Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 11:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 413 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 07 okt, 2017 17:26 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6317
Woonplaats: Blauwhuis
En dan kom je niet eens even bij mij een bakkie doen :shock: ? Je bent verdorrie zowat door m'n dorp gereden.

Wat mij ergerde deze week is dat ik gewoon bikkelhard door huisarts en bedrijfsarts op non actief sta en ik niet bepaal wanneer ik weer aan het werk mag.
Zit nu thuis en moet leuke dingen gaan doen. Storing in de hersenpan.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Doordenkertje...
BerichtGeplaatst: za 07 okt, 2017 18:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Het ergste van de economische crisis lijkt voorbij te zijn als je de statistieken mag geloven. De economie komt stilaan terug op gang, toch zijn er nog steeds veel werklozen en vacatures die niet ingevuld raken.
Hier in de regio is er zo bvb een CV installateur die al maanden monteurs zoekt, die staat nu te klagen dat hij op zijn advertentie in de kranten weinig tot geen respons krijgt terwijl, zoals hij zegt: "er zo veel werklozen zijn"!
Maar.... hij kan misschien even realistisch blijven: hij zegt dat iedereen bij hem een kans krijgt, een afgestudeerde werkzoekende met een diploma in de richting mag zich aanbieden als die maar de nodige wil en motivatie heeft... maar dan komt de kat op de koord. Als dat zo is, zet dan in die advertentie niet: "MET ERVARING"!
Ervaren mensen staan zelden aan den dop (de bijstand denk ik in NL) en dat ene zinnetje weerhoudt duidelijk de jonge, onervaren kandidaat om te solliciteren want die gaan ervan uit dat ze hoe dan ook niet in aanmerking komen omdat ze geen ervaring op de werkvloer hebben... even relativeren is hier wel op zijn plaats denk ik! :roll:
Waar denken die werkgevers ervaren krachten te blijven halen als straks niemand de kans krijgt ervaring op te doen???? :?
Best dus je advertentie aanpassen zodat het voor iedereen duidelijk is!

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Doordenkertje...
BerichtGeplaatst: zo 08 okt, 2017 0:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 11 feb, 2006 23:38 pm
Berichten: 265
walesha schreef:
Waar denken die werkgevers ervaren krachten te blijven halen als straks niemand de kans krijgt ervaring op te doen???? :?
Best dus je advertentie aanpassen zodat het voor iedereen duidelijk is!


Heb jij je werkelijk ooit laten tegenhouden door de zin "met ervaring..."??

Hoe ben jij dan ooit begonnen?

Elke advertentie vraagt om een werknemer van 18 jaar oud, 20 jaar ervaring, univerisitaire opleiding, kennis van alle computerprogramma's, 56 talen in woord en geschrift inclusief alle onderliggende dialecten en bereid om te werken voor 2 euro 50 per uur....

Wil je de baan? Profileer je. Schrijf een brief, bel op, doe wat, maar hou op met klagen.

:evil:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Doordenkertje...
BerichtGeplaatst: zo 08 okt, 2017 7:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
angus schreef:
Hoe ben jij dan ooit begonnen?

Hahaha.... als leerjongen! :lol:





Was Napoleon toen al het land uit? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


je begint tegenwoordig echt alleen maar als je ervaren bent hoor :mrgreen: :mrgreen: :brouw:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 okt, 2017 12:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Waar ik me meer aan stoor zijn de verschrikkelijke spelfouten die mensen durven maken bij het opstellen van vacatures. Zij verwachten zelf ook foutloos opgestelde sollicitatiebrieven en CV's, ik voel me weinig serieus genomen als een vacature beweert dat ze ''op zoek zijn naar jouw!''.
Gelukkig heb ik al een leuke baan. :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 okt, 2017 15:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 836
Woonplaats: regio Haaglanden
Wat is het toch met Revell autokits en slechte passing, dan wel bijna onmogelijkheid om de body op het chassis te krijgen zonder dat er wat breekt? :x

Score dit jaar:
- Ferrari California Closed top: body past niet goed op chassis.
- '05 Corvette C6: geen grote problemen.
- 2002 Camaro 2 in 1: kreeg het idee dat de kit gebaseerd was op een andere kit, waar wat slecht passende onderdelen aan toe waren gevoegd om deze variant te maken.
- '68 Corvette L88: PASPINNEN, REVELL, WETEN JULLIE WAT DAT IS?
- Ferrari Enzo (Ferrari En zooi?): Tot nu toe een nachtmerrie van slecht passende delen. Bagger. Heb me al meerdere malen moeten inhouden om het ding niet gewoon tegen de muur te kwakken.
- Ferrari California Open top: Met ervaring van Closed top beter te bouwen. Verwacht nog steeds problemen later.
- Ferrari F430: Ging eigenlijk goed totdat ik de body op het chassis moest zetten met het interieur op z'n plek; breekt het interieur los omdat ik zoveel kracht moest zetten op de body omdat hij er anders niet op wilde :evil:

Edit: Instructieboek F430 bevat fout :roll: : Interieur eerst in body schuiven en op z'n plek klikken (hoewel ik ook wat materiaal heb weggesneden aan de achterzijde van het interieur), dan body op chassis plaatsen, beginnend van de achterzijde (i.p.v. van de voorzijde zoals Revell zegt). Past nu zo goed dat ie zonder lijm in elkaar blijft zitten.

Gelukkig zal na de Enzo mijn voorraad Revill autokits op zijn, op een oude Monogram kit na waarvan ik al weet dat hij goed past.

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 dec, 2017 1:21 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11864
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik gebruikte tot vorige week PSP Photo X2 om mijn foto's hier te bewerken voor het uploaden. Ik wilde net een nieuw verslag starten en dus de foto's daarvoor voorbereiden. Dat gaat plots niet meer, het programma geraakt niet gestart. Vandaag was er dan zoals ik verwachtte een Windows 10 update. Ik vraag me af of er ook eens iets goeds meekomt met die updates, of ze gewoon dienen om te oude programma's te kelderen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 dec, 2017 9:18 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
StevenVD schreef:
Ik vraag me af of er ook eens iets goeds meekomt met die updates, of ze gewoon dienen om te oude programma's te kelderen.


het laatste dus... Ik zit zelf of de MAC en die is ook niet vrij van hobbels.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 jun, 2018 10:40 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ben ik gisteren al een paar uur aan het sleutelen aan de motor, achterwiel er uit en zo (tis een custom dus niet effe een boutje losdraaien dus), ketting en tandwielen vervangen, achterwiel moet nieuw rubber, Ging allemaal prima en voorspoedig

Voorwiel moest er ook uit voor nieuwe band en remschijf, maar de grote moer van de wielas wil niet los, Motor staat op de krik en achteraan op assteunen, dus veel geweld kan je dan ook niet toepassen. Ben al 10 minuten bezig..........................................sh*t........

Los is tegen de klok in, lampie


Te belachelijk voor woorden dat ik van het ene moment op het andere niet meer snap hoe je iets los moet draaien

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 jun, 2018 10:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7918
Woonplaats: Ingelmunster
oei, Bert, dat begint vroeg bij u ;-)

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 413 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement