Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 7:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 20 apr, 2011 11:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Eddy, staan die voorwielen nu zo ver naar buiten dat ze buiten de spatborden komen, of zitten ze er nog maar voorlopig op dat ze nog verder naar binnen moeten?


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 apr, 2011 11:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Een bruut ding zo Eddy, grof en lekker vierkant :D
Die van jou geeft een heel andere indruk dan die van Arnoud, variatie op het thema, zeg maar :wink:
Mooi, succes verder :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 apr, 2011 23:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Aerodyne schreef:
Eddy, staan die voorwielen nu zo ver naar buiten dat ze buiten de spatborden komen, of zitten ze er nog maar voorlopig op dat ze nog verder naar binnen moeten?
Gerdi, de complete vooras zit er nog los onder, en ook de wielen zitten nog niet op de definitieve plaats geklikt, met als gevolg dat ze op de foto inderdaad nog buiten de spatborden komen.

Korrelexpress schreef:
Een bruut ding zo Eddy, grof en lekker vierkant :D
Bruut en vierkant ziet ie er wel uit Onne. Op zich voor een amerikaan heeft deze een 'lompe en brede' neus ja. Dat komt mede omdat het luchtfilterhuis onder de motorkap zit en er in de jaren 70 serieus grote motoren moesten onder passen.
Bij de klassieke Kenworths en Peterbilts zijn de neuzen veel slanker en smaller omdat daar de luchtfilterhuizen buiten de neus zitten.

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 apr, 2011 0:10 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
18wheeler schreef:
Bruut en vierkant ziet ie er wel uit Onne. Op zich voor een amerikaan heeft deze een 'lompe en brede' neus ja. Dat komt mede omdat het luchtfilterhuis onder de motorkap zit en er in de jaren 70 serieus grote motoren moesten onder passen.
Bij de klassieke Kenworths en Peterbilts zijn de neuzen veel slanker en smaller omdat daar de luchtfilterhuizen buiten de neus zitten.


Is niet de hoofdreden Eddy.
De motoren werden inderdaad groter maar nog niet eens zo veel qua formaat......de huidige Cummins Signature is in feite nog steeds het oude Cummins NH blok wat weer een voorloper was van de NTC's zoals in de AMT kits ( de DAF XF motor is bijv. ook nog net zo groot als de Leyland P680 motor die ontwikkeld is in de jaren 50 en de voorloper was van de DAF DK 1160 ).
Het grote punt was dat de motoren meer vermogen moesten gaan leveren en die dingen toch best wel wat warmte gingen afgeven......en dat moest gekoeld gaan worden.
En aangezien je een radiator niet te hoog kan maken omdat je anders niet meer over de motorkap kunt kijken, werden de radiators breder.
Kan je bijvoorbeeld heel mooi zien bij de Kenworth W900 die zijn leven begon met een smalle grille....de zgn. 'needle nose'.
Naderhand ( zo rond eind jaren 60 ) kwamen daar grotere grilles op.
De grill bij de T800W is bijvoorbeeld zo breed dat er aan beide zijden van de motorkap maar ruimte was voor enkele koplampen terwijl men normaal gesproken meestal dubbele monteert.
De Mack Superliner was zo'n beetje de eerste in de jaren 70 met een gigantische grill.....nog groter dan de Pete's en Kenworth's die toen als de grote jongens beschouwd werden.

