werk verzet aan deze cabine .Zoals Onne al aangeeft is het bedrog of is de ronding aan de rechtse kant anders dan links?
gr.eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 22 maart, 2011 13:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Inderdaad mannen, er is wat aan de hand met de ronding van het portier.
Als je de foto's van een origineel bekijkt (en ik heb gelukkig het 1 op 1 voorbeeld vastgelegd :wink: ) dan is dat portier incl. druiplijst aan de bovenzijde niet zo rond als het resin model.

Afbeelding

Ik heb bij het inventariseren van de wijzigingen al gekeken of daar wat aan gedaan zou kunnen worden zonder een nieuw dak te maken, nop dus want het zou leiden tot een scratch cabine wat nou net de bedoeling niet was.
Er zit trouwens geen verschil tussen links en rechts dus het is wel consequent doorgevoerd.
Ik moet wel even verduidelijken dat in het portier aan de bijrijderskant een deukje zat wat het op de avondfoto's die ik gepost heb d.m.v. schaduw ook nog eens extra accentueert. Dat is tijdens het opschonen weggewerkt maar die ronde lijst is gewoon te rond, jammer maar helaas.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 22 maart, 2011 19:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Aparte neus. Als ik kijk naar de wagen erachter klopt het spatbord met de rest van de neus en de plaatsing van het voorwiel, maar die op de voorgrond ziet er erg creatief uit. Alsof ze er een andere (sterkere) motor in gezet hebben en toen de neus niet paste er een andere neus bij geklust hebben. Is dat typisch voor de 2e generatie of toevallig alleen bij dit voorbeeld?

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 22 maart, 2011 20:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Inderdaad is er verschil met de achterste, dat is dan ook een Ward de la France :mrgreen:
Maar het klopt dat er met de 2e generatie geknoeid is door Magirus: aanpassing van de oude cabine met een nieuwe neus voor inderdaad zeer waarschijnlijk een zwaardere motor, niet door Leemans gedaan.
Als je goed kijkt staat de vooras ook niet symmetrisch onder het spatbord........
Groot verschil met het model is de aanzet van het spatbord t.p.v. de motorkap.
De knik hoort bij de naad te zitten en het Resinmodel heeft die knik een stukje verder de cabine in steken.
Achja, ik zal de originele foto er maar niet teveel bijzetten.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 22 maart, 2011 22:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Vanmiddag was het mooi weer, warm en weinig wind dus ik heb enkele spuitbussessie gewijd aan het rood maken van de cabine. In tegenstelling tot andere topics hierbij dan een paar foto's van iets wat wel gelukt is:
mooi Action rood is niet lelijk. :mrgreen: Ik zie op de foto dat de druiplijst boven het portier van de bijrijder nu ingedeukt lijkt maar heb net niks aparts kunnen ontdekken op het origineel.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eind van de week maar eens het vaalgroene spuiten.
Ondertussen ook de bumper aangepast, de originele was niet hoog genoeg en de trekpin zit in de bumper gewerkt i.p.v. op de bumper.......en wat bouten en nog meer ongein.
Ik zit nog wel te twijfelen of ik de bumper zwart of groen maak. Het groene zit op het wrak wat ik op de foto's heb staan. De auto wordt gerestaureerd en ik zie bij andere gerestaureerde trucks van Leemans vaak een afwijking van het echte oude. De eerste foto die ik gepost heb heeft een zwarte bumper maar dan wel weer cycloonfilters en een afwijkende laadbak. Tja wat te doen, ik moet er nog eens over nadenken maar neig er toch naar de bumper zwart te maken i.p.v. groen.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 22 maart, 2011 23:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
ingzagers schreef:
Ik zit nog wel te twijfelen of ik de bumper zwart of groen maak. Het groene zit op het wrak wat ik op de foto's heb staan. De auto wordt gerestaureerd en ik zie bij andere gerestaureerde trucks van Leemans vaak een afwijking van het echte oude. De eerste foto die ik gepost heb heeft een zwarte bumper maar dan wel weer cycloonfilters en een afwijkende laadbak. Tja wat te doen, ik moet er nog eens over nadenken maar neig er toch naar de bumper zwart te maken i.p.v. groen.

Johannes


Het kleurtje zit er mooi op hoor . actionrood is inderdaad niet lelijk , heb ik op mijn L.A Fire wrecker gebruikt. :brouw:

Over de bumper : zwart breekt de voorkant mooier , maar als ik kijk naar de foto's van het wrak die je in het topic hebt gepost , dan zie ik toch echt een rode bumper :shock:

Nog meer keuze dus . :?

ps: heb je de vaalgroene kleur al in huis? heb hier nog een bus ongebruikt staan in een kleur die aardig overeen komt . :roll:
je moest toch nog deze kant op komen :wink:



Grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement