TheFlyingDutchman schreef:
Ik denk dat je vast bent gaan zitten in een hele specifieke ergernis en daaropvolgende confirmation bias. Je zit hier voor je plezier, en als je dat er niet uithaalt dan moet je natuurlijk zelf je keuzes maken, maar ik denk dat je het nu te moeilijk maakt voor jezelf.
Precies dit inderdaad.
Nadat ik sinds een paar jaar weer erg actief ben hier heb ik juist ongelooflijk veel inspiratie gehaald uit wat medebrouwers allemaal scratchbuildend aan hun kitjes toevoegden.
Zou iemand die altijd complete houten schepen uit een stapel luciferhoutjes weet te maken zal dan toch ook moeten zeggen dat mensen die een modelbouwkitje kopen niet meer "echt" aan het modelbouwen zijn?
rob floor schreef:
Ik merk dat men vaak niet echt weet waar ze mee bezig zijn.
Een VW Bril Kever, gespoten in glanslak en ook nog gepolijst?
En zo heb ik nog wel wat meer opmerkingen voor wat betreft de kennis van de onderwerpen die gemaakt worden.
Als dit de sfeer is die in het autogedeelte van het forum heerst, dan denk ik dat je daar op deze manier aardig een steentje aan bijdraagt.
Ik typ dit ook niet om je tegen de schenen te schoppen, maar hoop dat je door het tegengeluid hier in dit topic tot andere inzichten komt, en je chagrijn een beetje kan laten zakken. Het zou toch zonde zijn als een beetje frustratie zou leiden tot een actief lid minder.