Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 19:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 11 apr, 2011 21:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 okt, 2010 21:12 pm
Berichten: 782
Woonplaats: Haaksbergen (overijssel)
nou, het gras vind ik wel goed hoor,
kijk maar eens naar een grasveld in de buurt,
dat is vaak ook niet echt compleet vol met allerlei dingen.
muren zijn niet altijd vies.

@ militairtje : ik had het ook graag meer verweerd willen hebben, maarja, ik heb nu nog gewoon even geen idee,
wat het beste zou staan. ook de technieken heb ik nog niet allemaal onder de knie. modder maken enzo kan wel
maar niet overal ligt modder, en tanks en andere voeruigen werden zoveel mogelijk over wegen verplaatst.
kijk maar waarom het ardennenoffensief voor de duitsers in de soep liep: ze kregen de belangerijke kruispunten en wegen vaak niet in handen, zoals bij bastogne. .
het gaat ook voornamelijk om het voertuig, niet om het dio. dat is voor de show.
ik ga nog wel wat proberen met verweren, maar veel zal het niet uithalen, omdat dit een aardig dure kit was, en ik niet wil dat hij door mij slechte verweerkunsten word verkl*t.

en nog een ideetje : de centurions landde bij de inval van korea meteen ook al. aangezien ze niet eerder veel ingezet zijn,
zou je kunnen stellen dat ze nog behoorlijk schoon en nieuw zijn. dan is er ook niet echt veel meer nodig dan een beetje vuil.
ook maakte ze de tansk regelmatig schoon, anders is het gevolg slijtage..

ik zie wel of het nog verbeterd moet worden, maar aan het dio ga ik niets meer doen, op heel mischien de muur na.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 apr, 2011 22:15 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Hoi Dan,
Ik vind het mannetje dat naast de commandant zit en eruit wil komen heel leuk gevonden. Die handjes :lol: .
Je gaf zelf al aan dat je bij een volgend model wat meer wil proberen. Heb ik 2 tips, Nadat je de tank in het kleurtje gezet hebt geef je hem een glanslaklaagje (dat laklaagje kan van een modelbouwmerk zijn of van een parketglimmidel parketplus of uit een spuitbusje van de Action - maar die werkt alleen als je met acrylverf werkt). Als de laklaag droog is maak je van een beetje bruine en een heel klein beetje zwarte olieverf en verdunner (white spirit/terpentine) een washsapje. Met een dun penseeltje tip je dan de opliggende deeltjes aan en de naadjes. Je zal zien dat het sapje erin of er omheen zal gaan liggen. Dat heet een pinwash.
Als dat helemaal droog is kan je nog wat meer drybrushen, dan pak je de basiskleur en die meng je met een wat lichtere kleur. Dan pak je een platte kwast en die meng je in de verf. Dan smeer je alles weer af aan keukenpapier zodat er bijna niets meer op de kwast zit. Met die kwast ga je dan voorzichtig langs de opliggende delen. Er blijft een beetje verf achter wat opvalt dankzij die lichtere kleur.
Twee heel eenvoudige technieken die je al veel meer diepte in je model zullen geven! Probeer maar.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 apr, 2011 22:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 okt, 2010 21:12 pm
Berichten: 782
Woonplaats: Haaksbergen (overijssel)
hoi eelcog

dankjewel voor de handige tips.
daar kan ik tenminste wat mee :D
ik ga ze zeker eens proberen.

groet Dan :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 apr, 2011 19:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 okt, 2010 21:12 pm
Berichten: 782
Woonplaats: Haaksbergen (overijssel)
nou, ik vind het mooi geweest, dus hier de eindpic's. :P
zoals ik al had gedacht, zijn de verweringen niet echt gelukt, en hebben het model misschien wel omlaag gehaald.
ookal zie je ze nauwelijks op de foto.
ik vind hem ondanks dat nog wel aardig gelukt, de verweringen komen vast nog wel een keer :)

eens op een mooie avond in de avondzon...... 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

....kwam dit gevaarte langs :P

nou, mijn conclusie is, dat ik op deze schaal (normaal bouw ik 1:72) nog veel te weinig ervaring heb met verweren.
dit komt nog wel. maar ik hoe het eerst maar eens bij bouwen en schilderen.

over de kit:
het is een leuke doos om te bouwen, leuke extra onderdelen die het geheel compleet maken. hij valt goed in elkaar,
en ik denk dat het dus ook wel een goede koop is geweest :D

nou, dat was hem dus, tips enz. zijn nog welkom, maar ik ga er niets meer aan doen :wink:

Groet Dan :brouw: :mrgreen: :brouw:

PS hij staat over 5 minuten bij de groepsbouwgalerij


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 apr, 2011 23:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
Leuk model geworden Dan.
Lekker standaard en zo out of the box.
Zoals je zelf zegt mist de verwering wel.
MAAR je kan er altijd natuurlik wee een glanslaagje overheem spuiten om het te proberen.

Mooi gedaan!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 apr, 2011 7:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 okt, 2010 21:12 pm
Berichten: 782
Woonplaats: Haaksbergen (overijssel)
bedankt boris, misschien doe ik dat nog wel eens ja :P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 mei, 2011 20:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 mei, 2009 13:41 pm
Berichten: 1200
Woonplaats: Almelo
Dan, vind je tankie mooi geworden en zoals Heico en Boris ook al zeggen als je iets nog niet echt aandurft moet je het niet doen, gewoon lekker je hobby rustig opbouwen en dan komt het van zelf allemaal wel zo ben ik ook ooit voor 38 jaar geleden begonnen.

gerald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 mei, 2011 20:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 okt, 2010 21:12 pm
Berichten: 782
Woonplaats: Haaksbergen (overijssel)
dan je wel gerald :P ik neem hem ook mee naar eemnes, om er tips etc. voor te vragen/ontvangen.
dat kan ook wel over de PB of de site, maar als iemand je het vertlet, komt het vaak beter en duidlijker over.

groet Dan :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 mei, 2011 16:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 nov, 2010 17:16 pm
Berichten: 30
Ziet er mooi uit,
leuke struikjes bij gezet (ijslands mos als ik me niet vegis :D )
Deze diorama lijkt wel een beetje op zo'n diorama die ik bij zo'n 1/76 jagdpanzer kreeg, dat was ook zo'n onderplaatje van een muur waar een tank doorheen rijdt.
Enkel is deze veel mooier en groter :wink:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 mei, 2011 17:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 okt, 2010 21:12 pm
Berichten: 782
Woonplaats: Haaksbergen (overijssel)
ha lord bart! bedankt voor je reactie.

het is inderdaad ijslands mos. alleen niet van die modelbouwwinkels, maar je kunt het goedkoop bij tuinbedrijven krijgen.
die Jagdpanzer heb ik ook , maar daar had ik nog niet aan gedacht :P

groet Dan :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement