Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 8:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 29 mei, 2010 19:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 dec, 2009 17:49 pm
Berichten: 195
Woonplaats: Basel-Stadt
Vandaag bij de lhs in de obscuriteiten hoek een kitje meegeplukt. Ik vond vooral de boxart erg aansprekend:
Afbeelding
Ok, de staat van de doos baarde me wat zorgen en dit Oekrainsche merk kwam me niet bekend voor maar voor dat geld heb je niet eens een pizza, dus meenemen die hap.
Thuisgekomen werd ik aangenaam verrast:
Afbeelding.
Een mooie mix van opliggende en ingegraveerde details, die nog eens een grote overeenkomst vertonen met de real thing. De cockpit is wat kaal maar misschien kan ik er nog wat extra's mee doen, De decals zien er mooi uit met minimale carrier film:
Afbeelding
Ik ga de 44-4086 maken van Normandie Niemen, deze heeft namelijk de spinner met de driekleur erop: dan kan ik laten zien dat ik best wel kan afplakken :wink:
En mocht er nog tijd over zijn na deze dan ligt de opvolger van dit vliegtuig (in Indochina dan) ook nog te wachten. Mei heeft twee kistjes opgeleverd, dus dan moet dat in juni ook lukken.
Rob


Laatst bijgewerkt door Verherbrouwer op za 12 jun, 2010 18:19 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 mei, 2010 20:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 jul, 2008 17:10 pm
Berichten: 14
Sterkte...

Is nou niet 1 van de makkelijkste kits om te bouwen...(heb er al 2 geprobeerd, die het allebei hebben verloren van de muur)

Harald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 mei, 2010 4:21 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 dec, 2009 17:49 pm
Berichten: 195
Woonplaats: Basel-Stadt
Het s inderdaad een typische short run kit, dus het plakken zal wel wat aandacht nodig hebben. Laten we hopen dat deze niet tegen de muur zal eindigen.....
Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 mei, 2010 10:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
leuk dat er niet alleen maar airacobras worden gemaakt.
succes, je hebt straks een leuk kitje in de kast.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 mei, 2010 12:12 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Cool! Kingcobra, succes ermee.
@verherbrouwer,ik lees vaker over een 'short runkit' maar wat houdt dat precies in? En waarom zijn die meestal lastiger te maken?

Grt
Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 mei, 2010 13:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 dec, 2009 17:49 pm
Berichten: 195
Woonplaats: Basel-Stadt
Eelco,
short run wil eigenlijk zeggen, kleine oplage. Dat betekent dat er relatief weinig aandacht is gestoken in de "engineering" van de kit. Je kunt dus pasproblemen verwachten: tot nu toe was het gat voor de propeller te klein, het gaatje voor de voorste landingspoot was te klein en zat te ver naar voren, de achterzijde van de vleugels te dik. Er zitten ook nooit "locating pins" in een short run kit en dat maakt bijvoorbeeld oplijmen van vleugels en staartvlakken lastig. Maar met veel droogpassen, schuurpapier en (hopelijk weinig) filler kom je er wel. Een review van Modelling Madness gaf voor mij al aan waar de problemen zouden ontstaan. Tot nu toe acht ik de kans dat deze afgebouwd gaat worden nog heel groot :)
Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 mei, 2010 16:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 dec, 2009 17:49 pm
Berichten: 195
Woonplaats: Basel-Stadt
Ok, de eerste echte update. De cockpit bleek niet zo kaal te zijn als ik in eerste instantie dacht, ik heb er alleen wat riemen aan toegevoegd. Dankzij de macro zie ik wel dat er nog wat moet worden bijgewerkt.
Afbeelding
Afbeelding
Aangezien de deurtjes waarschijnlijk open gaan ook daar wat extra aandacht aan besteden, ook hier wat afwerking nog nodig....
Afbeelding
Vlad in actie:
Afbeelding
En typisch short run: lijmsessie nummer drie voor de vleugels
Afbeelding
Aan de andere kant van de romp moet dit ook nog een keer, slecht te zien maar er zit echt nog een naadje.
Aan de achterzijde gebeurt dan dit:
Afbeelding
dus dat zijn dan nog twee sessies erbij. Ik heb ook de flaps uitgesneden om ze open te kunnen zetten, zo valt het wat minder op dat de vleugels wat dik zijn aan de achterzijde.
De droptanks houden ook een naadje, meer wegschuren vond ik geen goed idee dus dan maar vullen straks.
Afbeelding
De luchtinlaat op de rug is bijna klaar, waarschijnlijk nog een beetje vuller nodig voor de naad bovenop.
Afbeelding
Een dryfit van de cockpit maakte duidelijk dat het achterschot van de gear bay van de voorste landingspoot niet de juiste vorm heeft t.o.v. de romp, daardoor sluit de romp niet. Dat wordt dus meer schuren en snijden.
Genoeg werk dus :)
Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 mei, 2010 3:08 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
je houdt de vaart er ook goed in Rob!

Nu moet ik ook echt aan een inhaalslag beginnen :wink:

Mooi onderwerp in iedergeval die King Cobra! zo vaak zie je ze niet!

Succes!

groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 jun, 2010 7:42 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 dec, 2009 17:49 pm
Berichten: 195
Woonplaats: Basel-Stadt
Deze kit zie je inderdaad niet vaak. Deze Toko ook niet trouwens en het begint me wel duidelijk te worden waarom.
Er is werkelijk niets aan deze kit dat past: gelukkig is het wel zo dat het meestal te groot is zodat met wat schuren en bijsnijden je een heel eind komt. Ik heb dus ook geen foto's tussendoor gemaakt, meestal stond de Kingcobra verborgen onder een lading lijmklemmen om hem nog een beetje in vorm te houden. De cockpit is drama, het frame te dik, passing k.m.p. het kunststof te bros enz enz.
Toch lijkt er iets kiervrij's te ontstaan wat iets weg heeft van een P63-C.

Foto's volgen later vanmiddag.
Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jun, 2010 9:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 dec, 2009 17:49 pm
Berichten: 195
Woonplaats: Basel-Stadt
Zoals beloofd, de foto's. Het schilderwerk is al begonnen en onthult tegelijkertijd nog wat probleemgebieden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wordt vervolgd.....
Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement