Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Marco a.k.a. Cobus
BerichtGeplaatst: zo 18 apr, 2021 12:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 apr, 2021 11:51 am
Berichten: 3
Goedendag allemaal.

Mijn naam is Marco, bijnaam Cobus, en ik ben woonachtig in het midden van Nederland. Onlangs ben ik toegetreden tot de club der 50ers. Een hele speciale club als ik het mag geloven.
Ik ben gelukkig getrouwd, en heb twee kinderen en drie kleinkinderen, en ik werk bij een bedrijf welke leverancier is, onderhoud en reparaties doet voor de voedselindustrie.
Zoals gezegd ben ik onlangs toegetreden tot die speciale club, en heb ik van mijn familie een prachtige bouwdoos gekregen; de 1:200 Titanic van Trumpeter. Enige aanvullende pakketten zoals de PE sets en de houten dekken zijn nog onderweg, maar die zullen binnenkort wel arriveren.
Daar ga ik dan ook binnenkort mee beginnen, maar ondertussen lees ik nog even mee op dit forum.
Mijn interesse in de Titanic zit er al van jongs af aan in sinds ik ooit eens een schilderij zag van het zinkende schip. Inmiddels is die interesse al zo'n 43 jaar aanwezig, en mag ik me tot de gelukkigen prijzen die vrienden over de hele wereld heeft met dezelfde interesse.

Ik heb echter ook nog wat onafgemaakte modelletjes op de plank liggen. Dat zijn van die projectjes die je af en toe eens tussendoor kan doen. Onder andere de Jolly Roger van Revell (tegenwoordig verkocht als Ghostship). Dat is ook weer zo'n dingetje uit mijn jeugd toen ik eens de tekenfilm Peter Pan zag. Dat modelletje verkochten ze toen al, en het blijkt dat het als twee druppels water lijkt op het schip wat te zien is in Disneyland Parijs. Het plan is in ieder geval om daar nog eens een mooi diorama mee te maken.
Enfin, ik heb nog wel het één en ander te doen. Uiteraard ga ik jullie hiervan op de hoogte houden op dit forum.

Ze zeggen wel eens dat de modelbouw hobby een uitstervende/vergrijzende hobby is. Maar is dat ook echt zo? Als ik het aanbod, en tegenwoordig natuurlijk meer op internet, bekijk dan lijkt het me dat het nog steeds een populaire hobby is. Hoewel ik het ook aan mijn kleinkinderen zie dat iets met een beeldscherm toch wel de voorkeur geniet zal opa ze, als ze wat ouder zijn, eens introduceren in de wereld van de miniaturen. :wink:

_________________
Gegroet.
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Marco a.k.a. Cobus
BerichtGeplaatst: zo 18 apr, 2021 14:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Beste Marco Kobus :wink: van harte welkom hier op dit toch zo een fantastisch forum
Nu wat ge hier schrijft dat modelbouw aan et vergrijzen is ergens wel waar het is de laatste tijd zeer stil op al de fora waar ik op vertoef daarentegen als ge b.v. in het verleden op een beurs kwam was je er bijlange niet alleen , denk dat vijand nummer 1 hier een grote rol speelt
Ik begin er terug wat zicht in te krijgen ben eergisteren gevaccineerd dat wil zeggen dat er toch wat voorruitgang geboekt word
Dus hoe meer zielen hier hoe sneller alles terug zal gaan werken
Grt
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Marco a.k.a. Cobus
BerichtGeplaatst: ma 19 apr, 2021 13:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Welkom Marco!
Veel plezier op het forum! :brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement