Afgelopen week ook nog wat gedaan aan deze klassieker. Het zit in het afwerkstadium.
De ramen definitief erin gelijmd. Ze pasten niet helemaal lekker, maar wat klemmen erop en een nachtje uitdrogen helpt nogal eens om zoiets toch nog redelijk in zijn plooi te krijgen.
Daarna de panelen van de binnenbekleding erin gelijmd. Dat was ook nogal pas en duwwerk.
Bij deze bouwdoos is het niet zoals met vele andere AMT/ERTL's dat het interieur een kuip is. Nee, bij de IH waren het allemaal losse panelen. Een beetje zoals bij Italeri. Maar bij Italeri bouw je de zijpanelen op de bodemplaat en schuif je het geheel in de cabine. Dat kan bij deze IH niet, het dashboard zit dan in de weg.
Eerst het dashboard vastlijmen onder de voorruit, dan de 2 zijpanelen en daarna de achterwand ertussen. Telkens klemmen erop zodat alles goed tegen elkaar gedrukt wordt.
Nu het interieur erin zit, is de volgende stap de bodemplaat definitief vastlijmen.
Ondertussen bezig met de buitenkant verder afwerken. De neus is helemaal klaar, en op de cabine staat nu ook bijna alles, behalve de spiegels en de uitlaten. Dat is voor de volgende keer. Als de uitlaten erop zitten kan de cabine op zijn plaats worden gelijmd, en kan ik de uitlaatbuizen ook definitief vastlijmen aan de turbo.
Nog even wat dryfitjes:
Dit zullen ver de laatste foto's zijn van w.i.p.
Enkel nog de uitlaten, spiegels, spatlappen voor, luchtfilter en aansluitingen liggen nog in in het bakje. Als dat er allemaal opzit ben ik klaar en komen de eindfoto's.
gr
Eddy