rob floor schreef:
Voor als nog, ik ben modelbouwer van de (een) oude stempel.
Die zijn hier meer. Het is maar net welke topics je bezoekt, ze zijn er genoeg.
rob floor schreef:
Niet dat ik dan oob ga bouwen want er is altijd wel iets voor verbetering vatbaar. Die wil en ga ik dan zo goed als mogelijk aanpassen of zelf maken.
De een gebruikt daar styreen voor of wat voor restmateriaal dan ook en de ander gaat wat luxer en scoort resin / PE / 3D, zoals je zelf ook al schrijft.
rob floor schreef:
Er word, buiten de modelbouwdoos, een hele stapel aftermarket spullen, pe, vacuvorm, 3d geprinte onderdelen, boeken en wat al niet meer tevoorschijn getoverd
Niks mis mee om wat naslagwerk te hebben.
rob floor schreef:
Ik begrijp dat deze verandering niet te stoppen is maar vind het wel heel jammer.
Hoe doe je het in het dagelijks leven? Eten / huis-, tuin en keuken apparatuur / Auto's.... Blijf je daar ook in het verleden hangen? De auto's die je nu koopt hebben stuurbekrachtiging, ramen die met een knopje omlaag en omhoog gaan, ..... Hoeft voor mij ook niet, maar soms zit het er gewoon op.
Mijn mening: Ga lekker old-skool bouwen en laat de 'jeugd' zien hoe het ook kan i.p.v. de eerder genoemde 'ik-kijk-een-joeptjoep-filmpje-en-ik-denk-dat-ik-het-ook-kan bouwer'.
By-the-way: dank voor het compliment silenoz