Zo dat komt niet vaak voor dat ik 2 updates voor 1 model kan doen op 1 dag. maarja het is een speedybuilt dus dacht waarom niet
.
heb op de cockpit onderdelen het nodige zware detail werk gedaan, hier hoef ik alleen nog wat kleine knopjes lichtgrijs/zilver te maken.
Omdat ik deze speedy wil houden en ik nog beginnende ben met washes, zal ik hier geen wash in de cockpit doen, en het houden bij drybrushen. dit zal later gebeuren als de onderdelen in de cockpit geplaatst zijn voordat de romp dicht gaat.
AM heeft het instrumenten paneel clear uitgevoerd zodat je het zwart zou kunnen verfen op de meters na, en de decal er achter op kan plakken. dit is mij met de B-25 kit niet gelukt en nu ook weer niet. bij de B-25 heb ik de meters met verschillende maten boortjes uitgeboord (ja met de Makita
). het effect hiervan vond ik niet 100%. en heb hem nu helemaal 1 laag mat zwart gegeven, om daarna een laag glanzend zwart er overheen te doen, en dan met flink wat set & sol de decal er over heen te plakken. op de decal zitten alleen de meters en de rest is gewoon clear decal film. bij het er overheen houden lijnen de meters op de decal perfect op met die op het paneel.
Tevens heb ik de neus al in elkaar geplakt.
Op de boven en onderkant zit een kleine naad die wat attentie nodig heeft.
Meest aandacht zal uit moeten gaan naar de luchthapper boven op de motor. om hem onderaan zo goed mogelijk te laten aansluiten (is toch het lastigste schuren en plamuren), heb ik bovenop de inlaat toch een klein hoogte verschil gecreëerd. maar dit is wel op te lossen.
Op de foto is nog wel een erg klein naadje te zien tussen de happer en de motorkap, met het blote oog is dit al amper te zien, dus straks met 1 a 2 lagen verf zal de macro stand van m'n camera het ook niet meer op pakken.