Je model begint er goed uit te zien joh......zeker omdat geel zo'n lastige kleur is en jij die er toch netjes op gekregen hebt.
Ik blijf alleen je velgen een beetje te donker vinden.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 mei, 2011 10:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Afgelopen week een begin gemaakt met de decals te plakken. Je bent daar toch alles bij elkaar enige uren aan bezig voordat alles eens juist op zijn plaats en uitgelijnd zit. Vooral ook omdat de pasvorm niet echt op elkaar aansluit. Hieraan zie je dus weer duidelijk dat dit oorspronkelijk een doos uit de jaren 70 is.
Het zit niet allemaal 100% maar beter kreeg ik ze er niet op. De rechtse kant is klaar, links moet ik nog wat decals plakken.
Verder wat problemen gehad met de tanks. De eerste keer al volledig in Alclad en dat stond me niet aan. In de Mr.Muscle. Na veel tandenborstelgeschuur waren de tanks ongeveer schoon.
De 2e keer zat de zwarte Alclad basislaag er weer niet goed op. Niet vlak en niet blinkend :evil: . Onne had net zijn Volvo in de remolie gelegd en dat zag er goed uit. Ik dacht, ga dat ook maar eens proberen, en zie, ik ben fan :brouw: . Na slechts één nacht waren de tanks brandschoon.
Wel was de lijm van de tanks los gekomen, zoadat ze opnieuw gelijmd en geschuurd moesten worden.
Daarna besloten om de basislaag eens met Humbrol glanzend zwart te spuiten. Dat zag er de volgende dag dus wel bling bling uit, veel beter dan Alclad Gloss Black.
Gistermorgen de tanks in chrome gespoten en het resultaat heeft er nog nooit zo goed uitgezien. Nu nog laten drogen en dan kunnen eindelijk de tanks definitief aan het chassis.
Wegens de opmerkingen van Onne en Arjan over de wielen, heb ik alle onderdelen die al in chroom gespoten waren nogmaals een laagje gegeven met Alclad. Die zien er nu ook lichter uit. De wielen laat ik voorlopig maar zo. Misschien dat in het totaalplaatje de iets donkerder wielen best goed staan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als alle decals erop zitten moet er nog een laag blanke lak erover. Gezien de ervaringen daarmee in het verleden, en de recente problemen van Onne, ga ik eerst maar een laag ParketPlus op de cabine zetten om de decals te sealen. Dat is tenminste neutraal en vreet de decals niet aan.
Daarna kan ik altijd nog zien of er een glanzende laklaag nodig is.

Dat was het weer.
gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 mei, 2011 11:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Ondanks dat je zelf niet helemaal tevreden bent over de decals, vind ik dat ze er toch goed op zitten zo op het 1e gezicht :) Al is het natuurlijk altijd wel zo dat je er zelf met je neus bovenop zit en alle onvolkomenheden beter en eerder ziet.
En nu komt een belangrijke stap; blanke lak :mrgreen: Die Parket plus die je wil gaan gebruiken, is dat een merknaam Eddy? Spuit je dat er op of moet je dat met de kwast er op zetten?
Je chroomwerk ziet er overigens erg blinbling uit hoor :brouw:
En wat betreft meningen van anderen; is dikwijls ook een kwestie van smaak hè :wink:

Succes in ieder geval met het vervolg :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 mei, 2011 9:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 aug, 2006 9:46 am
Berichten: 4720
Woonplaats: zierikzee
Heel netjes hoor.

die humbrol werkt veel beter voor de alclad.

Kun je mij vertellen , hoe jij te werk gegaan bent met de alclad, met name de druk afstand en dergelijke.

mv co

_________________
Check ook mijn FB pagina
https://www.facebook.com/CoStickyscalecarmodels
"The Human Contradiction"
Normal is not the norm,Its just an uniform,forget the norm, Take off your uniform.
http://www.delainfans.nl/fanclub/


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 mei, 2011 21:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Hey Co,

De Alclad spuit ik met een druk van iets meer dan 1 bar. Er wordt aangeraden een druk van 12 tot 15psi. 12psi is ongeveer 1 bar.
Alclad is echt superdun, en dan spuit ik liever met een wat lagere druk.
Ik gebruik geen extra fijne naald, maar mijn gewone medium naald in de airbrush. Daar spuit ik eigenlijk alles mee, van hele kleine onderdelen tot complete cabines. Heb ooit eens een extra fijne naald gekocht om camo te spuiten, maar veel gebruik ik die niet meer.
Afstand tot het model is zo'n 10 centimeter, of vaak zelfs nog iets dichter.
Het is een beetje al lerend doen. De ene keer lukt bij mij ook beter dan de andere.
Heb met deze Transtar nogal problemen gehad met de basislaag van Alclad. Die gebruik ik vanaf nu dus niet meer. Geef mij maar Humbrol glans zwart :brouw: .

De bumper heeft gisteren in de remolie gelegen. Is nu weer helemaal schoon. Ik heb ook de lichten die 'in' de bumper zaten er afgesneden. Ik ga voor een vlakke bumper. Staat nu in de plamuur, dan kan ik morgen de boel netjes vlak schuren.
Verder de tanks eindelijk aan het chassis bevestigd, de gril vastgeplakt en de deurklinken erop gezet.
De raamrubbers geschilderd en ook het dashboard nog wat gedetailleerd, dat is nu ook gereed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 mei, 2011 22:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
ziet er goed uit hoor :wink:
zal binnenkort ook eens de puntjes op de spreekwoordelijke "i"zetten bij die van mij .

Grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 jun, 2011 15:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 feb, 2010 23:00 pm
Berichten: 631
Woonplaats: stavoren
erg mooi
en kleur oke echt supper
en word zekker bruut met een strake bumper

groeten wout

_________________
revell voor de professionals
tamiya voor de amateurs


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement