Wat is het toch met Revell autokits en slechte passing, dan wel bijna onmogelijkheid om de body op het chassis te krijgen zonder dat er wat breekt?
Score dit jaar:
- Ferrari California Closed top: body past niet goed op chassis.
- '05 Corvette C6: geen grote problemen.
- 2002 Camaro 2 in 1: kreeg het idee dat de kit gebaseerd was op een andere kit, waar wat slecht passende onderdelen aan toe waren gevoegd om deze variant te maken.
- '68 Corvette L88: PASPINNEN, REVELL, WETEN JULLIE WAT DAT IS?
- Ferrari Enzo (Ferrari En zooi?): Tot nu toe een nachtmerrie van slecht passende delen. Bagger. Heb me al meerdere malen moeten inhouden om het ding niet gewoon tegen de muur te kwakken.
- Ferrari California Open top: Met ervaring van Closed top beter te bouwen. Verwacht nog steeds problemen later.
- Ferrari F430: Ging eigenlijk goed totdat ik de body op het chassis moest zetten met het interieur op z'n plek; breekt het interieur los omdat ik zoveel kracht moest zetten op de body omdat hij er anders niet op wilde
Edit: Instructieboek F430 bevat fout
: Interieur eerst in body schuiven en op z'n plek klikken (hoewel ik ook wat materiaal heb weggesneden aan de achterzijde van het interieur), dan body op chassis plaatsen, beginnend van de achterzijde (i.p.v. van de voorzijde zoals Revell zegt). Past nu zo goed dat ie zonder lijm in elkaar blijft zitten.
Gelukkig zal na de Enzo mijn voorraad R
evill autokits op zijn, op een oude Monogram kit na waarvan ik al weet dat hij goed past.