Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 7:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 817 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 82  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Jouw werkplek
BerichtGeplaatst: zo 24 apr, 2016 13:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Gisteren de tijd gevonden om nog een beetje verder te doen aan mijn hobbyplek, met een helpende hand erbij begint het een een beetje te vlotten... nu ja, het hoeft gisteren niet klaar te zijn hé?
Toch al een hele verbetering en er is nog veel werk aan maar we laten de moed niet zakken.

photo 369542

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Jouw werkplek
BerichtGeplaatst: vr 13 mei, 2016 19:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
En alweer een stap verder, het uitladen van de dozen en het inladen van de kasten kan beginnen.
Haaks hierop komt een tafelblad waar we met twee kunnen bouwen en dan nog even mijn oude PC boven halen... die zal gebruikt worden om modelbouwgerelateerde foto's en info te stockeren.

photo 372038

Op dit tafeltje komt mijn draai- en freesbankje te staan maar dat moet ik nog terug monteren en uit het vet halen. Er boven onder de hangkastjes komen dan drie plastic ladenkastjes die je op de vorige foto ziet staan.

photo 372037

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Jouw werkplek
BerichtGeplaatst: zo 15 mei, 2016 21:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
En hier mijn demontabele spuit cabine/kast/booth:

Het washok heeft een grondige verbouwing ondergaan waar niets is gebleven zoals het was. Al het leidingwerk incl. wat onder de cv zit is vernieuwd/veranderd. Ook de knieschotten kon ik hier weghalen (let op daar rust over het algemeen je dak op!!) Nu loopt de vloer helemaal door tot in de punt. Alle electra aangepakt. Meer stopcontacten gemaakt. Expansievat naar de vliering verhuisd. Nieuw plafond met verlichting. Nieuwe vloer met grote 60 x 60 tegels. Alle wanden behangen met glasvezel en geschilderd met een afneembare verf. Schuifdeur, dorpel, timmeren, hakken, breken, zandcement, plinten, kitten, werkblad, isolatie, mechanische ventilatie (MV) aangelegd en heel fijn: een wasbak!

photo 372470

Mijn broer heeft mooie beugels gelast zodat de wasbak onder de ketel kon hangen.

photo 372472

De kast is nog niet klaar, deze wordt nog geschilderd.

photo 372474

Je haalt het filtergedeelte er zo uit.

photo 372471

Daarna de bovenkant eraf.

photo 372475

Alles schuif ik zo in elkaar dankzei de U-profielen en een klein randje wat van het hout is gefreesd.

photo 372477

De achterkant eraf.

photo 372476

De linkerzijkant met aansluiting naar de MV.

photo 372478

De slang naar de MV druk je heel simpel in beide openingen en blijft goed zitten d.m.v. rubbers.

photo 372479

De rechterzijkant eraf.

Nu staan dus alle airbrush spullen in een kist achter de droger. Al het houtwerk kan ik tussen de droger en de wasmachine zetten. Zo is moeders ook weer blij. Ik ga zoals gezegd alles nog schilderen. Ook heb ik nog steeds niet daadwerkelijk kunnen airbrushen maar ik heb goede hoop dat er genoeg afzuiging is. Met een druk op de knop naast me gaat de afzuiging op standje hoog. In het ergste geval werkt het niet goed genoeg en dan maak ik een ventilator in de vaste buis links. Op de vliering koppel ik de buis van de MV af en deze krijgt dan z'n eigen uitgang naar buiten. Maar goed, daar heb ik niet zoveel zin in dus ik vind gewoon dat dit moet werken. :roll:

photo 372473

Ook met de verlichting zit het wel snor, maar dat moet de praktijk nog uitwijzen. Ik ben erg blij met de wasbak direct links naast het airbrushen, zo kan ik heel makkelijk de spuit schoonmaken en verfhandjes wassen. In de volgende update is de kast geschilderd en werkt alles naar behoren. Hoop ik.

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Jouw werkplek
BerichtGeplaatst: di 24 mei, 2016 12:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18506
Woonplaats: Hurdegaryp
Heb je die mooie afzuigkap nu alweer gedemonteerd?

:lol: :lol:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Jouw werkplek
BerichtGeplaatst: di 24 mei, 2016 18:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
photo 373273

:lol: Ja joh. Tijd voor een nieuwe hobby. Opzetten en afbreken duurt trouwens 10 minuten bij elkaar.


Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Jouw werkplek
BerichtGeplaatst: vr 27 mei, 2016 16:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 680
Woonplaats: Stolwijk
Bij mij heeft de logeerkamer er aan moeten geloven - die werd maar 1x per drie jaar gebruikt, en ik wilde naast de garage een 'nette' hobbykamer. Het is de zolder op de schuur, die aan het huis zit.

Tussen de spanten heb ik één groot werkblad opgehangen, 2.20 mtr lang en 65 diep. Kabeldoorvoeren erin. Vanwege het licht zit ik altijd in de raamhoek, en gebruik effectief maar de helft van het blad, dus ik kan zaken makkelijk opzij leggen om te drogen of voor de volgende fase.

Onder de balk heb ik LED verlichting van de IKEA gemonteerd, dat bevalt echt goed. Aan de andere kant van de kamer staat nog een klein bureautje, dat is de spuithoek :)

photo 373768

Lekker hokkie toch?

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Jouw werkplek
BerichtGeplaatst: vr 27 mei, 2016 21:55 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Dat is inderdaad een mooi plekje zo.
Zeker met zo'n werkblad. Ik heb het werkblad bij mij in de breedte onder het raam geplaatst. Vanwege het licht zo bedacht.
Alleen heb ik nu toch wel eens dat ik denk had ik dit ook maar zo gedaan. Het is lastig om je gereedschappen op te hangen aan het raam. Dus heb ik een standaard gemaakt dat ik voor het raam kan zetten.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Jouw werkplek
BerichtGeplaatst: wo 01 jun, 2016 13:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Hey Ruud, ziet er goed uit. Welke ledverlichting van de ikea heb jij, kom zelf wat licht te kort op m'n werkplekje

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Jouw werkplek
BerichtGeplaatst: wo 01 jun, 2016 17:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Bij Conrad vind je ledstroken in diverse lengten en voor een mooie prijs.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Jouw werkplek
BerichtGeplaatst: wo 01 jun, 2016 23:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 680
Woonplaats: Stolwijk
subbuster schreef:
Hey Ruud, ziet er goed uit. Welke ledverlichting van de ikea heb jij, kom zelf wat licht te kort op m'n werkplekje


Het is een setje met 4 strips, kost n drol (€15 geloof ik). Je kan ze aan elkaar in de lengte, maar ook met flexibele tussenstukjes (2 of 4 boven elkaar bijv.) monteren. Ook via Internet te bestellen!

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 817 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 82  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement